מה חשוב לדעת על עובדים עם אוטיזם

מה חשוב לדעת על עובדים עם אוטיזם

עובדים עם הפרעות שעל הספקטרום האוטיסטי נכנסים כיום לכוח העבודה במספרי שיא

שיתוף
עובדים על הספקטרום האוטיסטי

עובדים על הספקטרום האוטיסטי

עם זאת, מעסיקים ועמיתים לעבודה לא תמיד יודעים כיצד להתייחס לאנשים עם אבחנה זו. במיוחד בהתחשב בכך שאנשים שאובחנו כנמצאים על הספקטרום האוטיסטי שונים במידה רבה אלו מאלו, באשר ליכולות המנטליות והחברתיות שלהם.

חוסר ודאות זה יכול להשפיע לרעה על הקריירה של אנשים עם אוטיזם, במיוחד כאשר הם מיוחסים לסטיגמה או סטראוטיפ כלשהו.

מחקר של Johnson & Joshi משנת 2016, ערך חקר דו – צדדי של עובדים על הספקטרום האוטיסטי כדי לגלות כמה מהגורמים שעלולים להוביל לתוצאות לא טובות ולא יעילות במקום העבודה.

אילו גורמים פוגעים באנשים על הספקטרום האוטיסטי?

המחקר החל בסדרת ראיונות עם משתתפי המחקר במטרה לחשוף ולתאר מגמות כלליות בנושא. מאוחר יותר, נעשה שימוש במגמות אלו כדי ליצור היפותזות על הנושא, אשר לאחר מכן ייבחנו בצורה ממוקדת יותר באמצעות נתונים סטטיסטיים, לצורך הסקת מסקנות. במחקר הנוכחי, החוקרים ראיינו 30 מבוגרים מועסקים שאובחנו כאוטיסטים, כאשר החוקרים השתמשו בגישה שיטתית לקידוד הנתונים ולחיפוש מגמות בתגובות. הם מצאו כי המשתתפים הראו תוצאות שונות בהתאם לגילם בעת האבחון, לגבי האם הם בחרו לגלות את מצבם למעסיקיהם או לעמיתיהם לעבודה, וכן לגבי מידת הקשר החברתי עם חבריהם לעבודה.

בחינת ההיפותזות

החוקרים ערכו מחקר נוסף כדי לקבוע אם הגורמים המפורטים לעיל חשובים מבחינה סטטיסטית, במדגם גדול יותר של 500 משתתפים. ממצאי המחקר גילו כי עובדים שאובחנו בגיל מבוגר יותר כלוקים באוטיזם, מוצאים יותר אפליה בעבודה – במיוחד כאשר אותם עובדים בחרו לגלות את האבחנה שלהם לאנשים אחרים בעבודה. עובדים שאובחנו בגיל מוקדם יותר, היו בסיכון גבוה יותר לחוות חרדה בעת גילוי האבחנה שלהם בעבודה. עם זאת, הם הראו רמות נמוכות יותר של תחושת אפליה ורמות גבוהות יותר של הערכה עצמית ארגונית, כלומר, עד כמה עובד מרגיש ראוי להיות חבר בארגון.

כאשר עובדים נדרשו לרמות גבוהות של אינטראקציה חברתית, עובדים שאובחנו בגיל מאוחר יותר בחיים נתפשו פחות כמופלים והיו בעלי יותר הערכה עצמית המבוססת על עבודתם בארגון. לבסוף, החוקרים מצאו כי כאשר לארגונים היה מבנה ומדיניות רשמיים יותר לתמיכה בעובדים על הספקטרום האוטיסטי, אזי אבחנה מאוחרת יותר נקשרה לרמות נמוכות יותר של הערכה עצמית המבוססת על עבודה בארגון. כלומר, מדיניות שמטרתה לעזור עשויה למעשה להחמיר את המצב עבור אלו שאובחנו בשלב מאוחר יותר בחיים.

פענוח התוצאות וחשיבותן

תוצאות אלה חשובות להבין חלק מהגורמים שעשויים להשפיע על אנשים שאובחנו עם אוטיזם. על פי הממצאים, החוקרים ממליצים על מספר דברים: ראשית, אנשים שאובחנו על הספקטרום ירצו לחפש תמיכה מחוץ לארגון כדי לעזור להם לקבוע לאילו עמיתים הם צריכים לספר על האבחנה שלהם.

שנית, ארגונים צריכים לנהל הכשרה משופרת להעסקת אנשים עם אוטיזם, כדי להכין טוב יותר עובדים שעשויים לחשוף את האבחנה. אימון זה יכול להתמקד במיגור סטראוטיפים הקשורים לאוטיזם ובהוראה על ההבדלים העצומים שעשויים להתקיים בין אנשים שאובחנו עם אוטיזם.

לבסוף, ארגונים צריכים להיות זהירים לגבי תכניות תמיכה אגרסיביות מדי, כיוון שהמחקר מראה כי תכניות סיוע יכולות להוביל לתוצאה הפוכה, עבור אנשים שאובחנו בגיל מאוחר יותר. במקום זאת ההמלצה היא להתמקד בשיפור כללי וקבלת האחר ברמה פחות רשמית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה