מי שלא טוב לו בעבודה שיצייץ!

מי שלא טוב לו בעבודה שיצייץ!

על פי סקר חדש אנשים אוהבים להוציא קיטור במדיה החברתית. אז מה הם אומרים על העבודה שלהם ומה זה אומר עליהם?

שיתוף
סקר עובדים

אנשים אוהבים לפרוק רגשות במדיה החברתית, כולל רגשות הקשורים לעבודה שלהם. הדבר המפתיע, כותב ניקולאס וולס מחדשות NBC, הוא שהעובדים שלנו מבטאים אהבה לעבודתם לעתים קרובות יותר מאשר הם מבטאים שנאה. הממצא הזה עולה מניתוח חדש של יותר ממיליון ציוצים שבוצע על ידי אתר התעסוקה Monster ואתר ניתוח המדיה החברתית Brandwatch. יותר משהנתונים אומרים משהו על מקום העבודה, הם מעידים על האוכלוסייה שמועסקת בקטגוריות התעשייה השונות.

הדוח מראה שבמהלך 12 החודשים שהסתיימו במרץ השנה, אנשים כתבו על כך שהם אוהבים את העבודה שלהם 4.7 פעמים יותר מאשר הם כתבו שהם שונאים אותה. "אנחנו יכולים ללמוד הרבה על מה שאנשים מרגישים לגבי שוק העבודה והקריירות שלהם דרך המדיה החברתית," אמרה גו'ני קורטני, סגנית נשיא בכירה בתחום השוק הגלובלי ב-Monster.

אנשי מכירות מקטרים יותר
האנשים שמשתמשים בטוויטר כדי לבטא שאט נפש כלפי העבודה שלהם נוטים להשתייך למגזר של מקבלי המשכורות הנמוכות, כמו קמעונאות או שירותי מזון, כך מראים הנתונים שנאספו. אנשים שעוסקים במכירות קמעונאיות אחראים ל-37% מכל ציוצי שאט הנפש על העבודה, כמעט פי שניים מחלקם בציוצים החיוביים. אנשי המכירות גם צייצו 19% מהציוצים החיוביים, מה שכנראה הוא אינדיקציה לגילם ולהרגלי השימוש שלהם במדיה החברתית. "עובדי מכירות נוטים להיות צעירים יותר," אמרה קורטני. "התפקידים האלה נוטים גם להיות קשורים ללקוחות."

בין הקטגוריות התעשייה השונות, עובדי חברות הטכנולוגיה היו אלה שנטו פחות מכולם לבטא תחושות כלשהן שקשורות לעבודתם. רק 2% מציוצי שנאת העבודה הגיעו מעובדי תעשיית הטכנולוגיה, מה שמראה שלעובדים האלה יש כנראה הבנה של ההשלכות השליליות שליכולות לנבוע מהצהרות פומביות על תסכול בעבודה.

נראה שעל מנת להבין באמת מה עומד מאחורי ציוצי השנאה והאהבה למקום העבודה במדיה החברתית צריך להכיר את התעשייה, השכר השכיח והאוכלוסייה של העובדים, בעיקר את מרכיב הגיל. "אנחנו חיים היום במין אקווריום," אמרה קורטני. "אפשר לראות מה קורה בפנים ומה קורה בחוץ וכמועסקים עליכם להיות ממש זהירים בנוגע למה שאתם אומרים במדיה החברתית, בעיקר על המעסיקים שלכם." אפשרות נוספת שלא ציינה קורטני היא להיות משתמש או משתמשת שאינם חושפים את פרצופם האמיתי ולהרגיש חופשי לגמרי להוציא קיטור. אחרי הכול, אנשים צריכים איזשהו שסתום לשחרור לחצים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה