מוכשרים אך בטלנים – מה עושים עם זה?

מוכשרים אך בטלנים – מה עושים עם זה?

עובדים בטלנים יכולים להיות מוכשרים מאוד, אך התנהגותם מסכנת את תפקודם של חבריהם לצוות. צריך לדעת איך להתניע אותם מחדש

שיתוף
זמן סרק בעבודה

זמן סרק בעבודה

יכול להיות שהם העובדים הכי אינטליגנטים ומוכשרים בצוות. ייתכן שהם החבר'ה הכי נחמדים בארגון. כל זה לא עוזר אם האנשים האלה עצלנים כרוניים. אנשים שאצלם כל יום הוא גרסה מוחלשת של שביתה איטלקית, משפיעים לא רק על פריון העבודה האישי שלהם עצמם, אלא על התרבות הארגונית כולה ומנהלים צריכים לדעת איך, ובכן — להצית אש מתחת לישבניהם.

ג'נין פופיק, מייסדת ומנכ"לית חברת Vertical Responseכותבת בטור באתר Inc. על שני טיפוסים של עצלנים (slackers) ומציעה מניסיונה כמנהלת איך להעיר אותם לחיים.

אכלו לי שתו לי

כל אחד מאיתנו מכיר טיפוס אכלו לי כזה. הוא אותו בחור שיש לו תירוץ לכל דבר. ייתכן שהמנהג הזה התחיל אצלו כבר מזמן, עוד מימי "הכלב אכל לי את שיעורי הבית", וכעת הוא הפך אותו לסטנדרט קבוע בניהול משימות, לצערם הרב של כל אלה שנאלצים לעבוד איתו. הוא מתמחה בהנפקת תירוצים כחלק מחיי העבודה שלו, אבל הסכנה היא שהוא ידביק במנהג גם חברי צוות חרוצים יותר.
איזה מסר אתם מעבירים לעובדים שלכם כשאתם מאפשרים לטיפוס אכלו לי להמשיך בדרכו? חשבו על ההשפעה המשולבת של התנהגותו יחד עם (אי) תגובתכם כלפיה. האם אתם משדרים את המסר שזה בסדר להשתמט ממשימות כל עוד יש לעובדים תירוצים להצדיק זאת? תנו לטיפוס סלחו לי יעדים ספציפיים ומדידים שיש בהם מרכיב משמעותי של אחריות אישית. ייתכן שתצליחו להפוך אותו לעובד נלהב אם תגלו עניין במה שהוא עושה ובאופן שהוא עושה זאת. כי כאמור, אין מניעה שעצלנים כמוהו הם אנשים בעלי כישורים רבי ערך. לעתים קרובות מדי, מזכירה פופיק, אנשים כאלה חולפים מתחת לרדאר כשכל מה שהם זקוקים לו זה מעט ניהול צמוד.

דד ליין דנה

דנה טובה למדי במה שהיא עושה והיא יודעת את זה. אבל לרוע המזל יש הרבה אנשים שתלויים בדד ליין דנה, וכאשר היא מאחרת עם הפרויקטים שלה, גם הם מאחרים בעל כורחם וכך מתחילה המפולת. זה לא נראה טוב. דנה עשויה להיות נועזת דיה כדי להפיל את העבודה שלה על אלה שנמצאים מסביבה. תוך זמן לא רב פרויקטים גדולים לא מועברים בזמן והלקוחות שלכם נפגעים. חבריה לעבודה של דנה דד ליין מתחילים לנטור לה ומשהו חייב להשתנות. מיד.
אתם צריכים לרדת לשורש הבעיה של דנה במהירות. האם מדובר במשאבים שעומדים לרשותה או אולי היא פשוט מתקשה בניהול יעיל של הזמן? איזו עזרה אתם או מישהו אחר יכולים לספק לדנה דד ליין? בקשו מדנה להעריך בתחילתו של כל פרויקט כמה זמן יידרש לה להשלמתו. נהלו איתה משא ומתן על לוחות זמנים אם הצרכים שלה אינם ריאליים. אתם צריכים לגרום לדנה לדעת שהיא אחראית לעמוד בדד ליינים לא רק לטובת עצמה, אלא גם לטובתם של חבריה לעבודה ולטובת לקוחות החברה, ושדחיקת הדד ליינים הכרונית שלה אינה מקובלת עליכם. היא בהחלט יכולה לפנות אליכם אם בעיה שלא נצפתה מראש צצה ויכולה להשפיע על הדד ליין, אבל בכל מקרה אחר אתם צריכים להעצים אותה לעמוד בדד ליינים שעליהם סוכם עמה מראש.

טלי לא בא לי

טלי לא בא לי היא תוספת שלנו. טלי שייכת לאותם טיפוסים שבמקרה דווקא היום, כשיש כל כך הרבה דברים לעשות, הם במצב רוח איום ונורא שלא מאפשר להם לעשות שום דבר משמעותי, בטח לא יצירתי. הבעיה שאצל טלי היום הזה קורה חמש פעמים בשבוע. אין צורך לפרט עד כמה חוסר התלהבות, ניתוק רגשי מהעבודה ועגמומיות משפיעים על אנשי הצוות האחרים. עם טלי לא בא לי צריך לבדוק האם ניתן לשנות משהו בתנאי העבודה שלה על מנת להגביר את החשק שלה לתפקד או שמדובר באמת בבעיה אישית שמפריעה לה ואינה קשורה לארגון, ובכל מקרה להציע עזרה. אם הסיבה היא שבאמת לא בא לה על התפקיד, אולי צריך למצוא טלי כן בא לי שתחליף אותה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה