מיתון בהיי-טק? הביקוש למהנדסים זינק ב-15.5% ברבעון הראשון

מיתון בהיי-טק? הביקוש למהנדסים זינק ב-15.5% ברבעון הראשון

סקר חדש: שיעור הביקוש לעובדים עלה ב-1.5% בחברות אינטרנט קטנות ובינוניות ויציבות כללית בשאר הענף

שיתוף

מי אמר משבר בהיי-טק? לפחות בהסתמך על נתוני הרבעון הראשון של 2012 לפי סקר שערכה חברת ההשמה של הענף אתוסיה, נרשם גידול ממוצע של 15.5% בביקוש למהנדסים.

בסך-הכל עלה שיעור הביקוש לעובדים ב-1.5% בחברות אינטרנט קטנות ובינוניות ויציבות כללית בשאר הענף.

"המיתון שכולם חששו מפניו איננו מגיע, לשמחתנו, לתעשיות עתירות הידע בישראל", סבור מנכ"ל החברה הסוקרת, אייל סולומון. "במקום ירידות בביקושים, אנו מזהים מגמה הפוכה: משקיעים זרים שמעוניינים להגדיל את השקעותיהם בחברות ישראליות". להערכתו של סולומון, האקזיטים האחרונים שבוצעו בתעשיית ההייטק בארץ ובעולם הם המספקים את הרוח הגבית להתעוררות המחודשת בהיי-טק".

אותו סקר מצביע, בנוסף, על מגמה ולפיה הביקוש למנהלים ולמנכ"לים בתעשיות ההיי-טק הולך וגובר, כשלראשונה זה כשנתיים נרשמות עליות שכר של 6% ויותר בדרגות מנכ"ל וסמנכ"ל. במקביל נרשמה עלייה בגובה 16% בביקוש למנהלים מן הסוג הזה, כאשר המשרות הבולטות הן סמנכ"ל פיתוח, סמנכ"ל מכירות ומנכ"לים בחברות האינטרנט.

גידול בשיעור 11% בביקושים לעובדים נרשם גם בתחום בדיקות התוכנה, והוא מתבטא בגיוס מהנדסי תוכנה למחלקות הבדיקות של חברות האינטרנט. אחת הדרישות שבשטח היא לכותבי קוד בשפות Java ו-C#. גם בתחום ה-IT נרשמים ביקושים ערים – נתוני הסקר מדברים על גידול של 14% בביקוש לאנשי מערכות מידע בסביבת לינוקס.

מהסקר עולה כי רמות השכר בחברות הביומד והפרמצבטיקה רושמות יציבות איתנה. יחד עם זאת, נרשמות ירידות קלות של כ-1.5% ברמות השכר של מהנדסי האיכות. מאיה שוולב, מנהלת חטיבת הביוטק באתוסיה, מציינת: "למרות הירידות הקלות ברמות השכר של מהנדסי האיכות, אנחנו מזהים עלייה בביקושים של למעלה מ-15% למהנדסי איכות בחברות רבות בתחומי הפארמה, הביוטכנולוגיה והמכשור הרפואי, המגדילות תקנים מתחילת השנה, והביקוש לאנשי מכירות בחברות אלו עלה ב-9% מתחילת השנה".

מאידך זוהתה מגמת ירידה של כ-11% בביקושים לאנשי ייצור בהשוואה לרבעון הקודם, ירידה המוסברת במגמה מתמשכת של העברת מרכזי ייצור למזרח הרחוק. יחד עם זאת, עלה הביקוש לתפקידים בשרשרת האספקה ובתפעול.

בסקר לרבעון הראשון של 2012 השתתפו 204 ארגונים פרטיים וציבוריים, ממגוון רחב של תעשיות: סמיקונדקטור, אינטרנט, תקשורת, מחקר ביומד, פרמצבטיקה, קלינטק ומכשור רפואי.

 

תעשייה

ביקוש   לעובדים

מגמת   שכר

סמיקונדקטור

4%+

ללא   שינוי

אינטרנט

18%+

1.5%+

תקשורת

6%+

1%+

תוכנה

15.5%+

1.3%+

מחקר,   מדעי החיים

7%+

ללא   שינוי

מכשור   רפואי

4%+

1.4%+

פרמצבטיקה  

8%+

ללא   שינוי

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה