מכשול הגיוס בארה"ב: מועמדים לא עוברים את בדיקת הסמים

מכשול הגיוס בארה"ב: מועמדים לא עוברים את בדיקת הסמים

הניו יורק טיימס פרסם דו"ח חדש המציג עלייה בשיעור מחפשי העבודה האמריקאים שנמצאו בבדיקות כמשתמשים בסמים

שיתוף

משוכה חדשה פוקדת את ענף התעסוקה האמריקאי – מציאת עובדים שיעברו בהצלחה את בדיקת השימוש בסמים.

על פי הניו יורק טיימס, לפני מספר שנים חברת JCB המייצרת ציוד כבד, ערכה יריד תעסוקה בג'ורג'יה. כאשר המועמדים גילו כי ביריד תתקיים בדיקה לשימוש המועמדים בסמים, חצי מהם לא הגיעו.

מאז המקרה ההוא, ניכר כי במדינות רבות בארה"ב מעסיקים המנסים לגייס עובדים נתקלים בבעיה הולכת וגוברת בעניין – הקושי למצוא עובדים שיוכלו לעבור בהצלחה את בדיקות הסמים בטרם הקבלה לעבודה.

המשוכה הזו נוסעת ברובה מהוספת בדיקת השימוש בסמים למערך הבדיקות שעובדים עוברים במהלך התאמתם לחברות. בתאגידים להם מחלקות משאבי אנוש גדולות, בדיקות הסמים נדרשות על פי החוק הפדרלי מטעמי בטיחות, וכיום אף מתווספות יותר ויותר גם בחברות קטנות.

הנתונים מראים כי הקושי של המעסיקים לגייס עובדים שאינם משתמשים בסמים, עולה בהתאמה עם העלייה בשימוש בסמים בארה"ב – בעיקר קנאביס, מריחואנה ואף הרואין וסמים אופיאטים נוספים.

לדברי המעסיקים, שימוש בסמים בכוח העבודה אינה בעיה חדשה. בשנות ה- 80 היא היתה נפוצה במיוחד ולאחר מכן מוגרה בהצלחה. אך נראה כי בשנים האחרונות התופעה חוזרה ואף גדלה.

בדו"ח שפורסם לאחרונה ע"י Quest Diagnostics, שחקרו נתונים בדיקות סמים מאז שנת 1988 התגלתה עליה המשך שנתיים ברציפות, באחוז העובדים האמריקאים אשר צורכים סמים – לרמה של 4.7% בשנת 2014 מ- 4.3% אחוזים בשנת 2013. שנת 2013 הייתה השנה הראשונה מזה עשור בה היה גידול בשימוש בסמים בארה"ב.

מעסיקים מתלוננים על כך שמועמדים המגלים כי נדרשת בדיקת שימוש בסמים במהלך ראיונות העבודה, פשוט אינם מגיעים לראיון. אלו שכן מגיעים, ברובם נכשלים בבדיקה.

בחודש אוגוסט מושל ג'ורג'יה הבטיח לסייע בעניין ולהקים תכנית למשתמשים בסמים, כיוון שבעלי עסקים רבים דיווחו לו כי אינם מצליחים לגייס מספיק עובדים כיוון שאינם יכולים למצוא די מועמדים שיעברו את בדיקת הסמים.

התכנית עדיין נבחנת. כאשר מחפשי עבודה פונים ללשכת התעסוקה של ג'ורג'יה ונמצאים כמשתמשים בסמים, המחלקה מציעה להם שירות גמילה. מי שנמצא חיובי בבדיקה מקבל ייעוץ לגמילה מסמים והכוונה להתאמה וקבלה לעבודה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה