נשים טובות יותר בנטוורקינג

נשים טובות יותר בנטוורקינג

כך קובע מחקר חדש, שבחן את ההצלחה של נשים מול זו של הגברים, בקידום עסקים דרך נטוורקינג ברשתות החברתיות

שיתוף
תוכנת משאבי אנוש
תוכנת משאבי אנוש

חוקר תחום הנטוורקינג איבן מיסנר פרסם באתר משאבי אנוש HC Online את תוצאות המחק החדש שערך לאחרונה. במחקר השתתפו למעלה מ-12,000 עובדים וממנו עולה כי נשים מצליחות יותר ביצירת קשרים עסקיים דרך רשתות חברתיות.

מינסר: "עבור גברים נטוורקינג זה בגדר transactional process – הם ניגשים ישר לעניין. גברים נוטים לבחור בצורת הפניה הישירה בסגנון של 'הי, קוראים לי אורי, בוא נעשה עשקים!'. הגישה היא תמיד let's do business! נשים לעומת זאת נוטות לפתח מערכת יחסים. הן מתקשות לנקוט בגישה ישירה מוכוונת עסקים."

ואמנם נשים לא יודעות to cut to the chase, מה שנראה לכאורה כחסרון בעולם העסקים האגרסיבי של ימינו, על פי המחקר האחרון, דווקא האסטרטגיה ה'נשית' נמצאה אפקטיבית יותר בהיבט של יצירת קשרים עסקיים אפקטיביים ארוכי טווח. למעשה, מתוך מחקרו של מינסר עולה שנשים מצליחה להביא ערך מוסף (ערך עסקי) דרך נטוורקינג, בשיעור של 49% לעומד שאר הערוצים לפיתוח העסק, ואילו גברים מצליחים לייצר ערך עסקי דרך נטוורקינג בשיעור של 44% בלבד. אם לשפוט לפי נתוני מחקר זה, אזי נשים טובות יותר מגברים ביצירה ופיתוח קשרים מקצועיים / עסקיים דרך נטוורקינג ברשת בשיעור של יותר מ-10%.

מינסר: "נשים שמצ'וטטות ברשת החברתית מבססות קשרים והקשרים הללו מובילים להכנסות בסופו של דבר. נשים מחפשות ליצור קשרים על בסיס רקע משותף ותחומי עניין, במטרה ליצור קבוצות תמיכה ושיתוף פעולה. נשים הן תקשורתיות וחברתיות יותר מטבען ויש לזה ערך כלכלי / כספי!".

ממחקרו של מינסר עולה שהסוד להצלחה עסקית דרך נטוורקינג איננו תלוי מגדר אלא תלוי התנהגות (התנהגות שמאפיינת יותר את הנשים ביחס לגברים) ולכן גברים יכולים גם הם לשפר את הביצועים שלהם לו יאמצו את הגישה ה'נשית' ה'רכה' יותר לנטוורקינג.

מינסר: "אנשים עדיין אומרים 'מה הבעיה בלהגיע ישר לעניין?! הרי באנו לעשות עסקים?!… ' אבל כאשר מדובר על בנייה וטיפוח קשרים, דרושה גישה סבלנית יותר. מערכות יחסים דורשות זמן ועבודה. זו השקעה משתלמת."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה