שיתוף

במהלך השנה שעברה היו כמה מיזוגים בולטים בין חברות ענק בארה"ב, בהם רכישת דיסני את ענקית המדיה 21st Century Fox, בתחום הטכנולוגיה Salesforce רכשה את Tableau ומיזוגים נוספים נמצאים על הפרק.

השווקים הופכים תחרותיים יותר משנה לשנה, ועסקאות של מיזוגים ורכישות הפכו לכלי אסטרטגי להגברת הכוח והצמיחה של שני השותפים למיזוג.

החל מרכישת טכנולוגיות וקווי מוצרים חדשים תוך חסכון בהשקעה (שכן פיתוח עצמי הוא ברוב המקרים יקר יותר בכסף ובזמן), ועד כניסה לשווקים חדשים, מיזוגים ורכישות הם הדרך המהירה ביותר להגברת החדשנות והגדלת נתח השוק של החברה הממוזגת.

ועל אף הגידול המתמיד במספר העסקות של מיזוגים ורכישות, הנתונים הבלתי מתפשרים מצביעים על כך שכ-70%-90% מהחברות הממוזגות לא מצליחות להשיג את היעדים המרכזיים של הרכישה או המיזוג.

אחד הגורמים שעלולים להכשיל עסקת מיזוג או רכישה, או פשוט למנוע ממנה להגיע ליעדים הרצויים, היא הנושא של שילוב מאובטח של נתונים בזמן אמת.

מדובר בשילוב הנתונים ממערכות ה-IT של שתי החברות השותפות לעסקת המיזוג או הרכישה.

לפני כשלוש שנים נערך סקר שוק, שבמסגרתו ציינו כ-34% מחברות השירותים הפיננסיים, כי הערכה לא מדויקת של האתגרים הכרוכים בשילוב מערכות ה-IT היא אחת הסיבות המרכזיות לכישלון המיזוגים והרכישות.

מדובר בשילוב מערכות ה-IT של שתי החברות השותפות למיזוג או לרכישה, לרבות מאגרי נתונים, שילוב של מחסני נתונים ומערכות נתונים שונות, ויישום כלים ויישומים חדשים לעיבוד הנתונים.

מדובר, בין השאר, על שילוב של כל המערכות הקשורות למשאבי האנוש לרבות מאגרי מועמדים וטלנטים, מערכות השכר וההטבות, מעקב אחר הכשרות והדרכות של עובדים ומנהלים ועוד.

הפתרון לסוגייה זו מחייב את החברה הרוכשת (או החברה הדומיננטית במיזוג) להיות זריזה יותר בניתוח המצב לפני סגירת עסקת המיזוג או הרכישה, ולשקוד על הכנת תוכנית לשילוב מערכות ה-IT והנתונים.

לדוגמה, יש לבצע, כבר במהלך בדיקת הנאותות (הדיו-דיליג'נס), שלב שבו ניתן יהיה לזהות את היקפן של תשתיות ה-IT שיש לשלבן – עד לפרטי פרטים, לרבות פרטים על אחסון נתונים, תשתית בסיסית, כרטיסי עובדים, קטלוג של יישומי ה-IT השונים ועוד.

בנוסף, יש לזהות את כל המקומות בהם ניתן לאתר נתונים כפולים ונתונים מדורות קודמים.

כדאי לבנות לוח מחוונים שמספק נתוני מודיעין עסקי ומאפשר לאחד את הנתונים בצורה נכונה. לוח מחוונים שכזה יאפשר לשתי החברות להשוות בין הנתונים שלהן ולנתח את נקודות התורפה שבהן יש לשים לב לאופן שילוב הנתונים.

לאחר מכן יש להפגיש את צוותי מערכות ה-IT של שתי החברות, והם יצטרכו לקבוע כיצד לשלב בין פתרונות ה-IT הקיימים, אילו פתרונות חשוב להטמיע כדי לתמוך בצמיחה, ואיך ניתן לוודא שזיהוי עובדים, וניהול נתונים ומאגרי הנתונים יפעלו יחד ביעילות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה