מדוע חברות צריכות לייצר הנהלה מגוונת

מדוע חברות צריכות לייצר הנהלה מגוונת

הסיבות לכך שנדרשת הנהלה המורכבת מגיוון מקצועי

שיתוף
צוות הנהלה מגוון

צוות הנהלה מגוון

מאחורי חברה גדולה, בדרך כלל עומדת הנהלה חזקה ואיכותית. כדי להניע את החברה קדימה, נדרשת תמיכה מהמנכ"ל, כאשר תפקוד טוב של ההנהלה הבכירה מגדיר את האסטרטגיות הנכונות, מפקח על סיכונים, מתמודד טוב יותר עם תכנון הירושה ומספק הדרכה יעילה כשמדובר בגיוס כישרונות.

אז מה עושה את ההנהלה הבכירה ליעילה? התשובה לשאלה זו השתנתה באופן דרמטי בעשור האחרון – בתגובה למשבר הפיננסי העולמי ומשברים ארגוניים רבים. בדרך כלל, ההנהלה היתה מורכבת ממנהלים בכירים לשעבר ומנהיגי חברות עם ניסיון רב בניהול סיכונים. אנשים אלו נמצאו בחלק העליון של המשחק המקצועי והיו בעלי רקורד מוצלח בתעשייה. עם זאת, לא משנה כמה מועילה ויעילה ההנהלה, כדי להיות יעילה היא צריכה להיות מגוונת.

לחברי ההנהלה הטובים ביותר יש מגוון רחב של מיומנויות וניסיון מנהיגותי וניהולי על מנת להזיז החברה לעבר מטרותיה לטווח הארוך. חברי ההנהלה בין היתר, מסייעים לגייס וליצור מערכת יעיךה עבור לקוחות החברה. להרכיב הנהלה מגוונת זה קצת כמו להרכיב חתיכות של פאזל: הם כולם שונים, אבל בסופו של דבר מתאימים יחד בצורה מושלמת.

בניית צוות הנהלה מגוון זה לא קל, אבל זה חשוב ביותר. גיוון מביא חשיבה חדשה, תובנות ופרספקטיבה על הצרכנים, השווקים והנהלים העסקיים. העדר גיוון מייצג החמצה. חברי הנהלה הומוגניים מדי מבחינה תרבותית יכולים ללקות "בכתמים עיוורים" ולהחמיץ רמזים חשובים על מגמות השוק או בעיות פנימיות. לכן, מועצת המנהלים המצליחה היא זו המגוונת ביותר – וזה אומר שיותר נשים, יותר אנשים מאוכלוסיות שונות, גילאים, רקעים והטיה דתית שונים הינם כל כך קריטיים. במיוחד היום, כאשר עסקים מתחרים אלו באלו בקנה מידה עולמי.

למעשה, מחקר של יא-וואן יאנג בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת וייק פורסט ושניים מעמיתיה גילו לאחרונה כי תאגידים עם חברי הנהלה מגוונים יותר נטו פחות לקחת סיכונים וסביר יותר שישלמו דיבידנדים לבעלי מניות מאשר חברות בעלות לוחות הומוגניות.

יאנג ועמיתיה בחנו יותר מ -2,000 חברות ציבוריות במהלך 13 שנים. לטענת החוקרים, הם מצאו "ראיות ברורות ומשכנעות כי גיוון ההנהלה מגביל באופן משמעותי את הסיכון ללקיחת סיכונים מוגזמים. ואף על פי שחלק גדול מהדיונים היום על גיוון הצוות מתמקדים במיגדר, המחקר של יאנג השתמש בהגדרה רחבה יותר, שכללה מין, גזע, ניסיון, קביעות ומומחיות. חברות עם חברי הנהלה מגוונים היו ביותר סבירות לשלם דיבידנדים – ולשלם דיבידנדים גבוהים יותר למניה – מאשר תאגידים עם חברי הנהלה פחות מגוונים.

הנהלה מגוונת, מאפשרת לחברה לקבל מספר רב של תצוגות על כל פעולה, מה שאומר גם שהמועצה לוקחת בחשבון סיכונים שונים. נשים מיוצגות במיוחד בהנהלות מגוונות בחברות וככל שנשים עוברות יותר ויותר לתפקידי הנהגה בכירים, מאגר המועמדים הנבחרים למועצות המנהלים גדל.

בעת הגיוס למועצת המנהלים, על כל ועדת מינוי של החברה:

הפוך את המגוון לדרישה.

הקם קבוצה של כישורים ותובנות שההנהלה המגוונת מצריכה.

בצע ניתוחים לצוות הנוכחי כדי להבטיח ייצוג של מגוון רחב של פרספקטיבות, ואם לא, זהה את הפערים.

מעל לכל, חשוב לטפח תרבות מועצת המנהלים אשר מזמינה ומעודדת משוב פתוח, כן ובעל דעות עצמאיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה