משתלם לעבוד בגוגל. משתלם להתחתן עם עובד גוגל. משתלם להתאלמן מ…

משתלם לעבוד בגוגל. משתלם להתחתן עם עובד גוגל. משתלם להתאלמן מ…

אחד המעסיקים הטובים ביותר בעולם מציג הטבה נוספת: במקרה של פטירת עובד, בן/בת זוגו יקבלו 50% מהשכר החודשי במשך עשור ועוד 1,000 קצבה חודשים לילדים

שיתוף
שכר קבוע

שכר

מנוע החיפוש גוגל, הנחשב לאחד המעסיקים הטובים ביותר בעולם בשנים האחרונות, מציעה לעובדיו הטבה חדשה ולא כל כך שגרתית, המתווספת לשורת הטבות לא כל כך שגרתיות לעובדים שכולות תספורת חינם, חדרי כושר, חדרי כביסה, משלוח אוכל לנשים בחופשת לילה, ארוחות גורמה, טיפולים רפואיים במשרדי החברה, שיעורי פילטיס ושיעורי הכנה ללידה לנשים הרות ועוד. והפעם: עובד שצובר ותק של עשר שנים ומעלה זוכה בביטוח חיים המבטיח כי במקרה של מוות, בן או בת הזוג שלו ימשיכו לקבל משכורת מהחברה. מדובר על 50% מהשכר החודשי, כמידי חודש בחודשו במשך עשור שלם. בנוסף, אם לעובד זה יש ילדים, הם זכאים לקצבה בסך של 1,000 דולר בחודש עד הגעתם לגיל 19 ואם הם נרשמים לאוניברסיטה, הקצבה תשולם להם עד גיל 23.

בשלב זה מדובר על הטבה שתעמוד לרשותם של 34,000 עובדי גוגל בארה"ב אולם מהנהלת גוגל נמסר כי החברה בהחלט שוקלת להכיל את המדיניות הזו גם על שאר העובדים ברחבי העולם, כך שקרוב ל-56,000 עובדים ייהנו ממנה (או נכון יותר, בני משפחותיהם ייהנו מההטבה).

לסלו בלוק, מנהל אנשים בחברת גוגל, אמר בריאיון לאתר HR Zone: "האמת המצערת אבל הבלתי נמנעת היא שכולנו נמות בשלב מסוים. מותו של בן זוג או הורה הוא טרגדיה איומה ולא משנה באיזה גיל ו/או באיזה שלב בחיים זה תופס אותך, זה מחריד. אנחנו מנסים להתמודד עם השכול כחברה, לנסות לתמוך בבני זוגם של הגוגלרים [עובדי גוגל] עד כמה שניתן במקרים של מוות בטרם עת." לדבריו, היזמה הזו לא נועדה לסייע לגוגל לגייס עובדים (האתגר היחיד בפניו ניצבת גוגל בעת גיוס הוא עומס בלתי סביר במספר קורות החיים הנשלחים לממשק הגיוס כמידי שעה). הטבה זו לא נועדה להעלות באופן מידי את המוטיבציה, התפוקה או המחויבות של העובדים לחברה בטווח הקצר. לדברי בלוק, מדובר על צעד אסטרטגי שבונה יחסי אמון ארוכי טווח בין העובד לארגון "בסופו של דבר, כל אחד רוצה לעבוד בחברה שדואגת לטובתו ולטובת בני משפחתו."

עו"ד לואיס טאפט ממליצה למעסיקים שרוצים לאמץ גם הם מדיניות חברה הכוללת הטבות לבני משפחת העובד במקרה של מוות – להקפיד על ניסוח נכון של ההסכם ועל הכלתו על בני/בנות זוג ידועים בציבור, כך שגם עובדים הומוסקסואליים או עובדים שבחרו לא לעבור טקס חתונה רשמי, יוכלו ליהנות מהטבות אלו (כדי להימנע מתביעות עתידיות בגין אפליה).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה