מתי וכיצד לבקש העלאה בשכר

מתי וכיצד לבקש העלאה בשכר

למרות שעובדים רבים אכן ראויים להעלאה בשכר, בשל סיבות שונות כגון: וותק, ניסיון, קידום בתפקיד, הוספת תחומי אחריות ועוד, מרבית העובדים מתקשים לקיים את שיחת השכר הלגיטימית

שיתוף
מו

מו"מ בנושא השכר

אם אתה כעובד יודע שהגיע הזמן לקבל העלאה, ומיצית את אימוני שיחת השכר מול המראה או בסימולציות עם בני המשפחה, להלן מספר דרכים שעשויות להקל עליך לקיים את השיחה המבוקשת:

דע את ערכך

מאוד קשה ואפילו מיותר, לקיים שיחת שכר כשברור לנו וגם למנהלים שלנו שטרם הצדקנו את ההעלאה המבוקשת. אנחנו לא רוצים להצטייר כאגרסיביים או ליצור מתח לא נעים ואנחנו הכי לא אוהבים לבקש דברים בהנחה שהתשובה עליהם תהיה שלילית. לכן חשוב שלפני שנקיים את שיחת השכר, נוודא כי הצדקנו את ההעלאה הרצויה. האם הובלנו פרויקטים שהצליחו משמעותית ויצרו ערך לחברה? האם אנחנו עובדים מספיק זמן בחברה כדי לרכוש ניסיון וותק? האם אנחנו מרגישים חלק חיוני בחברה שיהיה קשה לוותר עליו? האם המנהלים שלנו חשים שאנו מתאמצים ועושים כל שאפשר על מנת לבצע את תפקידנו בצורה הטובה ביותר? אם התשובות לכל השאלות הללו חיוביות, אז כנראה שזה הזמן הנכון לבקש העלאה.

העיתוי הנכון

דרך נוספת שתקל על אפשרות המנהלים לקיים את העלאת השכר, היא לזהות את העיתוי הנכון מבחינת החברה.
על דרך האלימינציה ניתן לשלול את העיתוי הלא נכון, בו עובדים רבים מבקשים העלאת שכר וזה במהלך הערכות שנתיות, כאשר התקציבים בחברה כבר הוגדרו והמנהלים כבר מוכרעים ע"י התקציב. הזמן הטוב ביותר לבקש העלאה הוא כאשר אתה מתבקש להגדיל את עומס העבודה שלך או לאחר שסיימת פרויקט גדול, כך שהמנהלים מכירים את הערך שלך.

אל "תאבד את זה"

התנהלות שיחת השכר היא מרכיב חיוני בבחינת בקשתך להעלאת השכר. חשוב מאוד שתיצור אווירה נעימה ואובייקטיבית עד כמה שניתן. אל תאבד את 'הקוליות' שלך בשיחת השכר ושמור על מידה של אמפתיה וקבלה, לתשובה שלילית אפשרית. אתה רוצה להראות למנהל שלך כי אתה חבר צוות יקר וכי אתה מחויב ונאמן למנהלים, לכן עליך לכבד אותו במהלך השיחה. הצג את הוותק שלך ואת המשימות המוצלחות שהובלת, הסבר את משנתך לכך שאתה ראוי להעלאת השכר, בצורה נעימה וקורקטית. וקבל בהבנה תשובה שלילית. מנהלים שיחושו שהעובדים שלהם קיבלו בהבנה את חוסר האפשרות שלהם להעלאות את השכר בשלב מסוים, ככל הנראה יעלו להם את השכר בשמחה ובנדיבות ברגע שיתאפשר להם.

תחומי אחריות נוספים

חברה מגייסת עובדים לקראת פרויקטים עתידיים קרובים. אם תבקש מהמנהלים שלך לקבל משימות נוספות או לנהל פרויקטים נוספים, זה עשוי לחסוך מהם גיוס של אדם נוסף לצורך המשימה. הרחבת האחריות והתפקיד שלך, משמעה פעמים רבות חסכון בסף לחברה, כסף אותו החברה תוכל לנתב להעלאת השכר שלך. לכן במידה ויש לך את הזמן והידע הדרושים לפרויקטים נוספים, הצע למנהלים שיעבירו את הפרויקט לניהולך או ביצועך. באמצעות החיסכון בגיוס עובד נוסף, תוכל לאפשר להנהלה להעלות את השכר שלך.

כלים לשיחת השכר הבאה

במידה וכל האסטרטגיות נכשלו והתשובה להעלאת השכר שלך, שלילית, חשוב לצאת משיחת השכר עם כלים שיקלו על קבלת ההעלאה בשיחת השכר הבאה. ייתכן וכעת ישנם אילוצים שאינן קשורים בך, בגינם המנהלים לא יכולים לעמוד כרגע בהעלאות שכר. חשוב להבין את האילוצים הללו, כדי לדעת מתי כן תוכל לזכות בהעלאה. לכן כדאי להיות קשוב לצד המנהל בשיחה, לשאול שאלות ענייניות ולנסות להבין את מניעי התשובה השלילית. במידה והתשובה שלילית עקב סיבות שכן קשורות בך, חשוב לעבור על רשימת הסיבות עם המנהל, ולוודא איתו שכאשר המטרות יושגו, תתקיים שיחת שכר נוספת, בה סוגיית העלאת השכר שלך תישקל שוב ובהתאם להשגת המטרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה