נשים מתחילות את החיים מאושרות יותר מגברים, באמצע הדרך הסיפור מתהפך

נשים מתחילות את החיים מאושרות יותר מגברים, באמצע הדרך הסיפור מתהפך

מחקר חדש מצביע על קשר הדוק בין תחושת שביעות רצון לכסף והקשר בין שני אלו לפערי השכר בין גברים ונשים

שיתוף

במחקר משותף של חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' ואוניברסיטת סאות' קליפורניה נמצא כי נשים מתחילות את החיים מאושרות יותר מגברים, אבל במהלכן הן מתקשות יותר מהגברים להשיג את המטרות שלהן. התוצאה הסופית – הן מאושרות פחות.

[adrotate banner="27"] אנק פלגנול וריצ'רד אסטרלייין  הם הראשונים שחקרו באופן יסודי את הזיקה בין העדר מימוש עצמי לתחושת האושר. המסקנה החד משמעית של צמד החוקרים היא כי נשים בגיל ההתבגרות מאושרות יותר מגברים ואילו בגיל 48 התמונה מתהפכת.

"לגברים רמה גבוהה יותר של שביעות רצון מהמשפחה והמצב הכלכלי שלהם מאשר נשים", אומרת אנק פלגנול ומוסיפה כי "רמת הציפיות של גברים ונשים מחיי הנישואין והילדים, כמעט זהה אצל נשים וגברים".  התקופה הפחות מאושרת בחיים אצל גברים ונשים כאחד היא אצל רווקים ורווקות בני עשרים. המקור לשביעות הרצון הנמוכה בגילאים אלו אינה תוצאה של הערכה עצמית נמוכה, אלא הפער בין הציפיות הגבוהות של בני גיל זה לבין ההכנסות הנמוכות שלהם.

במהלך הזמן עולה תחושת שביעות הרצון של גברים על זו של הנשים, בכל הקשור למצב הפיננסי של שני המינים. ממצאי המחקר מראים כי בכל שכבות הגיל ניכרת רמה גבוהה יותר של חוסר שביעות רצון, בהשוואה לדורות הקודמים, אף כי רמת ההכנסה דווקא גבוהה יותר.

ההסבר של החוקרים הוא הפער הגבוה בין הציפיות להכנסה ולא בגובה ההכנסה עצמה. בגיל 41 עולה שביעות הרצון של הגברים על הנשים כתוצאה מהמצב הפיננסי שלהם, בגיל 48 עולה תחושת שביעות הרצון של הגברים על זו של הנשים בכל הפרמטרים ובגיל 64 מרבית הגברים מרוצים יותר מחיי המשפחה שלהם, מאשר הנשים.

חוקרים אחרים בדקו את שאלת "הביצה והתרנגולת", האם תחושת שביעות הרצון עולה כאשר אנו מרווחים יותר או אנחנו מרווחים יותר משום שיש לנו תחושת שביעות רצון גבוהה יותר. המסקנה הייתה כי אלו החשים מאושרים נוטים לקבל שכר גבוה יותר במהלך הזמן, ממצא שלא בהכרח מפריך את הטענה השנייה, שכן שכר גבוה יותר מעצים במידה רבה יותר את תחושת שביעות הרצון וכו'.
מבין השורות עולה מסקנה אחת ברורה של המחקר: הזיקה בין תחושות שביעות הרצון לכסף והקשר בין שני אלו לפערי השכר בין גברים ונשים. נשים המשתכרות פחות מגברים, מפתחות במהלך החיים תחושות נמוכות של חוסר שביעות רצון ואלו מצדן מקבעות את הפערים לפרקי זמן ארוכים.

החשיבות של צמצום פערי השכר בין גברים ונשים עוד בשלבים המוקדמים של הקריירה, היא חיונית כדי לאפשר לנשים לצאת ממעגל הקסמים הזה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה