CVNeto טובים יותר מ-Google באיתור קורות חיים של ישראלים

CVNeto טובים יותר מ-Google באיתור קורות חיים של ישראלים

כך אומר רונן בן חיים, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של אינפונטו, ומספר על מערכת הגיוס CVNeto שפותחה בחברה וחוסכת זמן ומשאבים למגייסים בחברות המובילות במשק

שיתוף
רונן בן חיים

רונן בן חיים

זהו סוף עידן ניהול המועמדים – סוף עידן המעבר על עשרות ומאות קורות חיים ביום, כשרבים מהם אינם רלוונטיים. המטרה כיום: איוש משרה ביעילות ומהירות הגבוהה ביותר.

רונן בן חיים, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של חברת אינפונטו (InfoNeto), מספר בראיון לפורטל HRus על מערכת גיוס עובדים בשם CVNeto, שפותחה בחברה ומציעה חיסכון רב בזמן ומשאבים. מזה שנים נהנים ממנה ארגונים מובילים במשק, כדוגמת NICE, Marvell, דלק, , טלדור ONE מכון ויצמן, ברן הנדסה ולאחרונה הצטרפו כימיקאלים לישראל, Deloitte ועוד.

רועי אלמוג, שהקים את אינפונטו בשנת 2003, פיתח תוכנת גיוס עובדים שעובדת על בסיס ניתוח שפה טבעית, כאשר איתור ודרוג המועמד מתבצע בעזרת מנוע חיפוש סמנטי ייעודי עבור קורות החיים. ניתוח השפה הטבעית (NLP) הוא תחום במדעי המחשב העוסק בפיתוח היכולת המיחשובית להבין את משמעות המילים. השימוש בטכנולוגיה/ בינה מלאכותית מאפשר איוש משרות יעיל ביותר לאחר קבלת קורות חיים רלוונטיים בלבד. פיתוח תוכנת הגיוס הוא ייחודי עבור השוק הישראלי.

בעיית ה-Too much

מנהלים וחברות מגייסות החורתים על דגלם לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולמועמדים, מתקשים להשתלט על עשרות, מאות ולעתים גם אלפי קורות חיים המגיעים אליהם. אין ביכולתם לחזור או ליצור קשר ראשוני עם כל המועמדים העונים על הדרישות, ואף לא לאלה הנחשבים למובילים. הסרבול של קליטת קורות החיים, המיון, החיפוש אחר מועמדים ושמירת הנתונים מביאה לתוצאה של ירידה באיכות השירות ואיבוד של מועמדים איכותיים. מכאן ששימוש בתוכנות גיוס עדכניות, העונות על הצרכים הדינאמיים של עולם הגיוס הפכו להכרח.

מה מייחד את התוכנה לעומת תוכנות אחרות בשוק?

רונן בן חיים: "המערכת נותנת את הערך המוסף הטוב ביותר לבעיית ה-too less /too much. הכוונה ב-Too Less היא שלחברה אין מאגר קורות חיים ולכן פונה לחברת השמה כך שלאורך השנים העלות היא יחסית גבוהה. Too Much – החברה מוצפת בקורות חיים (גם לא רלוונטים) ונדרשת לסינון מועמדים (זמן/משאבים).

ההזדמנות: בשלב הראשון המערכת מאפשרת קליטה אוטומטית ואיכותית של קורות החיים וכך ניתן פתרון לבעיית too much. בשלב השני מתאפשר חיפוש חכם/ דרוג מועמדים לדרישות משרה – הקרוב ביותר למיון אנושי מבוסס טכנולוגיית בינה מלאכותית. בזמן שמתפנה לצוות הגיוס כתוצאה מייעול התהליך, הצוות יכול לשפר את מקורות הגיוס (פרסום משרות, תוכניות חמ"ח וכו'), וכך לפתור את בעיית ה-Too Less. זאת ללא חשש מכמויות גדולות של קורות חיים (כולל לא רלוונטיים – בשל הקליטה האוטומטית).

דוגמה טובה לחברה המשתמשת במערכת היא חברת NICE, אשר הטמיעה את המערכת בתחילת 2012 ומצליחה לגייס מאות מועמדים בשנה, וזאת כמעט ללא סיוע חיצוני (חברות השמה) וללא גידול משמעותי בצוות הגיוס. בזכות הקליטה האוטומטית והחיפוש החכם כבר לא צריך לעבור על הרבה מועמדים כדי לאייש משרה, אין צורך "לרוץ" אחר מועמדים.

קרן יקיר הראל - משאבי אנוש NICE

כך מספרת קרן יקיר הראל, מנהלת הגיוס של NICE:

"עבודה עם מערכת הגיוס תרמה רבות לשיפור האפקטיביות והפחתת עלויות הגיוס אצלנו: אוטומטיזציה של קליטת קורות החיים אפשרה להשקיע את הזמן בסינון המועמדים ולא בקליטת קורות החיים. כמו כן תהליך הגיוס הפך לחסכוני יותר והוביל לשינוי בחלוקת התקציב: כך עברנו מגיוס עקיף, למשל דרך חברות השמה או "חבר מביא חבר", לגיוס ישיר, בו אנו מפרסמים המון ולא מודאגים מכמות המועמדים".

עומרי גרינפלד - משאבי אנוש NICE

עומרי גרינפלד, מנהל מקורות הגיוס של NICE:

"מערכת הגיוס של CVNeto מביאה תוצאות משופרות בחיפוש אחר מועמדים רלבנטיים. בודדים המקרים בהם אנחנו 'מפספסים' מועמדים מעולים. החיפוש הסמנטי מעלה מועמדים אקטיביים או פאסיביים ברמת דיוק גבוהה מאוד ומאפשר לנו להתמקד באיכות המועמדים ולא בכמות".

לדבריו של רונן, המערכת עוסקת בניתוח השפה הטבעית, בה מנסה המחשב להבין את המשמעות של תוכן המושג ובאיזה הקשר הוא נכתב . לדוגמה: כאשר מחפשים 'מנכ"ל' לא יעלו במערכת כל קבצי קורות החיים הנושאים את הביטויים 'לשכת מנכ"ל', 'מזכירת מנכ"ל' או 'עבדתי תחת המנכ"ל'.רק המתאימים ביותר

"כך בהחלט ניתן לומר שבחיפוש ואיתור קורות חיים ישראליים, אנו טובים יותר מגוגל", אומר רונן. "העיסוק בניתוח השפה הטבעית, ממנה פיתחנו טכנולוגיה ייחודית בארץ ברמה גבוהה יותר מאחרים, מאפשרת יכולת קליטה אוטומטית של קורות חיים, זיהוי כפילויות וגרסאות ושליפת פרטים אישיים של מועמד. זאת מאחר ומובן שאין פורמט קבוע של קורות חיים".

כיצד בעצם פועלת המערכת? 

חיפוש סמנטי כזיהוי תמונה

"מכיוון שקליטת קורות החיים היא אוטומטית (זיהוי הכפילויות ,שליפת הפרטים) – החיפוש הסמנטי מאפשר להתמקד רק במועמדים מתאימים שדורגו גבוה. המערכת קולטת את כל קורות החיים המתקבלים, ולפי הפרופילים של המשרות היא משייכת ומדרגת את על פי התאמתם לדרישות המשרה. החיפוש הסמנטי מתבצע מייד ויעלה בפני רכזי הגיוס את כל האפשרויות מבלי שנצטרך להקליד מילות חיפוש, מאחר שזה לא חיפוש בוליאני. המערכת מבוססת על סטטיסטיקה ואלגוריתמיקה – ממש כמו במערכות בינה מלאכותית הקיימות בתחומים אחרים – לדוגמה מודיעין וביטחון.

"כמו זיהוי תמונה, אפשר לדמות את החיפוש הסמנטי לזיהוי תמונה".

"מנוע החיפוש הסמנטי מאפשר איתור מדויק ואפקטיבי של המועמד. יש אלגוריתם שסוכם את כל דרישות המשרה, ובודק למי מהמועמדים יש את המכלול המתאים ביותר של דרישות המשרה. אם למשל אחפש מפתח java עם ניסיון, המערכת לא תעלה כל מי שרק עשה קורס java אלא את מי שגם יש לו ניסיון תעסוקתי בתחום. כך נמנע בזבוז זמן בפתיחת קורות חיים רבים של מועמדים ללא ניסיון מעשי".אם תחשבו על קורות החיים כתמונה המורכבת למעשה מאוסף של פרטים (מבנה ראש, צבע שיער, עיניים ואף), כך גם קורות חיים מכילים פרטים שונים (ניסיון, כישורים, השכלה). פרטים אלה נכתבים במבנה מסוים (אזורים) וביניהם ישנם קשרים הסתברותיים (כפי שידוע, יש מתאם גבוה יותר בין צבע העיניים הכחול לשיער בהיר). 'קריטריוני החיפוש' הם למעשה ה'קלסתרון', עבורו אנחנו רוצים למצוא את התמונה המתאימה ביותר – או בהתאמה קורות החיים המתאימים ביותר לאוסף הדרישות.

מוסיפה קרן רדו לבנובסקי, מנהלת הגיוס ב-Marvell:

"החיפושים הסמנטיים – החיפוש החכם שה-CVNETO מאפשר, על בסיס מושגים מאותו עולם תוכן של מילות חיפוש מסוימות, מסייע לנו לאתר מועמדים מתאימים למשרות מבלי הצורך להקליד את כל מילות החיפוש בתחום. הקליטה האוטומטית של קורות החיים מהווה יתרון עצום. האוטומציה בקליטת קורות החיים מבטלת לחלוטין את הצורך בהקלדה ידנית, חוסכת זמן רב ומפחיתה סיכויים לטעות בהקמת המועמד. כמו כן, הקליטה האוטומטית מבצעת עבורנו סינון ראשוני של קורות החיים ומצמידה אותם למשרות רלוונטיות. בנוסף המערכת מאפשרת להתממשק עם מערכות "חבר מביא חבר" חיצוניות ומאפשרת זרימת מידע דו כיווני בצורה נוחה ומהימנה. הדוחות מאפשרים לשקף סטטוס בכל אחד משלבי הגיוס, למפות אינדיקטורים קריטיים להערכת יעילות, חיסכון ואיכות עבודת הגיוס".

לסיכום, איזה ערך יראו המגייסים בשימוש בתוכנה?

"צוותי הגיוס יוכלו לתת שרות טוב ויעיל יותר למנהלים המגייסים, להתמקד באיתור מתאים של מועמדים ולא פחות חשוב – בפיתוח מקורות הגיוס. הם יקדישו פחות זמן עבור אדמיניסטרציה של ניהול מועמדים, של הקלדת פרטים ובדיקת כפילויות, ויוכלו לייעל את העבודה ולהתמקד בפיתוח מקורות גיוס עצמאיים כפי ש-NICE מפרסמים משרות בכל מקום. כשיש מערכת אוטומטית, אין מניעה מלהשקיע בערוצי גיוס רבים ולעשות פרסום רחב ונרחב – ולטפל רק במי שמתאים. הדבר מקנה אפקטיביות גבוהה למחלקת הגיוס והגדלת הערך המוסף לחברה המגייסת.
"הערך החשוב ביותר הוא שהמנהל המגייס מקבל מועמדים מתאימים יותר ובמהירות גבוהה יותר. התייעלות של צוות הגיוס ושל הארגון כולו, המתמקדת בעשייה עם ערך: המנהל המגייס מקבל את המועמד הטוב ביותר במהירות הגבוהה ביותר".

לפרטים נוספים אודות התוכנה – לחצו כאן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה