המוח חייב לנוח

המוח חייב לנוח

עבודה ללא הפסקה, גם היא "רק" בישיבה מול המחשב, גוזלת מהמוח את המשאבים שלהם הוא זקוק. גם מי שעוסק בעבודה מנטלית צריך לטפל בעצמו כמו שאתלטים מטפלים בגופם

שיתוף
מנוחה בזמן העבודה

מנוחה בזמן העבודה

למה אנחנו עובדים כל כך הרבה שעות? אולי כי אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו למנהלים שלנו ולהתחרות בשעות העבודה הרבות שלהם, אולי זאת מורשת שהועברה מימי המהפכה התעשייתית ועדיין לא חלפה, ואולי אנחנו נהנים להיות קדושים מעונים ופשוט רוצים להיראות חרוצים.

דרייק בייר מ-Fast Comany מזכיר שלא כל העולם עובד ככה. שש מתוך עשר הכלכלות התחרותיות ביותר בעולם אסרו על שבוע עבודה של יותר מ-48 שעות. מדובר בחוקים שמתקיימים בשוודיה, גרמניה, פינלנד, הולנד, דנמרק ובריטניה. האיחוד האירופאי קבע ב-2003 מדיניות שמחייבת מינימום ימי חופש ומקסימום שעות עבודה. הסיבות לכך טובות: למנטליות של עבודה ללא הרף יש השלכות, ובייר מונה אותן.

האם אתם אנשים של בוקר או בדיוק ההפך מזה? להגיע לעבודה עייפים זה לא שונה בהרבה מלהגיע לעבודה שתויים. על פי מחקרים (והשכל הישר) שינה גרועה מובילה לתשישות, ערנות מופחתת ויכולות קוגניטיביות פחותות. כאשר אנחנו עייפים אך ערים, אפילו משימות פשוטות במיוחד הופכות מסובכות. הפיתרון הוא כמובן לישון מספיק. גם שעת שינה באמצע יום העבודה, אם זה אפשרי, יכולה לעשות שינוי גדול. אם זה בלתי אפשרי, נסו להשתמש בעייפות שלכם כאמצעי ליצירתיות. סלבדור דאלי למשל, הוא ההוכחה לכך שעבודה במצב של חצי שינה מובילה ליצירתיות מוגברת.

רמות האנרגיה נמצאות בשיא בשעות הבוקר המאוחרות ובשעות הערב המוקדמות. על פי מאמר ב-Wall Street Journal, זיכרון העבודה שלנו, הערנות והריכוז משתפרים בהתאם לחום הגוף, שעולה במהלך היום. הקשר בין טמפרטורת הגוף לבין הקוגניציה מראה שיש לנו מקצבים ביולוגיים שמשתנים לאורך היום. לפיכך יש היגיון להתאים את המשימות לפיזיולוגיה שלנו. אם הגוף מתחמם לקראת אמצע היום, זה אומר שאז הריכוז שלנו מצוין. גם ספיקת הראות, שהיא אינדיקציה נוספת ליכולת מנטלית, נמצאת בשיאה בחמש אחר הצהריים, כך שכדאי להשאיר עבודה שמצריכה התעמקות לסוף היום.

הדלק במוח נגמר. טים פריס, מחבר הספר 4Hour Work Week – "שבוע עבודה של 4 שעות" אמר ל-FC, שבעוד עובדי משרד מתייחסים אל עצמם כאילו עבודתם היא מנטלית לחלוטין, היא בעצם גם גופנית. לדבריו אנו צריכים להתייחס אל יום העבודה שלנו כפי שמרימי משקולות מתייחסים לאימונים שלהם: עבודה במקצבים של אינטנסיביות ומנוחה. פריס מסביר שאנשים תופסים את הפעילות המנטלית שלהם כמו אל זרם חשמל שאפשר לכבות או להדליק והגוף אינו משלם עליו מחיר. זאת טעות מכיוון שהמוח מנקז אליו הרבה מאוד דם וחמצן ולעבודה מנטלית נדרשים תמריצים והתאוששות ממש כפי שהם נדרשים לגופם של ספורטאים. אם אתם עובדים מול המחשב שלכם שמונה שעות ביום או יותר ואינכם מאפשרים למוח שלכם להתאושש, זה אומר שבקרוב התודעה שלכם תתחיל להתפזר וממילא לא תוכלו לעשות שום דבר יעיל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה