עסק קטן – מתי כדאי לך להיעזר במיקור חוץ?

עסק קטן – מתי כדאי לך להיעזר במיקור חוץ?

כאשר אתם משתחררים ממשימות שמישהו אחר עושה ביעילות רבה יותר, יש לכם יותר זמן לטפל בענייני הליבה של העסק. אז כיצד מחליטים מה להוציא למיקור חוץ ומתי?

שיתוף
מיקור המונים

מיקור המונים

לפעמים אתם מרגישים שיותר זמן לטיפול בעניינים צדדים מאשר בליבת המוצר או השירות שאתם מספקים? יש אינספור דברים לעשות שמצריכים תשומת לב. אבל לא כולם מחייבים את תשומת הלב שלכם. מיקור חוץ של משימות בעסק קטן שקשורות למשאבי אנוש, פיננסים וטכנולוגיה, משחרר אתכם להתמקד בהיבטי העסק שבאמת דורשים את מעורבותכם. Smart Blog מציע רשימה של מה להעביר למיקור חוץ ומתי.

• העבירו למיקור חוץ פונקציות של סמנכ"ל כספים כאשר נדרש ידע עמוק יותר של תחום הפיננסי לפעילות שהיא מעבר לניהול חשבונות בסיסי או אם יש לכם מספר שותפים.

• העבירו פונקציות של משאבי אנוש כאשר יש לכם יותר מעובד אחד או שניים, או אם אתם מרגישים שהמעקב אחרי תיעודי ורגולציה מלחיץ אתכם. משאבי אנוש עושים הרבה יותר מגיוס עובדים, שהוא תחום מורכב בפני עצמנו. מיקור חוץ של פונקציות משאבי אנוש כולל: בדיקות רקע, מדיניות ותהליכי משאבי אנוש, הכשרת צוות, ניהול תהליך פיטורים, התאמות ותיעוד. אתם גם יכולים למצוא מישהו שיעזור לכם בנושא הטבות כמו בריאות וביטוח, חופשות בתשלום, תכניות פרישה ותכניות חלוקת מניות.

• העבירו למיקור חוץ פעילות תשלומים כאשר מעקב אחרי שעות העבודה של העובדים וחוקי המיסוי גוזל מכם יותר מדי זמן או מבלבל אתכם יותר מדי או אם יש לכם עובדים במקומות שונים. שירות תשלומים מטפל במשימות כמו חישובי מסים, חלוקת רווחים, ביטוח והערכות נוספות שקשורות לשכר ותגמולים. מספקי השירות גם מעבדים נתונים, מספקים דוחות ומטפלים בתיוק. אם אתם מעבירים את הטיפול בתשלום למיקור חוץ, עליכם לזכור שבאחריותכם לוודא שהכול מטופל ושהתשלום ניתן בצורה הנכונה.

• העבירו למיקור חוץ שירותי IT כאשר הטכנולוגיה שאתם מסתמכים עליה בעסק מסובכת או מצריכה עדכונים תכופים, או כאשר יש לכם שרתים שתפקודם קריטי למילוי משימות או מעורבות בהם סוגיות של אבטחת מידע.

• העבירו למיקור חוץ עיצוב דיגיטלי כאשר אתם רוצים אתר שהעיצוב שלו אינו שגרתי או כאשר הפונקציות שאתם מעוניינים בהן הן מעבר ליכולות שלכם ושספקי אתרים במודל "עשה זאת בעצמך" אינם מספקים.

ההחלטה מתי להעביר פונקציה למיקור חוץ מצריכה מעט שיעורי בית:
• הבינו את העלויות. מיקור חוץ של משימות עסק קטן אמור לחסוך לכם זמן ולעשות בשבילכם כסף – אם באמצעות הפחתת עלויות ואם באמצעות שיפור הכנסות העסק. בדקו את תזרים המזומנים שלכם כדי לקבוע על מה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא כספים, וודאו שתוכלו לעשות זאת לאורך זמן.

• בדקו היטב את הספקים. המשימות שאתם מוציאים למיקור חוץ חיוניות להצלחת העסק. לפני חתימה על חוזה, חקרו מכף רגל ועד ראש את ספקי השירות. במקרים רבים יש לאנשים אלה גישה לנתונים עסקיים, פיננסיים ואישיים רגישים. עליכן להיות מוגנים מפני הונאה וגנבה. בדקו כל ספק בעזרת רשת הקשרים שלכם וודאו שאינו מעורב או היה מעורב בפלילים.

החלה ההרשמה לכנס השנתי למשאבי אנוש 2015! לפרטים והרשמה, לחצו כאן 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה