מועמד יקר, צר לי לבשר לך אבל הקעקוע שלך לא התקבל

מועמד יקר, צר לי לבשר לך אבל הקעקוע שלך לא התקבל

משטרת South Wales אנגליה העבירה חוק חדש: אסור לשוטרים לעשות קעקועים באברים החשופים לעין מבעד למדים. מנהלי גיוס מתייחסים לסוגיה....

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

ההוראה החדשה האוסרת על שוטרים להיראות בציבור כשהקעקועים שלהם בולטים לעין, בעודם לובשים מדים, נועדה להעלות את תדמיתם של עובדי הציבור ובפרט של כוחות השיטור. מייקל קורבוי, מנהל אגף חינוך והדרכה במשטרת South Wales, אמר לאתר משאבי אנוש HC Online: "ההנחיה החדשה נועדה לקבוע דפוסים ברורים בכל הנוגע להופעת השוטרים בציבור. ההנחיה מבוססת על הדרישה שלנו שהשוטרים יפגינו מקצועיות, משמעת עצמית וייצוגיות בעודם לובשים מדים".

אתר HC Online בדק את נושא הקעקועים בקרב מנהלי גיוס בשוק העבודה – האם יש לכך השפעה ואם כן, כיצד זו באה לידי ביטוי?

ליאון דיקסון, מומחה לגיוס בחברת Searson Buck: "כעקרון, יש מעט מאוד סובלנות בקרב המגייסים כלפי מועמדים המציגים לראווה קעקועים. יש מקצועות יוצאים מן הכלל כמו פרסומאים, שם זה 'בסדר' אולם במרבית התפקידים שנכללים בקטגוריית הצווארון הלבן – קעקוע הוא מינוס רציני. כאשר מדובר על עבודות בקטגוריות צווארון כחול, יש מחלקות בנושא. יש מגייסים ששמים את מלוא הדגש על הכישורים והיכולות לבצע את העבודה ויש מגייסים שלא יראו קעקועים בעין יפה. בסופו של דבר, גם מועמדים בקטגוריית הצווארון הכחול פוגעים במידה מסוימת בסיכוי שלהם להתקבל לעבודה."

גרי טיילור, מומחה לניהול משאבי אנוש, גורס שיש לשנות את דפוסי החשיבה וההסתכלות על מועמדים לקראת צירופם של דור ה-Z לשוק העבודה. לדבריו: "סקר חדש שנערך לאחרונה הראה של-36% מקרב צעירים בגילאי 18-25 יש קעקועים. למעסיקים יש את הזכות הלגיטימית להציג בפני העובדים קוד לבוש אחיד, ייצוגי ומכובד וכן יש למעסיק זכות לדרוש מן העובדים להיראות מקצועיים בהתאם לתחום העיסוק שלהם אבל… צריך מאוד מאוד להיזהר כאשר מתייחסים לקעקועים בקוד הלבוש כמו היכן מותר והיכן אסור לקעקע, אילו סוגים של קעקועים מותר או אסור ומה הגדלים המותרים. כמובן שמדיניות זו צריכה להיות אחידה בקרב העובדים וזהה לשני המינים כדי להימנע מתביעות בגין אפליה."

דנה ברזילי, מנהלת פיתוח עסקי ומשאבי אנוש בחברת HRus, לשעבר HR Business Partner בחברת התרופות MSD: "אם הייתי מראיינת מועמד איכותי, מקצועי שמתאים לתפקיד, אבל יש לו קעקוע… ממש לא הייתי פוסלת אותו. הייתי דורשת ממנו להסוות את הקעקוע בפגישותיו עם רופאים. אם מדובר על תפקיד פרונטלי וייצוגי אני אבקש מעובדים למתן ולהסתיר קעקועים אבל זה לא יהיה deal breaker. לא על זה יקום וייפול העסק. אם לא מדובר על קעקוע של שטן או כל דבר בוטה, בעל אופי מיני או פוגעני, אז קעקוע הוא בדיוק כמו סיגריה. אין לי בעיה שלמועמד יהיה קעקוע בדיוק כמו שאין לי בעיה שהוא יעשן – רק לא בעבודה ולא מול לקוחות."

לדעת ברזילי, אשר גייסה במשך 12 שנים לתפקידים שונים ומגוונים, קעקוע איננו מהווה מכשול בתהליך הגיוס, כל עוד מדובר אכן במועמד רלוונטי ואף במקרים מסוימים קעקוע יכול להוות יתרון למועמד: "אנחנו פוגשים כל כך הרבה מועמדים שלפעמים אנחנו לא זוכרים מועמד ואז אומרים לנו: 'נו, זה עם הקעקוע של דובדבן על היד…' ואז מיד יורד האסימון."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה