מדיניות משמרת עובדים

מדיניות משמרת עובדים

חברות המציעות מדיניות מיוחדת הדוגלת בסביבת עבודה פרודוקטיבית, תכנית תגמולים, הכשרה ופיתוח, מצליחות לשמר את עובדיהן באופן משמעותי

שיתוף
עובדים פעילים גופנית

עובדים פעילים גופנית

על פי מחקרים של משרד התעסוקה בארה"ב, עובדים נשארים בממוצע כ 4.6 שנים בחברה. הניתור מחברה לחברה שהפך בשנים האחרונות לטרנד, הוא אימת המעסיקים, שמשקיעים בעובדים שלהם ומעוניינים לשמר אותם בחברה.
שכר גבוה אינו תמיד הדרך להחזיק עובדים בתפקיד. בעידן הנוכחי התזזיתי, דווקא מדיניות חדשנית ומגוונת בחברה, היא זו שתשאיר את העובדים יותר זמן. עובדים מעוניינים בסביבת עבודה גמישה ומאפשרת, במקום עבודה שיפתח ויטפח אותם, ובמציאות משתנה ומגוונת.
מדיניות חברה נכונה ומשתנה בהתאם לרוח התקופה, יכולה לעשות פלאים בתחום שימור העובדים. חברות שהשכילו לעדכן את המדיניות שלהן, הצליחו לשמר את העובדים לאורך זמן ולגייס ביתר קלות עובדים חדשים.

אז מה העובדים רוצים בעצם?
הנה כמה מן היתרונות הפופולריים ביותר שארגונים מטמיעים כדי להבטיח את שימור העובדים לאורך זמן:

 

עמדות עבודה מיוחדות

עובדים מתעייפים די מהר מלשבת במשרד או באופן ספייס שלהם למשך שעות. הם לעיתים חשים עייפים ואפרוריים והרעיונות פשוט ממאנים לזרום. בדיוק כפי שעובדים רבים חשים אפקטיביים יותר כשהם עובדים מהבית, או מבית הקפה, כך הם חשים יעילים באותה מידה, כשהם מחליפים סביבת עבודה גם בתוך החברה.
חברות מסוימות לקחו את הקונספט הזה קדימה ויצרו עמדות עבודה מיוחדות לעובדים בתוך החברה. חלקם התקינו עמדות במרפסת, או על גג הבניין בשמש, במקום בו האוויר חופשי והעובדים מוזנים מהטבע. חלק מהחברות התקינו עמדות עבודה בקפיטריה של החברה או בחדר הכושר, כך שעובדים יכולים להזמין קפה הפוך ולעבוד על המחשב שלהם תוך כדי שתיה. או לשבת על מתקן אופני הכושר ולהקליד על המחשב שלהם במקביל. גם את פגישות העבודה ניתן לקיים בעמדות עבודה מיוחדות שיספקו ערך מוסף ויאפשרו לראש להירגע, להחליף אווירה ולייצר רעיונות חדשים.
חשבו על פגישה עבודה בחדר הכושר בארגון, בו אתה והמנהל שלך הולכים על ההליכון ותוך כדי מעלים רעיונות לביצוע פרויקט חדש. הסרוטונין המופק לגוף במהלך הפעילות הגופנית, משפר משמעותית את יכולת החשיבה הצלולה ואת היצירתיות.

למידה מתמדת

עובדים רוצים ללמוד. מקום עבודה שמוציא את העובדים ללימודים וקורסים, מבטיח להם אפשרויות פיתוח וקידום בהמשך. עובדים מתקשים לוותר על מקום עבודה שמייצר להם מסלול לימודים קבוע. במיוחד מאחר והמשמעות מלבד לוותר על מקום העבודה, היא לוותר גם על הלימודים. חברות המיישמות תכניות ללימודי תעודה או לתארים, מצליחות לשמר את העובדים שלהם באופן משמעותי מחברות אחרות. תכנית לימודים יכולה להינתן לעובד לאחר תקופה מוגדרת בתפקיד, כך שתהיה לו סיבה להישאר ולהשקיע בחברה, על מנת לקבל את התגמול הנכסף. כל תכנית לימודים צריכה להתאים לתחום העיסוק של העובד או לתחום בו הוא שואף לעסוק בחברה. והיא יכולה להיות מותנית בהתחייבות להמשך העבודה בחברה עם סיום הלימודים.

תכנית בריאות

 הבריאות חשובה לכולם ובעידן הנוכחי נושא הבריאות הופך להיות טרנד מובהק גם בארגונים ובחברות.
חברות מיישמות תוכניות אורח חיים בריא לעובדיהם. זה נעשה באמצעות מגוון דרכים: החל משיתופי פעולה עם מועדוני כושר, דרך הכנסת מזון בריא לחדר האוכל של החברה ועד לפינוקים וחטיפים בריאים המוצעים לעובדים במשך היום.
חברות שמגדילות לעשות בנושא, מספקות תכנית הרצאות וסמינרים בתחום הבריאות לעובדים. חברות אף משלבות תכנית תגמולים בגין ביצועים לעובדים ולבני משפחותיהם, על ידי הוצאתם לנופש במקומות ייעודיים העוסקים באורח חיים נכון, תזונה ודיאטה.
חברות אשר דואגות לבריאות העובדים שלהם, מספקות להם ערך מוסף מובהק שיקשה על העובדים לנטוש את החברה ולחפש לעצמם הרפתקה אחרת.

נופשי חברה

נופשי חברה שנתיים מושקים ומיוחדים, יוצרים אנגיג'מנט אצל העובדים ורצון להישאר ולהתמיד בין היתר, בציפייה לנופש הבא.
חברות שלוקחות את העובדים לנופש באניית פאר מושקעת, לטיול באתרים מיוחדים בעולם או במלונות מפנקים במיוחד, מייצרים מדיניות משמרת ומפנקת לעובדים, ומספקות להם את התחושה שמעריכים אותם ומתגמלים אותם בהתאם.
גם פעילויות נוספות מיוחדות כגון תוכניות הדרכה ופיתוח עובדים מחוץ למשרד, יכולה להוות פעילות מגבשת שמייצרת מסירות אצל עובדי החברה. כנ"ל לגביי הפעלה באמצעות משימות וטיולי אתגרים ושטח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה