מה גורם למקום עבודה להיות נפלא?

מה גורם למקום עבודה להיות נפלא?

סקר עולמי חדש בדק מה הדבר החשוב ביותר במקום עבודה אידיאלי. לא מדובר בהטבות או פינוקים אלא דווקא בשירותי IT טובים ומיקום נוח

שיתוף
סקר שביעות רצון עובדים

השקעה במקום עבודה מתוקשב היטב, בטוח ונעים אסתטית עדיפה כנראה על הוצאות גבוהות על מרחב משרדי יקר אך מרכזי. נראה שלעובדים במדינות רבות בעולם חשוב יותר אם יש במקום העבודה שלהם שירותי IT מהירים ואמינים, חשוב להם להיות מקצועיים וייצוגיים וחשוב להם גם המיקום.

בסקר של חברת Regus, שהשתתפו בו יותר מ-22,000 משיבים מ-100 מדינות, נמצא ש-82% מהעובדים חושבים שטכנולוגיה אמינה היא המאפיין החשוב ביותר במקום העבודה האידיאלי. במדינות כמו סינגפור והונג קונג שיעור המייחסים לאמינות טכנולוגית חשיבות מרבית היה גבוה יותר ועמד על 86%.

הנסקרים ציינו גם אווירה משרדית אשר "מחויבת לספק בטיחות של הרכוש" כמרכיב מפתח. לדוגמה, 78% מהמגיבים בסינגפור וסין ציינו את הבטיחות כתכונה רצויה, ואחריהם העובדים מהונג קונג, ש-70% מהם ציינו מאפיין זה כחשוב ביותר.

לא רוצים לבזבז זמן על נסיעות

"עובדים ברחבי העולם מסכימים שתכונה מרכזית במקום העבודה האידיאלי הוא IT בתפקוד גבוה, מה שמדגיש את הצורך להישאר יצרניים ומחוברים בכל זמן," אמר מייקל אורמיסטון, מנהל אזורי בחברת Regus. "אבל הם [העובדים] דורשים גם סביבת עבודה בטוחה ומקצועית, שמשורתת היטב על ידי חיבור לתחבורה. נוסף על כך, אנשי עסקים מייחסים ערך למיקום קרוב לפירמות אחרות בתעשייה שלהם, אבל הם אינם מוכנים להתמקם בקרבת חברה בגודל דומה. זה מרמז כל כך שפירמות מייחסות ערך רב יותר להתערבבות עם חברות שאינן דומות להן."

מיקום מרכזי דורג במקום נמוך יחסית על ידי המשיבים לסקר. כ-15% מהנסקרים ציינו תכונה זאת כחשובה במקום העבודה האידיאלי. "המשיבים אף הדגישו שמיקומים שהם יוקרתיים או נמצאים בתנופת פיתוח מושכים פחות מאשר מיקומים שימושיים שיש בקרבתם שירותים רבים יותר, כמו תחבורה, מסעדות וחנויות," אמר אורמיסטון.

"יותר מהכל, העובדים מאשרים שהם היו רוצים להיות קרובים יותר לבית, כלומר לצמצם את הנסיעות היומיות לעבודה. ההזדמנות לעבוד קרוב יותר לבית לפחות חלק מהזמן נותנת לעובדים יותר זמן חופשי ומצמצמת את זליגת התפוקה שנגרמת על ידי הנסיעות."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה