מה נשים רוצות.. בעבודה?

מה נשים רוצות.. בעבודה?

גם במאה ה- 21, נשים עדיין מתקשות להשיג שוויון במקום העבודה

שיתוף
נשים עובדות ודמי מזונות

נשים עובדות ודמי מזונות

המדיניות במרבית המקומות ואף התרבות הארגונית, ממשיכה לעודד גברים ומתעדפת אותם לתפקידים בכירים, על פני נשים.

מדיניות משאבי האנוש מהווה את עמוד השדרה הבלתי סלחני של תרבות ארגונית המנתקת את האישה המודרנית, במצבים בהם היא נדרשת לצאת לחופשת לידה או מחלה ולשהות בבית עם הילדים. היום עדיין יש קושי בגיוס נשים מוכשרות ומיומנות, ושיעורי השימור של נשים בארגונים, עדיין נמוכים.

נתונים ממחקר של Gallup מצאו, כי 48% מהעובדות אמרו שהן מחפשות עבודה אחרת או הזדמנויות חדשות. למרות ש- 73.5 מיליון נשים מעל גיל 16 עובדות, הן נתפשות לעתים קרובות בין שני עולמות מנוגדים. בעולם אחד האשה נתפשת כמסוגלת להצלחה בקריירה ולניהול עבודה ובית. באחר, ישנה ביקורת על כך שאם "שוללת" מילדיה את זמן האיכות לו הם זקוקים בינקותם. עבור רוב הנשים, הילדים הם בעלי ההשפעה הרבה ביותר, ולכן היכולת להשיג איזון בין עבודה לחיים היא גורם מכריע באושר.

כמנהיג עסקי, אתה וודאי מתמודד עם הרצון והצורך למצוא דרכים להפוך את מקום העבודה אידאלי נשים עובדות על ידי פיתוח תרבות כוללנית, יישום שיטות עבודה מומלצות וזיהוי וטיפול בנושאים בעלי חשיבות. להלן רשימה של מה נשים עובדות רוצות במקום עבודתן כדי למצוא אושר.

תרבות תומכת

התרבות במקום העבודה משפיעה על המגוון המגדרי, משום שהיא משפיעה על שיטות ניהול כישרונות, אינטראקציות עם עמיתים לעבודה וניהול הזדמנויות לקריירה. תרבות חיובית מעודדת עובדים לסייע זה לזה ולטפל זה בזה ביושר. היא מדגישה את משמעות העבודה עבור העובדות, כאשר כל המאפיינים של תרבות במקום העבודה חיובית מעוררים את מה שהן רוצות: כבוד, חמלה ומערכות יחסים חיוביות.

חונכות

נשים מוכשרות זקוקות לקול במקום העבודה, משום שהן עדיין מתגברות על הטיות והאפליות המונעות מהן להתקדם. באופן מסורתי, גברים עשו את דרכם במעלה הסולם הארגוני כדי לקבל משרות בכירות. מבחינה היסטורית, נשים לא גויסו עבור משרות בשכר גבוה יותר והן עדיין לא נכללו באופן מלא בתכנון הקידום ובתכנון הקריירה.

חונכות מנוסות ותכניות אימון תומכות בנשים, מעניקים לנשים במקום העבודה נגישות ארגונית וגישה למקבלי ההחלטות. קבוצת המחקר בחסות קרן רוקפלר מצאה, כי רק 34% מהנשים שנסקרו סברו כי מקום העבודה שלהן מעניק עדיפות גבוהה לנשים במשרות מנהיגות. היעדר תמיכה מצד מנהיגים לקידום הקריירה וחוסר גישה לקשרים אישיים בקריירה, מקשים על נשים להתקדם.

הכרה ותגמול

הטבות עבודה חשובות למעורבות כל העובדים. העלאת הפרופיל של נשים מוכשרות בארגון באמצעות מערכת הכרה ותגמול חזקה הינה אסטרטגיה להצלחה. יישום תוכנית תגמול והכרה מאפשר למנהלים לזהות מאמצים יוצאי דופן, רעיונות חדשניים, תרומות לצוות ויכולת מנהיגות.

מדיניות ידידותית למשפחה – איזון בין חיי העבודה והבית

סקר של נשים שהשתתפו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, מצא התאמה בין מספר שבועות חופשת הלידה לבין שביעות הרצון של העובדות. מדיניות המעסיק התומכת באיזון בין עבודה לחיים חשובה מאוד לנשים. המדיניות שלכם יכולה לאמץ חופשת לידה תומכת ועבודה גמישה או אפשרויות עבודה הבית בעת הצורך, כדי לתמוך באמהות עובדות.

מאחר שלילדים יש את ההשפעה הגדולה ביותר על עבודת הנשים, היכולת לאזן בין תחומי העבודה והמשפחה חשובה ביותר. כאשר לילד יש תור לרופא או חופשה מבית הספר, מעסיקים נבונים יאפשרו לנשים העובדות גמישות בלוחות הזמנים, החל ממספר קבוע של שעות עבודה מהבית ועד ליכולת לקבוע מתי זה יעשה.

טיפול בהטיה לא מודעת במקום העבודה

הטיה לא מודעת הטבועה בנורמות תרבות במקום העבודה, מתבטאת במובנים רבים. היא מגבילה את גישתן של הנשים לפרויקטים חשובים, ובכך פוגעת בהזדמנויות לקידום. זה בא לידי ביטוי במהלך גיוס או בעת משוב על ביצועים, כאשר גברים מדורגים באופן עקבי גבוה יותר מאשר נשים. יש לוודא שבארגון מתקיים שוויון הזדמנויות ושכר שווה לגברים ולנשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה