מה חשוב לדעת על דור ה- Z?

מה חשוב לדעת על דור ה- Z?

עובדי דור ה- Z הצעירים מוכשרים, מאמינים בעבודה קשה ומונחי טכנולוגיה. מה עליכם לדעת עליהם כדי להצליח בגיוסים?

שיתוף
עובדי דור ה- Z

עובדי דור ה- Z

היום כלל האנשים שנולדו מ- 1890 ואילך, ממותגים לפי דורות. לדוגמה: "דור הבייבי בום" (1946-1964), דור המילניום (1980-1995) והדור האחרון, דור Z, שמתייחס לאנשים שנולדו בשנת 1996 ואילך. מדוע הם כל כך רלוונטיים למשאבי אנוש?!

אם כבר עשיתם את המתמטיקה, , אנשים שנולדו בשנת 1996 יהיו בערך בני 21. כלומר, זה הדור שמתחיל להשתלב בעבודה בימים אלו. לכן, אנשי משאבי אנוש וגיוס, מתחילים ללמוד את הדור הזה, כדי לדעת כיצד לגייס, לנהל ולשמר אותם בארגון.

על מנת להצליח ולהביא אותם להגשמת הפוטנציאל המקצועי שלהם, על המנהלים ללמוד את המניעים של הדור הצעיר ולדעת כיצד להתאים את סגנון הניהול ומותג המעסיק, כדי להפיק את מרב המיומנויות והכישורים שלהם.

לא צריך לשפץ מחדש את הארגון כדי להתאימו לכל דור חדש שנכנס לשוק העבודה. האווירה החיובית והחברתית בארגון צריכה להיות מושרשת על מנת לגייס ולשמר כראוי את כל הדורות השונים. אך אם אתם רוצים להצליח לעבוד איתם, חשוב ללמוד על בני דור ה- Z.

מה אנחנו יודעים על דור ה- Z?

דור ה- Z מחוברים בעיקר דרך הסמארטפונים. לכן חשוב לאמץ טכנולוגיה מבוססת מכשירים סלולריים. דור ה- Z כל כך מונחה סלולרי שהוא כבר לכינוי "igen". המדיה החברתית אף היא מכתיבה כיצד דור ה- Z רואה את עצמו וכיצד נראה בעיני אחרים. יש למדיה חברתית השפעה מאסיבית על אנשים מכל הדורות. אבל לפי סקר של GenHQ 42% מדור ה- Z מושפעים ממש מהדרך בה הרשת החברתית מגדירה אותם. זהו נתון חשוב, כיוון שלצורך יצירת כוח עבודה בריא, שמח ובטוח בעצמו, חשוב לבסס את נוכחות הארגון שלכם ברשתות החברתיות.

הניסיון המקצועי של דור ה- Z מצומצם מאוד עד לכדי לא קיים. הדבר אומר למעשה שהם יצטרכו הכשרה מעמיקה כדי להיכנס לעבודה וחשוב להבין מהו הרקע שלהם ומה הידע שכן צברו עד כה.

כיצד לתכנן את אסטרטגיית הלמידה וההתפתחות עבור דור ה- Z?

על פי מחקר של מכללת Barnes & Noble, להלן פירוט בסיסי של אפקט הלמידה של אנשי דור ה- Z:

51% לומדים על ידי עשייה. לדוגמה, על ידי עבודה באמצעות דוגמאות.
38% לומדים על ידי התבוננות. לדוגמה, על ידי קריאת חומרי הדרכה.
12% לומדים על ידי הקשבה. לדוגמה, הרצאה בכיתה.

אולי כעת זה הזמן להתחיל לחשוב כיצד תוכלו להעביר הדרכה ופיתוח לעובדי דור ה- Z.

למה הם מצפים?

דור ה- Z גדל לתוך מיתון והם ראו את ההורים שלהם ואנשים אחרים סביבם, נאבקים עם כספים שהיו בטוחים לכאורה עד לפני כמה חודשים. משמעות הדבר היא שהם מוכנים לעבוד לפרנסתם, ומכירים בעובדה שהם לא יכולים להיות בטוחים ביציבות הפיננסית שלהם ללא עבודה אינטנסיבית.

עם זאת, הם מצפים לשכר גבוה ואם לארגון שלכם יש כוונה לגייס כוח עבודה צעיר ומוכשר, עליכם להציג הצעות שכר תחרותיות כדי לגייס אותם.

בנוסף, יש להם ציפיות גבוהות מבחינת מערכת היחסים עם המנהלים שלהם. למרות שהם שולטים בעולם המדיה חברתית, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני, הם יעדיפו לנהל שיחות פרונטליות אותנטיות עם המנהלים. דור ה- Z מוכוון פרויקטים ורץ עם המשימות שנותנים לו. עם זאת, הם מעדיפים משוב נרחב לגבי העבודה שלהם והם צריכים לדעת האם העבודה שלהם מתבצעת היטב והאם מרוצים מהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה