את מודעת הדרושים העליתם כבר לפינטרסט?

את מודעת הדרושים העליתם כבר לפינטרסט?

הרשת החברתית שמאפשרת לשתף תמונות ואלמנטים אמנותיים החלה לשמש גם כלוח דרושים.

שיתוף
משאבי אנוש בפינטרסט

הרשת החברתית הנפוצה פינטרסט (Pinterest), הנהנית מתנועה של מעל ל-70 מיליון משתמשים ייחודיים (ע"פ הסטטיסטיקה האחרונה שפורסמה ביולי 2013 עם מגמת צמיחה גבוהה), הפכה לפלטפורמת השיתוף האולטימטיבית לתמונות, סרטוני וידיאו, גרפיקה, אנימציה, איור וכיו"ב. הממשק הידידותי המאפשר לאנשים לשמור את הקבצים הגרפיים שלהם, בכל הפורמטים הקיימים, תוך כדי שיתופם עם בעלי תחומי עניין זהים, הפכה גם את פינטרס במהרה לעמוד דרושים.

כמו רשתות חברתיות אחרות, דוגמת פייסבוק וטוויטר, פינטרסט לא נועדה להיות אתר דרושים. אך גם היא הפכה בין השאר לפלטפורמה נוספת המאפשרת למגייסים, בעיקר לארגונים שיודעים לעשות מיתוג מעסיק, לאתר מועמדים מתאימים.

אתר Mashable פרסם מדוע כדאי לפרסם גם בפינטרסט:

  1. כי זו עוד פלטפורמה חינמית.
  2. כי זו עוד דרך להגיע לעשרות מיליוני גולשים שמחוברים למאות מיליוני אנשים שמחפשים עבודה או מקושרים לאנשים שמחפשים עבודה.
  3. כי זה גוזל מעט מאוד משאבים (של זמן ועבודה) ולכן אין כאן סכנה של בזבוז משאבי גיוס על מקור שעדיין מסומן כסימן שאלה.
  4. כי גיוס עובדים צעירים, בני דור המילניום, הוא גיוס דיגיטלי ואם כבר מדברים על דיגיטל – פינטרסט היא הצעקה האחרונה. ארגון שרוצה להגיע אל המועמדים הדיגיטליים צריך להיות שם – כאן ועכשיו.

ראשית חשוב לציין שכיום כל פלטפורמת גיוס הינה גם פלטפורמה למיתוג מעסיק. קיימת אפשרות להפיץ מודעת דרושים שאותה "מצמידים" ללוחות מודעות על פי הנושאים/ תחומי העניין. יחד עם זאת, ארגון מגייס יכול לנצל את לוחות המודעות הללו לצורך פרסום מודעות שאינן דווקא מודעות דרושים באופן ישיר. כך לדוגמה, אפשר להעלות ללוחות המודעות מגוון תמונות של הארגון מתוך: טיולים, ימי כיף, אירועי תרומה לקהילה, צילום של עלון לעובדים וכיו"ב.

פינטרסט הינה פלטפורמה מצוינת, בשל הכלים הוויזואליים שלה והאפשרות להעביר מסרים באופן יוצא דופן, כך שהיא מהווה במה לארגונים השואפים לגייס טאלנטים ולהציג עצמם כמקום שטוב לעבוד בו.

איך מפרסמים משרות בפינטרסט?

1. בנו עמוד מודעות (Pin Board) לכל משרה או לכל מחלקה/ תחום גיוס: חשוב לבנות לוח דרושים שישקף את המשרה ויתאים לקהל המועמדים שאליו אתם פונים. מודעת דרושים למקצוע פיננסי צריכה להראות אחרת לגמרי ממודעת דרושים למחלקת השיווק, או ה- IT, גם אם מדובר על אותו ארגון עם אותו לוגו ואותה תרבות ארגונית.

יצירת החיבור הראשוני בין הארגון לבין המועמד תלויה במידת ההתאמה ובחיבור השכלי והרגשי של המועמד אל המודעה ולכן יש לייחס חשיבות מרובה לנראות המודעה.

מעבר ליתרון העיצובי, בכל פעם שאתם פותחים עמוד/ לוח חדש, אתם יכולים להגדיר אותו לפי תחומי העניין שלו, וכך המודעה תהיה נגישה יותר לגולשים המגלים עניין באותו תחום. מועמדים פאסיביים ואפילו מועמדים אקטיביים יכנסו לפינטרסט כדי להתחבר לאנשים מעולמות התוכן שלהם. הם מעלים מידע וצופים במידע בתחומי העניין שלהם כך שכדי לפגוש אותם צריך לדייק. אם הארגון שלכם עוסק במוצרי צריכה, כנראה מועמד מתחום הפיננסים לא יבחין במודעה. אך אם היא מתויגת כתוכן פיננסי – הסיכוי שהוא יבחין בה גדול משמעותית.

המלצה: ניתן להעלות למודעה צילום מסך של תוכן מודעת דרושים כפי שהיא פורסמה באתר הקריירה שלכם או באתר דרושים.

המלצה נוספת: צרפו קישור לעמוד אתר הקריירה שלכם ואם ניתן אז ישירות לעמוד שבו מפורסמת המודעה הספציפית (לא סתם לעמוד הבית של החברה), כדי לאפשר לגולשים המתעניינים להגיש מועמדות.

2. על מנת להבטיח את חוויית המועמד, זכרו לעדכן בכל עת בנושא משרות שכבר אינן רלוונטיות. אל תשאירו מודעת דרושים לא עדכניות ולא רלוונטיות על מנת שלא ליצור עומס מיותר עליכם וכמובן – על מנת שלא ליצור חוויה שלילית אצל מועמדים פוטנציאליים.

3. נצלו את הפלטפורמה הייחודית של פינטרסט שמאפשרת העלאת סרטוני וידיאו, אנימציה, סאונד וגלריית תמונות. נצלו את האפשרות שלא תמיד ניתנת באתרי דרושים או אפילו בפייסבוק או לינקדאין – להעלות כמה שיותר תכנים בכמה שיותר פורמטים: סרטון וידיאו קצר (במצלמת סמרטפון פשוטה) שבו מנהל הגיוס מסביר מעט על המשרה ולוקח את הגולש לסיור וירטואלי במחלקה על מנת לתת לו קצת תחושה של איך נראה יום עבודה בארגון. דוגמה אחרת הינה גלריית תמונות של העובדים בטיולים, ימי כיף, הדרכה והרמות כוסית מהעת האחרונה.

4. נצלו את לוח המודעות כדי לקדם את התרבות הארגונית על ידי כך שאתם משתפים בחוויות ומידע אודות אירועים: הרשמה למסיבות פורים עם בני הזוג, פרסום מידע על טיול שמתוכנן לחודשים הקרובים, פרסום גלריית תמונות של מתנות לחגים או לימי הולדת שאותם קיבלו או עומדים העובדים לקבל.

לסיכום, פינטרסט הינה עוד רשת חברתית ענפה, המפגישה את הארגון עם עשרות מיליוני משתמשים מכל העולם, חלקם כאמור מחפשי עבודה אקטיביים, פאסיביים או שגרירים שיקשרו אתכם עם מחפשי עבודה. זו פלטפורמה ייחודית מעט, השונה באופי ובפונקציונאליות שלה ולכן היא דורשת עקומת למידה והתאמה.

אולם ברגע שמבינים איך לעבוד בה, פינטרסט יכולה רק להביא לכם פידבקים חיוביים שכן היא מייצרת הזדמנות לחשיפת משרות ומיתוג מעסיק בקהילה שבה יש כיום מעל 70 מיליון גולשים ייחודיים.

עוד על חדשנות בשיטות גיוס, בכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה