מה עובר על ענף הרילוקיישן?

מה עובר על ענף הרילוקיישן?

מסקר חדש עולה שהודו, סין ורוסיה הופכות ליעד מבוקש על ידי חברות ובפרט על ידי חברות בריטיות המבקשות לנייד לשם עובדי חברה. מדוע 50% מהפרויקטים נכשלים?

שיתוף
הנעת עובדים בעת רילוקיישן
הנעת עובדים בעת רילוקיישן

סקר עדכני שופך אור על מגמת הרילוקיישן: מהם היעדים המבוקשים ביותר? מהם האתגרים העיקריים הניצבים בפני המנהלים? ומהן הסיבות העיקריות לכישלון הרילוקיישן?

על פי סקר חדש שביצעה חברת הביטוח הגלובאלית Aviva, מסתמנת עליה במגמת הרילוקיישן העולמית ובעיקר לסין (41%), להודו (41%) ולרוסיה (25%). 20% מקרב המנהלים שהשתתפו בסקר ציינו כי הם הגדילו את מספר המכסות לניוד עובדים ברמה הבינלאומית במהלך השנים האחרונות. מהסקר עוד עולה כי 13% מקרב המנהלים עומדים להגדיל את המכסות לרילוקיישן בעתיד.

[adrotate banner="47"]

למרות העניין הרב שמגלות חברות בפתרון הרילוקיישן, כשלמעלה מ-50% מקרב החברות בוחרות בפתרון זה כדי להגדיל את הפעילות העסקית, לייצר הטרוגניות diversity בקרב העובדים ובקרב ההנהלה הבכירה (כדי להכניס ידע, ניסיון וכישורים חדשים, לחדור לשווקים חדשים ולהוריד עלויות ייצור), למעלה מ-68% מקרב המנהלים הנשאלים מציינים כי רילוקיישן הוא בכל זאת עניין מורכב.

מהסקר עולה כי הבעיות המרכזיות הניצבות כיום בפני מעסיקים המבקשים לנייד את העובדים שלהם ליעדים השונים מעבר לים הן: בעיה הכרוכה בהתמודדות עם חוקים ורגולציות במדינות היעד וניהול ביטוחי בריאות לעובד ולבני משפחתו בחו"ל.

אז מה באמת מטריד את הארגונים בעת שליחת העובדים ובני משפחותיהם אל מעבר לים?

  • 75% מתקשים להתמודד עם אתגרים שונים הקשורים לחוקים ולרגולציות במדינות היעד ובפרט בעבודה על פי חוקי הגירה מקומיים.
  • 57% מתקשים להתמודד עם האתגר של התאמת חבילת בריאות לחו"ל, כך שתענה על הצרכים של העובד ושל בני משפחתו בכל היבט רפואי.

מהסקר עולה כי 78% מכלל המנהלים ששולחים את העובדים שלהם לרילוקיישן במדינה זרה מציעים פתרונות דיור, 52% מציעים מימון בתי ספר לילדים, 40% מציעים מסלול ביטוח חיים. 

למרות המשאבים הרבים שהארגונים משקיעים כדי להקל על העובדים שלהם בתהליך רילוקיישן, כחצי מהפרויקטים נופלים משתי סיבות עיקריות: פערי תרבות (בשיעור של 37%) ומחסום שפה (בשיעור של 26%). העובדים ו/או בני משפחותיהם מבקשים לקצר את תקופת השהות במדינת היעד בגלל סיבות אלו וזאת על אף שכ-78% מהארגונים מאפשרים לעובדים נסיעת הכרות או נסיעת הכנה למדינת היעד כצעד מקדים לפרויקט. 

 

לחדשות נוספות בנושא רילוקיישן הנך מוזמן/נת לקרוא את הכתבות הבאות:

ביטוח נסיעות רגיל ברילוקיישן מסכן את הצלחתו
אנחנו נשארים בארץ?
נכון, הילד יכול לא להסתדר בגן… אבל ברילוקיישן יש גם סכנות אמיתיות!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה