הדרך לניהול כישרונות נכון עוברת בניתוח נתוני ההתנהגות

הדרך לניהול כישרונות נכון עוברת בניתוח נתוני ההתנהגות

ניהול אנשים אולי נתפס באומנות, אך למעשה התהליך דומה יותר לניתוח התנהגות לקוחות - ולכן ניתן ללמוד ולשפר אותו, ושימוש בטכנולוגיה יכול לתת יתרון משמעותי לארגון.

שיתוף
סיווג התנהגויות עובדים

אנדרה ספייסר, פרופסור להתנהגות ארגונית ב-Cass Business School, הסביר באירוע של חברת Oracle בבריטניה כיצד ניתן לשפר את תפוקתם של מועסקים (עובדים). הוא הגדיר שש פרסונות שמגדירות את גישותיהם והתנהגויותיהם של מנהלים וכן שש פרסונות של מועסקים. ניהול אנשים גרוע נובע לעיתים קרובות מהתנגשות בין סוגי האישיות השונים האלה.

חוסר ההתאמה עלול לפגוע בעסק כולו. הסכנה היא שכאשר צורת חשיבה של "אנחנו מולם" תתקבע בין מנהלים לבין מועסקים, יעמיק הנתק בין מה ששני "הצדדים" רואים כהנהגה טובה. מדובר למעשה בבעיה של אי הבנה בשני הצדדים: מנהלים לא תמיד מסוגלים לראות את הדברים מנקודת המבט של העובדים, ולהפך. החדשות הטובות הן שיש כמה חברות שפועלות על מנת לגשר על הפער הזה ולחזק את התפוקה באמצעות שיפור האופן שבו מנוהלים הכישרונות בארגון.

תנו לנתונים לדבר…

המפתח להצלחה טעון בנקיטת גישה התנהגותית לניהול אנשים, והדבר הטוב בהתנהגות הוא שניתן למדוד ולתעד אותה. ככל שנאספים יותר נתונים התנהגותיים בעסק, כך המנהלים יכולים להגיב באופן מדויק יותר לצרכי המועסקים בצוותים שלהם. אנדי קמפבל, מנהל אסטרטגיית משאבי אנוש בכיר ב-Oracle בריטניה כותב ב-Personnel Today שטקטיקות התנהגותיות כאלה כבר רשמו ניצחונות גדולים במחלקות שיווק שבהן הצוותים הוכיחו מיומנות בשימוש בניתוחי נתונים כדי למפות התנהגות של לקוחות, מידול פעולותיהם, כימות תגובותיהם לקמפיינים מסוימים ובסופו של דבר לניבוי אילו פעולות סביר שיבצעו.

עתיד ניהול הכישרונות טמון בגישה מונחת נתונים דומה המבוססת על הפקת תובנות מהתנהגות אנושית מדידה. מדובר במבט מדעי יותר על ניהול ותשומת לב למה שהנתונים מספרים לנו על הדרך שבה אנשים מגיבים לאסטרטגיות מסוימות במקום להסתמך על תחושות בטן, ניחושים טובים, או אמונות מקובעות בנוגע למה עובד ולמה לא עובד. עם זאת, חלק גדול ממקצועני משאבי אנוש רואים את התנהגות המועסקים כדבר שונה לחלוטין מהתנהגותם של לקוחות. הם מתייחסים אליה כאל אמנות יותר מאשר כאל מדע ורבים אינם מאמינים שטכנולוגיה יכולה לעזור להם להבין סוגיות מורכבות בארגון כמו שינויים תרבותיים וניהול אנשים.

במציאות כולם לקוחות, כולל כל המנהלים והמועסקים. לכן עקרונות הניתוח של האופן שבו אנשים נהיים מעורבים בסביבת העבודה שלהם זהים לעקרונות שתקפים לאופן שבו לקוח מגיב למותג. בשני המקרים מדובר בסופו של דבר בהבנה טובה יותר של קבוצת בני אדם כדי לשפר מעורבות ולספק ערך מוסף לעסק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה