שיתוף

מנהלי משאבי האנוש הם הגורם המרכזי ועמוד התווך ליישום מוצלח של הכנסת מערכות בינה מלאכותית ורובוטיקה לארגונים.

בימים אלה, רבים מדברים על מגוון האופציות וההזדמנויות שהכנסת בינה מלאכותית יכולה לפתוח בפני הארגונים, ובה בעת קיימת רתיעה ויש חששות מכך שתפקידים של עובדים יתייתרו.

 אלא שמטרתה של הבינה המלאכותית היא להביא את הארגון להגדלת הפרודוקטיביות, לחלץ תובנות עסקיות מהמידע הארגוני, לשפר ביצועים בשירות הלקוחות, ולאפשר לארגון להתמודד טוב יותר עם האתגרים החדשים שמציבים בפניהם שוקי היעד שלהם.

מחקרים שביצעה חברת המחקרים IDC מצביעים על כך שעד לשנה הבאה, יהוו כ-75% המערכות העסקיות בארגון יכולות במידה זו או אחרת של בינה מלאכותית.

ולמרות זאת, יש עדיין כמה אתגרים שארגון צריכים להתמודד איתם בהצלחה, לפני שניתן יהיה לשלב יכולות של בינה מלאכותית במערכות שלהם.

ראשית, יש לפתח מודלים עסקיים חדשים שיתאימו לשילוב בינה מלאכותית בארגון ולשנות בהתאמה את האופן בו ארגונים פועלים.

לאחר מכן יש לשנות, ולא לבטל, את אופן ביצוע התפקידים של עובדי הארגון או לפחות חלקם.

ולבסוף, הובלת שינויים מסוג זה מחייבת את מנהלי משאבי האנוש לקיים הכשרות לכל עובדי הארגון, מההמנכ"ל עד לעובד הזוטר ביותר, לגבי איך ניתן לעבוד ביחד עם הבינה המלאכותית ולהעזר בה.

ראשית, יש לחשוף את ההנהלה הבכירה ואת עובדי המפתח המקצועיים בחברה ליכולות של הבינה המלאכותית ולדרכים ליישומה בצורה מוצלחת.

שנית, יש לזהות ולהוציא לפועל, את התהליכים משולבי הבינה המלאכותית שיאפשרו לארגון להגיע מהר יותר ליעדיו העסקיים ולשדרג אותם.

כמו כן יש לזהות בזמן כשלים פוטנציאליים בהטמעה וביישום של מערכות הבינה המלאכותית. ובה בעת להתמודד עם סוגיות רגולטוריות לגבי אופי המידע הנדרש וזמינותו, לגבי סוגיות של פרטיות ולגבי סוגיות עסקיות נוספות.

הנקודה השלישית היא העובדה שברוב המקרים, יהיו עובדים רבים שיחששו מאוד מכך שהאוטומציה של התהליכים באמצעות בינה מלאכותית תגזול את פרנסתם.

לכן יש לבצע קמפיין הסברה, הכשרה והעברת מידע לעובדים בצורה שקופה, באופן שיספק להם את ההבנה כי טכנולוגיות אלו נועדו לסייע להם לבצע את תפקידם טוב יותר וכי הן יבטלו רק את המשימות הפשוטות שאינן דורשות יצירתיות.

ברגע שבעובדים יוכלו להתמקד בעבודה יצירתית ובעלת חשיבות אסטרטגית, הן למעשה יועצמו וישפרו את התוצרים שלהם ואת התוצאות העסקיות של כלל הארגון.

כישלון של ארגון בהעברת הידע, ההסברה וההכשרה בנושא זה, עלול להוביל להתנגדות מצד העובדים, ואף להתקוממות פנים ארגונית לרבות גרימת חבלות סמויות.

לכן יש חשיבות עליונה לפעול באופן שכל המידע לגבי הבינה המלאכותית יועבר בצורה ברורה ושקופה למנהלים העסקיים ולעובדים בכל הדרגים בארגון. רק כך ניתן יהיה להטמיע את מערכות הבינה המלאכותית באופן האופטימלי ביותר.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה