אמור די לאקסל: מערכת ניהול תהליכי בונוס והעלאות שכר

אמור די לאקסל: מערכת ניהול תהליכי בונוס והעלאות שכר

כשהעובדים הם המשאב החשוב בארגון אנו נדרשים לנקוט בצעדי שימור, טיפוח ומחויבות הדדית . זהו בסיס למנוע ההצלחה של החברה.

שיתוף
ניהול תהליכי בונוס והעלאות שכר

מערכת ניהול תהליכי בונוס ותהליך העלאת שכר (ICM) מייצרת הלימה בין היעדים הכלל ארגוניים, החטיבתיים והפרטניים בחברה, לבין הערכות המנהלים לבין ביצועי העובדים, ורמת התגמול עבור התוצאות בין אם בתשלום הבונוס השנתי החד פעמי ובין אם ברמת העלאת השכר השנתית (Merit), התוצאה המתקבלת היא מיצוי תהליכים חשובים ורגישים אלה הכרוכים בניהול ההון האנושי באופן אופטימלי, מדויק ומבוקר.

שני התהליכים, תהליך הבונוס השנתי ותהליך העלאת השכר, "מפרקים" תקציבים גדולים ומשמעותיים ביותר למאות ואף אלפי עובדים, המאורגנים בהיררכיות מרובות שלבים בארגון. בעידן הדינאמי בו אנו נמצאים קיימת ניידות עובדים רבה ואף שינויים מבניים משמעותיים הגורמים למורכבויות נוספות בתהליכים. ייתרה מכך מדידת הביצועים, המשלבים מדדים כמותיים ואיכותיים אינה אישית בלבד אלא לעיתים גם מחלקתית ואף מטריציונית.

כשמנהלי משאבי אנוש שואלים כיצד הם יכולים לנהל בהצלחה תהליכים ארגוניים רבי היקף, מרובי פרמטרים, מרובי משתתפים ובעלי השפעה רבה על טיפוח ושימור ההון האנושי – התשובה הברורה צריכה להיות שלא על גבי אקסל מבוסס Cut & Paste, אלא במערכת סדורה וייעודית!

איך לנהל תהליכי בונוס והעלאת שכר?

חברת Incentives Solutions פיתחה מערכת מקצועית (מוכחת), Incentive Compensation Management – ICM – המספקת מענה מקיף לתהליכים אלה ובכלל זה מאפשרת מרחב דינאמי של תכנון, ניהול, תפעול ואופטימיזציה של ניהול הבונוס, תגמול תקופתי ותהליך העלאת שכר. המערכת שהוטמעה בהצלחה בארגונים רבים כסלקום, רפאל, הפניקס, שטראוס ותנובה מאפשרת לאגף משאבי אנוש הרבה מעבר לשיפור תהליכים אלא ממש "להמציאם מחדש".

תהליכי הבונוס השנתי או העלאת השכר השנתית מתבצעים בד"כ בלו"ז צפוף מאוד לאחר קבלת האישורים, הסכומים והמפתחות הכללים לכך מהנהלת החברה והדירקטוריון. בשונה מהמצב הקיים שבו מתחילים לגזור את האקסל ולהפיצו בדוא"ל למנהלים השונים המערכת מאפשרת תהליך מסודר Top Down כדי "להוריד" ההנחיות והסכומים "לשטח" לרמת המנהלים המדרגים והמחלקים את התקציבים לאנשיהם.

מנהל השכר וההטבות של רפאל, הראל ו': "היה לנו חשוב כי המערכת תיתן מענה לשילוב הנדרש בין פרמטרים איכותיים וכמותיים, באופן שבו אנו מאתגרים את עובדי המחלקות השונות. המערכת של אינסנטיבס סולושנס עמדה הן בדרישות אבטחת המידע הקפדניות שלנו והן בדרישות הטכנולוגיות שהגדרנו. המערכת יוצרת ריכוז נתונים סופי, מערך בדיקות ובקרות, דו"חות, ממשק למערכת השכר ועוד".

 
טל פרנק מנכל משותף אינסנטיבס סולושנס
טל פרנק

שאלנו את טל פרנק, מנכ"ל משותף באינסנטיבס סולושנס, את השאלה שלמעלה: "המערכת יוצרת בסיס נתונים מרכזי אשר מאפשר דוחות תפעוליים ואנליטיקה ברמת הנהלה ובנוסף מהווה נדבך לתחילת (המשך) התהליך משנה לשנה, ובשנים הבאות, כולל אפשרות לעדכונים ושיפורים ע"ב הנתונים מהתהליכים הקודמים. המערכת מאפשרת שמירת רזרבות לפי שיקול המנהל. לאחר ביצוע התהליך הצוותי או המחלקתי מתחיל התהליך Bottom Up כולל חזרות ועדכונים על פי הנדרש עד לסגירת התהליך ברמת כלל חברה. בשלב זה המערכת תפיק את מכתבי הערכה ועדכון לעובדים ותכין באופן סדור את קובץ הנתונים לממשק תוכנת השכר. כל התהליך יתבצע בשגרת עבודה מתוזמנת עם התראות לסיום התהליך ותוך שמירה מוקפדת על חיסיון הנתונים במידור ובהצפנה (בניגוד להעברת אקסלים בדוא"ל)".

כדוגמה מציין טל את חברת רפאל, הנמנית על לקוחות החברה, ארגון רב מימדי, וורסטילי ומורכב, אשר הטמיע את המערכת כדי להקנות למנהל כלים טכנולוגיים מתקדמים שיסייעו בידיהם למדוד באופן שוטף את רמת הביצוע והעמידה ביעדים וליצור הגברת המוטיבציה בעזרת תגמול תקופתי תלוי-ביצוע, רפאל גאה בהרמוניה ובשיתוף הפעולה שנוצרו בין רמות הניהול השונות, בתמיכה במגוון שיטות של מדדים, תוך יכולת להשתמש במערכת ממוכנת לניהול תקציב התגמול, הכל בכפוף למדיניות הארגון.

לפרטים נוספים ניתן לשלוח מייל ל info@incentives-solutions.com.

ניתן יהיה לפגוש את נציגי החברה ולראות את המערכת בהפנינג משאבי אנוש שייערך ב- 31.7 במסגרתו ניתן יהיה להשתתף באחד מכנסי משאבי אנוש: כנס דיני עבודה, כנס שכר והטבות, כנס רווחה ארגונית.

למידע נוסף על ההפנינג לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה