שיתוף

רבות כתבנו כאן שרובוטים, אוטומציה ובינה מלאכותית לא יוכלו להחליף תפקידים שנדרשים בהם מיומנות אנושית, מיומנות חברתית וכושר יצירתיות.

המשמעות היא קודם כל שרובוטים בשילוב בינה מלאכותית לא יוכלו להחליף את מנהלי משאבי האנוש, וההתמודדות עם נושא כוח האדם במהלך משבר הקורונה ממחישה זאת יותר מכל דבר אחר.

בימים אלה של תהפוכות וחוסר וודאות משמעותיים, מהווים מנהלי משאבי האנוש את חוד החנית במאבק על העובדים ועל שמירה על אחדות הארגון, תוך כדי המשך תפעולו תחת מגבלות הקורונה מחד, ועמידה בתקנות התו הסגול מאידך.

מנהלי משאבי האנוש הם אלה שקולם חייב להשמע בפגישות ההנהלה הבכירה ויש לתת להם עדיפות בדרך בה מחליטים לנווט את החברה.

מנהלי משאבי האנוש הם אלה שאמונים על עדכון העובדים לגבי הנעשה בחברה, על הרגעת החרדות ועל ביצוע כל המהלכים שמיועדים לשמר את הפרודוקטיביות.

בתקופה הנוכחית, כאשר ארגונים מתחילים לנהל דיונים לגבי אופן החזרת העובדים אל מקומות העבודה, ובנוסף מנהלים דיונים לגבי אילו מהעובדים יכולים להמשיך לעבוד מהבית, או איזה אחוז של עובדים יכולים להמשיך לעבוד מהבית, חשיבותה של תרומתם של מנהלי משאבי האנוש היא קריטית.

מנהלי משאבי האנוש שרגילים לעבוד תחת מספר רב של 'כובעים', מוסיפים כיום לארסנל עוד שני 'כובעים' חשובים ביותר: יועצים ומובילי האסטרטגיה הארגונית.

משבר הקורונה הוא כבר מזמן לא נושא בריאותי בלבד. בכל הקשור לארגונים, זהו בפירוש נושא של הצבת מנהלי משאבי האנוש בחזית המאבק להישרדותו של הארגון בהיבט של ההון האנושי, שהוא למעשה ההיבט החשוב ביותר.

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מנהלי משאבי האנוש בימים אלה הוא השמירה על מורל העובדים וסיוע לעובדים להתמודד עם המתח והחרדה.

מסקר שבוצע בארה"ב בקרב עובדים עולה, כי כ-80% מהעובדים שהשתתפו בסקר דיווחו על לחץ וחרדה כללית ברמה גבוהה יותר כתוצאה ממשבר הקורונה.

יצויין, כי אחד התפקידים של מנהלי משאבי אנוש בימי שגרה, אשר קיבל בתקופת משבר הקורונה משנה תוקף, הוא הדאגה לרווחתם הרגשית של העובדים.

אחת הסיבות לכך היא שרווחתם הרגשית של העובדים משפיעה בצורה ישירה על מידת הפרודוקטיביות שלהם ועל המוטיבציה שלהם.

תפקיד מסוג אחר שהתווסף כעת למגוון התפקידים המוטלים על מנהלי משאבי האנוש בארגונים הוא התפקיד להיות מסונכרנים עם מנהלי משאבי האנוש של ארגונים אחרים.

מאחר שמנהלי משאבי האנוש הם אלה שנדרשים כיום להתייצב בחוד החנית במאבק על עתידו של הארגון, הרי שמן הסתם הם גם אלה שאליהם צריך להגיע כמה שיותר מידע על כל סוגי האפשרויות להתמודד בהצלחה עם המצב בהיבט של ההון האנושי.  

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה