משכורות בעולם הפרסום – זה כן לפרסום

משכורות בעולם הפרסום – זה כן לפרסום

ממוצעי הסחר בענפי הפרסום, שיווק ואינטראקטיב. תקציבאי מתחיל מרוויח 5,500 ש"ח, הסופרוויזר 12 אלף ש"ח

שיתוף
העלאות שכר נשים

 הפער בין השכר הנמוך ביותר בתחום השיווק לבין זה בתחום הפרסום, עומד כיום על כאלפיים וחמש מאות ₪ לטובת עובדי השיווק, כך עולה מהנתונים שפורסמו אמש (רביעי) על ידי חברת ADMAN של גינגי פרידמן, אשר עוסקת בגיוס משאבי אנוש בתחומי הפרסום, השיווק והתקשורת.

מממוצע נתוני השכר שפרסמה החברה, עולה כי תקציבאי מתחיל בחברת פרסום מרוויח כיום כ-5,500 ₪ לעומת כ-8,000 ₪ אותם מרוויח העובד הזוטר ביותר בתחום השיווק – מנהל המוצר. לא רק שמנהלי המוצרים בתחום השיווק מרוויחים מעט יותר מהתקציבאים בענף הפרסום, אלא גם ברמת ההנהלה אפשר למצוא פערי שכר בין שני המגזרים, כאשר סמנכ"ל שיווק לוקח הביתה בין 25-40 אלף ₪ בחודש, בעוד שכרו הממוצע של מנכ"ל משרד פרסום עומד על 35 אלף ₪ 'בלבד'.

הנתונים חושפים גם כי שוקי האינטראקטיב ותחום יחסי הציבור חולקים די הרבה סכומי משכורות זהים. לדוגמה העובד הזוטר ביותר בתחום יחסי הציבור, התקציבאי, מרוויח בין 6,000 ל-8,000 ₪ ומקבלו בדרגה בתחום האינטראקטיב, עובד הקופי, מרוויח סכום זהה.

עוד עולה מהנתונים כי המשכורת הממוצעת בתחום השיווק עומדת על 23,166 ₪ כשהרבה מאחוריה נמצאים השכר הממוצע בתחום הפרסום (14,647 ₪), המשכורת הממוצעת בתחום יחסי הציבור (14,000 ₪) והמשכורת הממוצעת בשוק האינטראקטיב (13,475 ₪).

תחום יחסי הציבור הינו התחום בו פערי השכר בין העובדים הזוטרים לבכירים הוא הכי נמוך ועומד על 12,000 ₪. הפער בין שכרו של מנכ"ל חברת אינטראקטיב לעובדו הזוטר ביותר ניצב על 19 אלף וחצי ₪. אך פערי השכר הגדולים ביותר נמצאים שוב בתחום הפרסום והשיווק כאשר בתחום הפרסום עומד הפער הזה על 29 אלף וחצי ₪ ובתחום השיווק על כ-32 אלף ₪.

בתוך כך, דפנה טלר בעלת חברת ההשמה ב-"עין מקצועית" ומרצה במכללה למנהל, סיפרה כי בין תקציבאי מתחיל בתחום הפרסום המרוויח כאמור 5.500 ש"ח לבין סופרוויזר המרוויח כ-12,000 ₪ באותה חברה מפרידים לא רק כסף רב, אלא ניסיון של לפחות שלוש עד ארבע שנים.

"תקציבאי מתחיל הוא בדרך כלל בוגר אוניברסיטה או מכללה ללא ניסיון, שמאייש את התפקיד למשך של חצי שנה עד שנה. אחר כך הוא הופך לתקציבאי וכבר מנהל קשרים עם לקוחות. אחרי עוד שנה עד שנתיים הוא יכול להפוך לתקציבאי בכיר שמנהל תיקי לקוחות גדולים ורק אז לסופרוויזר. אמנם יש קיצורי דרך, אבל זה המסלול הידוע בדרך כלל".

נתוני טבלת השכר המפורסמים על ידי ADMAN אינם תוצאה של סקר כי אם מבוססים על נתוני אמת המשתקפים בחיובים ללקוחות החברה.

טבלת השכר בענפי הפרסום, השיווק ויחסי הציבור לשנת 2011

פרסום
מנכ"ל משרד פרסום: 35,000 ₪
סמנכ"ל לקוחות: 20,000-25,000 ₪
סמנכ"ל קריאייטיב: 25,000-30,000 ₪
סמנכ"ל פלנינג: 25,000-30,000 ₪
סמנכ"ל כספים: 30,000 ₪
סמנכ"ל מדיה: 20,000 ש"ח

מנהל קריאייטיב: 16,000-18,000 ₪
ארט בכיר: 12,000 ₪
ארט : 8,000-10,000 ₪
ארט מתחיל: 5,500 ₪
קופי בכיר: 12,000 ₪
קופי: 10,000-12,000 ₪
קופי מתחיל: 5,500 ₪
מנהל סטודיו: 10,000 ₪
טרפיק: 8,000 ₪
מפיק: 10,000-14,000 ₪

מנהל תיקי לקוחות: 18,000 ₪
סופרווייזר: 10,000-12,000 ₪
תקציבאי בכיר: 8,000-10,000 ₪
תקציבאי: 6,000-8,000 ₪
תקציבאי מתחיל: 5,500 ₪

פלנר בכיר: 12,000-14,000 ₪
פלנר מנוסה: 12,000 ₪
פלנר: 8,000-10,000 ₪
מידען: 6,000 ₪

מנהל תוכן שיווקי: 14,000 ₪
מנהל מדיה: 16,000 ₪
מדיה פלנר/בייר בכיר: 12,000 ₪
מדיה פלנר/בייר: 8,000-10,000 ₪

אינטראקטיב
מנכ"ל: 20,000-25,000 ₪
סמנכ"ל לקוחות: 16,000-18,000 ₪
סמנכ"ל קריאייטיב: 16,000-18,000 ₪
סמנכ"ל פלנינג: 16,000-18,000 ₪
מנהל תיקי לקוחות: 14,000-16,000 ₪
סופרווייזר: 10,000-12,000 ₪
תקציבאי בכיר: 8,000-9,000 ₪
תקציבאי :6,000-8,000 ₪
תקציבאי מתחיל: 5,500 ₪

מנהל פעילות ברשתות חברתיות: 12,000-14,000 ₪
תקציבאי רשתות חברתיות: 10,000 ₪
מנהל אתר: 12,000-14,000 ₪

פלנר בכיר: 14,000 ₪
מנהל מדיה: 14,000 ₪
מדיה פלנר/בייר: 10,000 ₪

ארט בכיר: 14,000-16,000 ₪
ארט: 10,000-12,000 ₪
פלשיסט 14,000-16,000 ₪

קופי בכיר: 10,000-12,000 ₪
קופי: 6,000-8,000 ₪

יחסי ציבור
מנכ"ל בד"כ הבעלים
סמנכ"ל לקוחות: 18,000-20,000 ₪
מנהל לקוחות: 14,000-16,000 ₪
סופרווייזר: 12,000-14,000 ₪
תקציבאי בכיר: 10,000-12,000 ₪
תקציבאי: 6,000-8,000 ₪

שיווק
סמנכ"ל שיווק: 25,000-40,000 ₪
מנהל אסטרטגיה: 25,000-35,000 ₪
מנהל תקשורת שיווקית: 18,000-20,000 ₪

מנהל תחום: 16,000-18,000 ₪
מנהל מותג: 8,000-12,000 ₪
מנהל מועדוני לקוחות: 12,000-14,000 ש"ח  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה