פייסבוק בוחנת ממשק חדש שישנה את פני הגיוס

פייסבוק בוחנת ממשק חדש שישנה את פני הגיוס

גיוס עובדים בפייסבוק צפוי להיות פשוט, ממוקד ואיכותי יותר. על פי הודעת החברה בימים אלו מבוצע ניסוי בכלי חדש שיאפשר גיוס עובדים באמצעות הרשת החברתית - בתשלום!

שיתוף
גיוס ברשתות חברתיות

גיוס עובדים בפייסבוק צפוי להיות פשוט יותר, ממוקד יותר, איכותי יותר אבל… יש לזה מחיר!

אם עד כה פייסבוק שימשה באופן עקיף לגיוס עובדים בעוד הרשת החברתית לינקדאין תפסה את הבכורה כרשת חברתית – מקצועית לקשרים עסקיים, ובין השאר למציאת עבודה וכן למציאת עובדים – הדבר עתיד להשתנות, לפחות אם הדבר תלוי בפייסבוק.

הרשת החברתית פייסבוק משמשת לעיתים ככלי לגיוס עובדים בחינם לצד לינקדאין (זה כמובן במידה ולא מחשבים את שעות העבודה הרבות שנדרשות כדי לגייס מועמדים מתאימים דרך הרשת החברתית). כעת מתברר שפייסבוק מריצה פיילוט לממשק גיוס עובדים חדש לחלוטין – לא בחינם, שעתיד לשנות את עולם הגיוס ברשת ולפתוח, תמורת תשלום, את הרשת הגדולה בעולם, לנוחיות המעסיקים.

מדובר על ממשק לפרסום מודעות ממומנות (כמו מודעות פרסומיות לכל דבר ועניין) אשר נשלחות כמסר בצורת טקסט לדואר הנכנס של מועמדים רלוונטיים.

על פי הודעה שיצאה מחברת פייסבוק העולמית, אשר התפרסמה בין השאר באתר לקהילת משאבי אנוש TLNT, פייסבוק החלה להריץ ניסוי שבו משתתפים ספורים מקבלים את האופציה להעביר מסר – בתשלום – ישירות לתיבת הדואר הנכנס של חברים ברשת (כלל החברים, לא רק החברים שלהם!).

מהרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם נמסר כי שיטת העברת המידע ישירות לתיבות הדואר של החברים משנה את כללי המשחק. שיטה זו הופכת את הכלי לגיוס עובדים למדויק, ממוקד וחסכוני יותר. היות שהוא לא 'סתם' מפיץ הודעות בכל פלטפורמה אפשרית אלא בוחר, באופן פרטני וממוקד, חברים בעלי פוטנציאל גבוה, כמו חברים שהשתתפו בכנס מקצועי לדוגמה, ולכן הסבירות שאותו חבר יענה לפנייה היא גבוהה יותר.

שיטה זו, אמנם טומנת בחובה הרחבת תקציב פרסום שכן המודעות, כמו כל מודעה פרסומית אחרת, איננה בחינם, אולם – היכולת להגיע ישירות לתיבת הדואר הנכנס של מועמדים חזקים אשר אינם נמנים בקבוצת החברים של הארגון והעובדה שהם מועמדים רלוונטיים בעלי עניין בהצעות עבודה בתחום שלהם – מגדילה את הסיכוי לגייס טאלנטים בתהליך קצר יותר, פשוט וממוקד יותר החוסך זמן עבודה באופן משמעותי.

האפליקציה החדשה, שאמורה להכניס לפייסבוק מיליוני דולרים בשנה, טומנת בחובה שינוי של כללי המשחק. לא עוד השקעה ביצירת קבוצות ואיסוף חברים למטרת הפצת מסרים באופן ויראלי ומאסיבי אלא התמקדות באיתור מועמדים מבטיחים כמו בעלי תפקידים בחברות מתחרות, איש מקצוע שהרצה בכנס מקצועי או כתב מאמר מעניין באחד הבלוגים… כך לדוגמה, אם תחפשו מהנדס תוכנה, תוכלו לשלוח 500 מודעות דרושים לקבוצה של 500 מהנדסי תוכנה מהאזור שלכם.

אין צורך להיות חבר של מועמד וזה ממילא נהיה קשה יותר ויותר להתחבר לאנשים או בכלל לצפות בכרטיסים שלהם למי שאיננו חבר (בשל אפליקציות המאפשרות אבטחה גבוהה לחברים). יצירת הקשר הישיר עם חברים ברשת הופכת מאתגרת יותר ויותר ולכן האפליקציה החדשה, המאפשרת למפרסם המשרה גישה ישירה, באה לייצר פתרון איכותי וחסכני (בזמן). זו הדרך להבטיח למגייס שליטה מלאה על תהליך הגיוס שכן שימוש באפליקציה זו, במקום בפרסום מודעות בחינם והפצתן בצורה ויראלית למאות ואלפי משתמשים, מבטיחה שרק קומץ של מועמדים פוטנציאליים חזקים ייחשפו למודעה ולכן תהליך הסינון והגיוס יהיה קצר יותר שכן כמות המועמדים תהיה קטנה יותר והכי חשוב – איכותית יותר.

אז מי אמר שהדברים הטובים בחיים הם בחינם? אולם האפליקציה החדשה של פייסבוק, אם תעבור את שלב הניסוי ותהפוך נגישה לכלל המגייסים, לא תהיה בחינם – אך היא תחסוך למשאבי האנוש שעות עבודה מרובות ותגדיל את הסיכוי שלנו להגיע אל המועמדים האופטימליים.

חשבו על כך, מי שכבר עובד או גרוע מכך עובד בחברה מתחרה, לעולם לא יאשר בקשת חברות מצד הארגון שלך או קבוצה של מנהלת משאבי אנוש. בנוסף, לאנשים אין אינטרס להוסיף חברים חדשים, אשר אינם מכירים במישור האישי או המקצועי, רובם אף יחסמו את הכרטיס כך שמי שאיננו חבר לא יוכל לראות פרטים חיוניים אודותיהם. אולם הפנייה הישירה והממוקדת אליהם – בהצעת עבודה קונקרטית הרלוונטית לתפקידם בצורה חשאית – תעשה את העבודה. והיות שהיא מתעתדת לעשות עבורכם את העבודה, כמו כל עובד איכותי, היא תדרוש שכר הוגן בסוף החודש. על כן, האפליקציה החדשה תהיה בתשלום.

רוצים ללמוד על כל החידושים בתחום משאבי האנוש? מה צפוי בעתיד בתחום תוכנות משאבי האנוש? וכיצד כבר היום ניתן לנהל את ההון האנושי בצורה טובה יותר?

רוצה ללמוד עוד על כל מה שחדש וחם בתחום טכנולוגיות משאבי אנוש?
לחץ כאן לקבלת מידע נוסף על כנס HR-Tech!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה