מחלקת משאבי אנוש צריכה להיות יחידת רווח במקום יחידת הפסד

מחלקת משאבי אנוש צריכה להיות יחידת רווח במקום יחידת הפסד

כך לדברי מת'יו ג'פרי, העומד בראש היחידה לניהול כישרונות ב-EMEA Talent Acquisition, בפורום משאבי אנוש באנגליה

שיתוף
פורום משאבי אנוש
פורום משאבי אנוש

בחודש שעבר התקיים שייט למשך יומיים וחצי, בספינת היוקרה Aurora, באירוע שנתי מסורתי שנועד להפגיש בין חברי פורום משאבי אנוש באנגליה. באירוע השתתפו 180 מנהלי משאבי אנוש בכירים HRD ואחד הנושאים החשובים ביותר שנידונו היה עתידה של מחלקת משאבי אנוש בארגון המודרני. כפי שדווח באתר משאבי אנוש HR Magazine, אחד הנואמים הנלהבים בכנס היה מת'יו ג'פרי, העומד בראש היחידה לניהול כישרונות ב-EMEA Talent Acquisition ומנהל תחום כישרונות בחברת Autodesk. 

מת'יו ג'פרי: "ישנה ביקורת חריפה ואפילו תדמית שלילית שמלווה את מחלקת משאבי אנוש לאורך השנים וזאת בעיקר בקרב מנהלים וותיקים מהדור הקודם old school managers. אני שואל, האם למשאבי אנוש יש בכלל עתיד כל עוד אנחנו נתפסים כיחידה אדמיניסטרטיבית-ביצועית, זו שמגייסת ומפטרת עובדים, יחידה פסיבית ומנותקת?

מחלקת משאבי אנוש צריכה לעבור שינוי מהפכני. כדי לשמור על קיומה היא צריכה להפוך מיחידת הפסד ליחידת רווח. עליה להפוך ליחידה מקצועית קטנה יותר, חכמה יותר, מתקדמת ואוטומטית. היא צריכה להיות רווחית לעסק! על מחלקת משאבי אנוש להתמקד בפרויקטים עסקיים שמניעים את הארגון. יש לשער שכל הטיפול האדמיניסטרטיבי של הארגון יצא החוצה, למיקור חוץ, ואם מחלקת משאבי אנוש לא תברח מהתדמית האדמיניסטרטיבית – גם היא תוגלה מהארגון.

מחלקת משאבי אנוש צריכה לחגוג את ההצלחות שלה! גיוס, פיתוח ושימור טאלנטים הם בגדר צורך קריטי יסודי של הארגון וכדאי שהגורמים העסקיים בארגון ידעו ויעריכו את עבודתנו כדי שנוכל להבטיח את מקומנו בארגון העתידי."

 

לאחרונה התקיים אירוע נוסף של פורום משאבי אנוש באנגליה, בו נחשפו נתוני סקר חדש בנושא מגויסות עובדים, להלן עיקרי התוצאות:

82% מפאנל מנהלי משאבי אנוש סבורים שהגברת מגויסות העובדים היא קריטית להצלחת הארגון ו-15% חושבים שזה בגדר nice to have.

רק 70% מקרב הארגונים בודקים את הפרמטר של מגויסות / מחויבות עובדים ו-4% כלל אינם יודעים האם הארגון בודק את הפרמטר הזה.

האמצעי הפופולארי ביותר לבדיקת מגויסות עובדים בארגון הוא שאלון עובדים אולם פחות מ-5% מקרב הנשאלים סבורים שזהו אומדן אמין ומדויק.

שני הפקטורים החשובים ביותר למגויסות עובדים הם: שורת המנהלים המקצועיים והמנהיגות בארגון.

שני התחומים בהם נדרש שיפור משמעותי הם ניהול מקצועי ומנהיגות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה