נסגרה ההרשמה לתוכנית "צוערים בשירות המדינה"

נסגרה ההרשמה לתוכנית "צוערים בשירות המדינה"

מדובר בתוכנית המשך לפרויקט "עתידים", במהלכה ילמדו הצוערים לתואר שני תוך קליטה מיידית כעובדי מדינה בשכר מלא

שיתוף

ההרשמה למחזור הראשון של תוכנית "צוערים בשירות המדינה" נסגרה היום (א'). התוכנית פונה לבוגרי תואר ראשון או שני שסיימו את לימודיהם בהצטיינות, ומעוניינים להשתלב במשרות בשירות המדינה במסלול של עתודה ניהולית. בסופו של דבר ייבחרו 30 צוערים.

בתוכנית שני שלבים: בשלב הראשון הכשרה של שנתיים, הכוללת לימודים לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים, לצד לימודים חוץ אקדמיים. בשלב השני תתבצע השמה באחד ממשרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות.

הלימודים ממומנים על ידי שירות המדינה באופן מלא, ומיד בשלב זה יקלטו הצוערים כעובדי מדינה וישולם להם שכר חודשי ותנאים נלווים. המתקבלים  יחתמו על חוזה אישי הכולל התחייבות לעבוד בשירות במדינה במשך ארבע שנים מתום ההכשרה.

התוכנית צוערים לשירות המדינה יצאה לפועל בהמלצת ועדת ההיגוי הבין משרדית שמונתה בנציבות שירות המדינה, ושהמליצה להכשיר עתודה ניהולית איכותית.    

 

30 מתוך מאות מועמדים

מסלול ההכשרה נמשך, כאמור, שנתיים ומכיל דגשים בתחום הניהול והמנהיגות, למידה והטמעה של מודלים למנהיגות וכן הקניה של ארגז כלים לשימוש פרקטי בהובלת שינויים וניהול תהליכים ופרויקטים במגזר הציבורי.  

במסגרת הלימודים החוץ אקדמיים תערך הכרות מעמיקה של השירות הציבורי בארץ ובחו"ל, הכרת החברה הישראלית והעולם היהודי ותהליכי העצמה אישית וקבוצתית, במטרה לבנות יחסי עבודה חזקים.  

במהלך השנה השנייה של ההכשרה יערך פרקטיקום – עבודה מעשית במשרדי ממשלתיים תוך ליווי פרטי וקבוצתי של צוות התוכנית. לאורך שלבי ההכשרה יבוצעו משובים והערכות תקופתיות במטרה לבחון את ההתאמה וההתמדה של הצוערים לתוכנית

השלב השני של התוכנית הנו שלב ההשמה. שלב זה כולל תקופה של ארבע שנים הנחשבת תקופת השתלבות. אריה גרינבלט, דובר נציבות שירות המדינה, אמר לחדשות HRus שזוהי תקופה בה יעבדו הצוערים במשרדים השונים והמטרה שלה היא שבסופו של דבר ימצאו הצוערים את מקומם בצמתים מרכזיים ובמשרות בכירות, כגון במשימות לאומיות, באגפי תכנון מדיניות, עוזרי מנכ"לים במשרדי הממשלה וכיוצא בזה". לדבריו, מדובר בתהליך מורכב בסופו ייבחרו 30 צוערים בלבד, מתוך מאות מועמדים.

הבחינות נערכות במסגרת מרכזי הערכה, וכוללות גם מיון אקדמי ראיון סופי. הבחינות בוחנות בעיקר את אישיותם ויכולותיהם של המועמדים לבצע שינויים, יכולת העבודה בצוות ואת הרצון והיכולת לתרום לקידום השירות הציבורי.

תוכנית זו הנה המשך לתוכנית "עתידים – צוערים למנהל הציבורי", במסגרתה הוכשרו צעירים לתואר ראשון ועל פי החלטת הממשלה הסתיימה ב-2010 עם 149 בוגרים.

לדברי עומרי דגן, מנהל תוכנית הצוערים בשירות המדינה, ישנם שני הבדלים עיקריים בין שתי התוכניות. ההבדל הראשון הוא שבתוכנית הראשונה האחריות נחלקה בין נציבות המדינה למגזר השלישי, ובשנייה האחריות כולה הוטלה על הממשלה. ההבדל השני הוא שבתוכנית השנייה הצוערים נחשבים לעובדי מדינה מיום הלימודים הראשון.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה