חוזרים לעבודה לאחר חופשה? זה לא חייב להיות סיוט

חוזרים לעבודה לאחר חופשה? זה לא חייב להיות סיוט

לפעמים רק המחשבה על כמות הדוא"ל שתחכה עם החזרה מהחופשה מוציאה את החשק לצאת מהעבודה. זה לא חייב להיות כך. חברות מצליחות בעולם משחררות את עובדיהן מנטל הדוא"ל המצטבר

שיתוף
עובד לאחר חופשה

חופשה יכולה להיות פשוט מושלמת, עד הרגע שבו, תוך כדי רביצה על החוף או ישיבה במסעדה טובה, נזכרים בים הדוא"ל שצפוי להמתין בתיבת הדואר הנכנס כשחוזרים לעבודה. זה לא חייב להיות כך.

חברת המכוניות והמשאיות הגרמנית הענקית Daimler הודיעה ש-100,000 מעובדיה יכולים כעת לחסום את כל הודעות הדוא"ל הנכנסות כאשר הם בחופשה. השולחים יקבלו הודעה שהדוא"ל שלהם לא התקבל והם יופנו ליצירת קשר עם עובד אחר שהאדם שנמצא בחופשה מינה לטפל בענייניו.

המדיניות הזאת של חברת Daimler באה בהמשך לנהלים דומים בתעשיית הרכב בגרמניה. ב-2011 הוחלט ב- Volkswagen להפסיק לשלוח דוא"ל לעובדים לאחר שהסתיימו המשמרות שלהם. גם ב- Deutsche Telekom הוחלה מדיניות "אין דוא"ל אחרי שעות העבודה" ואף במשרד העבודה והרווחה הגרמני הפסיקו לשלוח דוא"ל לעובדים לאחר שעות העבודה אלא אם מדובר במקרה חרום. הצרפתים הצטרפו אף הם למאמצי יצירת האיזון בין חיים לעבודה. באפריל השנה אימצה הממשלה הצרפתית חוקים חדשים שמטרתם להגן על עובדים במגזרי הדיגיטל והייעוץ מהטרדות בדוא"ל בשעות המנוחה שלהם.

תוכנית האין-דוא"ל-בחופשה של Daimler צמחה בעקבות מחקר על איזון חיים-עבודה שהחברה קיימה יחד עם אוניברסיטת היידלברג. במחקר השתתפה קבוצת מדגם שנהנתה מאוד מההסדר הניסיוני.

לעבוד חכם, לא רק קשה

לא במקרה הצרפתים החליטו לחקות את הגרמנים, שהרי גרמניה היא מהכלכלות החזקות ביותר באירופה. הגרמנים יודעים שלעבוד חכם חשוב כמו לעבוד קשה. חידושים פורצי דרך כמו אין-דוא"ל-בחופשה משמעותם שהחברות הגרמניות דואגות לעובדים שלהן ובאותו זמן דואגות גם לעסקים. בהצהרה שהודיעה על המדיניות החדשה ב- Daimler נאמר: "מטרת הפרויקט היא לשמור על האיזון בין החיים לבין החיים בבית של עובדי Daimler, כמו גם להגן על ביצועיהם בטווח הארוך."

ברור שמדיניות מסוג זה טובה לעובדים והוגנת, אבל מטרתה לא רק לגרום לחברה להיות "טובת לב" יותר – מטרה נאה בפני עצמה – אלא גם לשפר את ביצועי העסק. אם זה עובד כבר ארבע שנים בשביל חברת ענק כמו Volkswagen, כנראה שיש בכך תועלת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה