מודל בבושקה למעורבות ושימור עובדים

מודל בבושקה למעורבות ושימור עובדים

 כיצד הבבושקה נקשרת למעורבות עובדים? להלן 3 שיטות מתקדמות למעורבות עובדים בשנת 2017

שיתוף

בבושקה (מטריושקה) היא סדרה של בובות חלולות מהתרבות הרוסית עשויות מעץ ונתונות זו בתוך זו. הבובה החיצונית היא הגדולה ביותר וכל אחת מהבובות (מלבד הקטנה ביותר), עשויה משני חלקים מתפרקים: עליון ותחתון שכאשר פותחים אותם מגלים בובה נוספת קטנה יותר.

בשנת 2017, דור המילניום הופך להיות כוח העבודה הגדול ביותר ברחבי העולם. הדור הצעיר הופך להיות כוח מהותי וחשוב בחברות וארגונים רבים ברחבי העולם, ולכן מרבית הארגונים חוקרים ולומדים על האלמנטים המשותפים שלהם.

מבחינת מעורבות ושימור עובדים, על אף שהטכנולוגיה המתקדמת היא אחד מהקווים המנחים של הדור הצעיר, נמצא כי שביעות הרצון שלהם בעבודה ותחושת המעורבות, היא זו שתשמר אותם ביותר. חברות ברחבי העולם השקיעו מיליוני דולרים בתהליך הגיוס, רק כדי לגלות ש- 46% מהעובדים החדשים נותרו בחברה לאחר שנת העבודה הראשונה שלהם.

אחד המאפיינים של בני הדור הצעיר הוא הדילוג הקליל בין עבודה אחת לאחרת. מעסיקים שמבינים זאת תרים אחר דרכים חדשות ומתקדמות ליצירת מעורבות גדולה בחברה לצורך שימור עובדים.

להלן 3 אסטרטגיות מתקדמות לשימור עובדים בשנת 2017:

הפכו את המשימות למשותפות

זה כבר לא מספיק שהחברה מציעה לעובדים הצעירים תשלום קבוע ותנאי נוחים, העובדים רוצים לדעת מדוע אתם קיימים ומצליחים כחברה, אילו בעיות החברה באה לפתור, וכיצד היא הולכת להפוך את חייהם של הלקוחות שלה לטובים יותר.

לעובדים חשוב לראות כיצד עבודתם האישית משפיעה על כל החברה ולוקחת אותה קדימה, כמו גם כיצד היא משפיעה על העולם כולו. לכן, כחלק מאסטרטגיה מתקדמת למעורבות ושימור עובדים, יש להעביר להם את ההרגשה שהם חלק מסיפור התרבות שלכם וכי הסיפור עצמו הוא חלק מסיפור תרבותי גדול יותר. הסיפור הגדול והגדול יותר ויותר דומה לאותה בובת מטריושקה שהזכרנו בהתחלה, כשפותחים שכבות נוספות מגלים עוד ועוד מרכיבים בפנים.

את החזון התרבותי של החברה יש לייחד ולהעצים וכמובן לשתף עם העובדים. המשימה והחזון צריכים להיות משכנעים ואותנטיים ועליהם להשתלב כחלק ממותג המעסיק ותרבות החברה, לטווח הארוך.

רבים מן העובדים כמו גם מועמדים פוטנציאליים טובים, ירצו לעבוד בחברה שהם מבינים את הערך והחזון שלה והשפעתה על העולם.

הגדילו את הגישה

העולם הדיגיטלי לימד אותנו כמה דברים לגבי אפשרויות גישה וחברות כבר יודעות שכדי להתבלט בשוק התחרותי, הגישה לתכנים, לקבצים, לאנשי הקשר, למידע, קורסים וכד', צריכה להיות אפשרית ודיגיטלית. מבנים ארגוניים בדרך כלל יוצרים מאגרים שהכניסה להם מותנית בהרשאות שונות, בין מנהלי הביניים והעובדים. היררכיה זו יכולה לשרת את צרכי החברה, אך היא מתנגשת יותר ויותר עם צרכי העובדים. הצוות שלך צפוי לראות את ההפרדה בין הגישה למידע כגורם קשיח ובולם. לכן, אשוב שמאגר המידע שאינו דיסקרטי, יהיה פתוח לכולם.

עודדו סקרנות בריאה

העובדים הצעירים ובמיוחד אלו שגדלו בעידן הדיגיטלי, הם פותרי בעיות מצוינים כיוון שיש להם גישה למידע בלתי מוגבל בקצות אצבעותיהם. במקום העבודה, הסקרנות הזו יכולה להיראות כמו סרבנות או עקשות, למנהל שאינו יודע כיצד להתייחס אליה. אך חשוב שהמנהלים יעברו הכשרות וסדנאות ללימוד המאפיינים של בני הדור הצעיר וסקרנות בריאה היא חלק מהם.

עודד את העובדים לשאול שאלות ולקחת בעלות על חלקים ספציפיים בפרויקט. טפחו אווירה שבה שאלות העובדים מתקבלות בשמחה כיוון שהן נובעות מרצון לגדול וללמוד – ולא מתוך ביקורת. החברה צריכה להציע המשאבים עבור העובדים,  לא רק כדי לשאול את השאלות הנכונות, אלא גם כדי שתהיה לכם את האפשרות לענות עליהן, דבר שיכול להועיל לא רק לקריירה של העובדים ושימורם בחברה, אלא בכלל לדרך בה אתם עושים עסקים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה