מנהיג טוב שואל שאלות מצוינות

מנהיג טוב שואל שאלות מצוינות

האם אתם עדיין מצפים ממנהיגים שיגידו, יקבעו ויעמדו על שלהם נחרצות? ג'ון מקסוויל הגורו של המנהיגים טוען אחרת

שיתוף
מנהיגות

רבים עדיין סבורים כי תפקידו של המנהיג, מעצם היותו מנהיג, הוא להגיד, להורות, לכוון, לקבוע ולקבל החלטות שאיש לא יעז לערער עליהן לעולם. אולם בעידן שבו אנחנו חיים, עידן תזזיתי ודינאמי שבו המציאות כל כך מורכבת ומשתנה משבריר שניה אחד לשני – מנהיג הוא לא זה שמחליט לבדו אלא זה שיודע לשאול את האנשים הנכונים את השאלות הנכונות בזמן הנכון.

הגורו של השנים האחרונות בתחום הניהול והמנהיגות, ג'ון מקסוול, נחשב לאחד המאמינים האדוקים ביותר במודל המנהיג השואל. לשיטת מקסוול, מנהיג טוב הוא לאו דווקא זה שחורץ גורלות ומחליט ומכתיב על דעת עצמו אלא הוא זה שיודע לפנות אל האנשים שלו ולשאול את השאלות הנכונות בזמן הנכון. מקסוול גורס כי שאלות הן קריטיות למנהיגות אפקטיבית ואלו הנימוקים שלו, כפי שהציג אותן לאחרונה במדור משאבי אנוש באתר Biz Journals:

  • אתה מקבל תשובות אך ורק לשאלות שאתה מציג. אם לא תשאל שאלה ספציפית, לא תקבל את התשובה לה.
     
  • שאלה היא הדרך הטובה ביותר ליצור קשר עם אדם אחר. הרי חיבור עם אנשים זה עניין של מציאת מכנה משותף ואת זה ניתן לעשות דרך הצגת שאלות. מבלי לשאול שאלות, לא ניתן להגיע לאנשים וליצור איתם קשר אמיתי ומשמעותי.
     
  • שאלה היא דרך לפתוח דלת שעד כה הייתה סגורה ונעולה. הצגת שאלה נכונה משחררת רעיונות וזה מוביל להצלחה לכן הדרך להצלחה מתחילה בשאלה.
     
  • שאלה היא דרך להביע הזדהות והומניזם. כשמציגים לאדם שאלה מעבירים לו מסר שהוא יודע דבר מה שאנחנו לא יודעים, משמע יש לו חשיבות, יש לו ערך.
     
  • שאלה מאפשרת לנו לכוון/למקד את השיח. לכן, על ידי כך שאנחנו מציגים שאלות לאנשים אחרים אנחנו לא מאבדים שליטה אלא משיגים שליטה על השיח ועל התוצאות הרצויות.
     
  • שאלה פותחת צוהר לרעיונות חדשים, לריבוי רעיונות וזה מוביל לעושר. שאלה אחת בעצם מביאה לידי ביטוי את כוחה של הדייברסיטי בחברה.
     
  • שאלות מגרות את המוח, מאתגרות אותו ולוקחות אותו למקומות אחרים מחוץ לאזור הנוחות שלנו. לכן הן חיוניות לקדמה והצלחה.
     
  • שאלות מבדלות אותנו האחד מהשני. מי ששואל את השאלות הנכונות בזמן הנכון מבדל את עצמו ממי ששואל שאלות לא מצוינות או שאלות גרועות. אפשר ללמוד על טיבו של אדם ומנהיג רק על סמך השאלה שהציג.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה