שבעת ההרגלים של מנהלים אהובים במיוחד

שבעת ההרגלים של מנהלים אהובים במיוחד

עובדים המחבבים את הבוסים שלהם הם יעילים, מעורבים ונאמנים יותר. כך תהיו מנהלים אהובים

שיתוף
מנהל מוצלח

מנהל מוצלח

פטר אקונומי, מחבר ספרי ניהול ובעל טור ב-.Inc, כותב שעל פי סקר שנערך לאחרונה, 86% מהעובדים מאמינים שאם הם מחבבים את המנהלים שלהם, הם בעלי תפוקה רבה יותר. אקונומי מציע למנהלים לטפח שבע תכונות שיעזרו להם לבנות אישיות של מנהיגים, ושיעזרו לתפקיד של מנהל מוצלח.

1. ידידותיות. זה נשמע מובן מאליו, אבל אם אתם לוקחים לעצמכם רגע לברך את עובדיכם בבוקר טוב (תוך פנייה בשמם!) ולנהל איתם מדי פעם שיחת חולין, אתם תורמים הרבה להתחבבות שלכם כבוסים. מצאו זמן להחמיא לעובדים שלכם ולשאול אותם איך עובר עליהם היום. היו סבלניים וזכרו שאתם צריכים להקדיש זמן לאנשים שלכם, לא משנה עד כמה אתם עסוקים.

2. זמינות. עובדי קו ראשון הם לא פעם מקור לרעיונות מצוינים, אבל אם הדרגים העליונים אינם נגישים לעובדים, הרעיונות הללו לעולם אינם עולים אל פני השטח. סביר שמועסקים יציעו למנהלים שלהם רעיונות ופתרונות כאשר הבוסים מבהירים שהם מעריכים את דעות העובדים ורצים לשמוע אותם. חלק מהרעיונות יועילו וחלק לא, אך בכל מקרה הקשבה לעובדים והתחושה שהם מוערכים תורמת לאנרגיה ולשביעות הרצון בצוות.

3. גמישות. אי אפשר לתכנן הכל בחיים, אז נסו להתגמש היכן שניתן. החליטו באילו חוקים אתם מאפשרים יוצאים מהכלל והימנעו מהפעלת לחץ מיותר על דברים קטנים. גלו הבנה כשדברים משתבשים, וקבלו את העובדה שאנשים שוגים לעתים. הציעו הזדמנות שנייה כאשר זה אפשרי. ודאו שהעבודה מתבצעת, אך היו גמישים כאשר הדבר נוגע לעניינים אישיים, מזג אוויר או תחבורה.

4. חיוביות. ממש כפי שאנרגיה שלילית מוקרנת לזולת, כך גם אנרגיה חיובית. בעוד רגשות שליליים מכיוונכם נוטים ליצור תוצאות שליליות גם אצל האנשים שלכם וגם בארגון, רגשות חיוביים עוזרים לעובדים שלכם להיפתח לאפשרויות אחרות. היו אופטימיים וכנים עם האנשים שעובדים איתכם והעלו את הסבירות שהם יגיבו בדרך דומה, ויעשו את מקום העבודה לסביבה בריאה וקונסטרוקטיבית.

5. מהימנות. עליכם להאמין בכל שהעובדים יבצעו את העבודה, והם צריכים לסמוך עליכם שתתמכו בהם בזמנים טובים או רעים. אל תבטיחו הבטחות שאינכם יכולים לקיים. על העובדים להיות מסוגלים לבטוח בכם כי העתיד שלהם בידיכם. בוס לא יציב גורם לחוסר מעורבות של העובדים.

6. הכרת תודה. כולם רוצים לדעת אם הם טובים, אז תנו משוב. שבחים לשובים לא פחות מביקורת ואת צריכים להחמיא באופן קבוע על עבודה טובה. כבני אדם בתת המודע שלנו אנו מחפשים שבחים לכל היבט בחיינו, כולל העבודה. הראו את הערכתם בדרכים שונות, רעננות ומקוריות.

7. חמלה. נסו לראות את עצמכם דרך עיני העובדים שלכם – האם אתם מישהו שהייתם מחבבים בעצמכם? היכנסו לנעליהם של העובדים וגלו חמלה כלפי הקשיים והכישלונות שלהם וגם כלפי ההישגים והניצחונות. אולי קשה להיות בעלי חמלה ולהראות אותה, אבל התוצאות מצדיקות את המאמץ. האנשים שלכם יכבדו אתכם כמנהיגים והם יחבבו אתכם יותר – הנאמנות והאפקטיביות שלהם יגדלו כתוצאה מכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה