מגייסים סטודנטים? כך תפנו אליהם נכון

מגייסים סטודנטים? כך תפנו אליהם נכון

לסטודנטים מחפשי העבודה יש דרישות וצרכים משלהם - וחשוב שתכירו אותם. הנה 3 עקרונות שכדאי להטמיע בשפת הפנייה למועמדים סטודנטים בתהליך הגיוס

שיתוף
גיוס עובדים סטודנטים

גיוס סטודנטיםסקר שנערך במרץ השנה בקרב מעסיקים בארה"ב שאל "האם בארגונך קיימת אסטרטגיית גיוס נפרדת עבור סטודנטים ובוגרים ?" (מתוך מחקר של חברת Talent minded, מרץ 2013). בסקר נמצא כי לרוב המעסיקים (72%) יש אסטרטגיית גיוס נפרדת עבור סטודנטים ובוגרים – או שהם מתכננים ליצור אסטרטגיה שכזו במהלך השנה הקרובה.

מסקנה: יותר ויותר ארגונים מבינים את החשיבות שבפיתוח אסטרטגיית גיוס נפרדת עבור סטודנטים ובוגרים טריים של מוסדות להשכלה גבוהה. בישראל, אגב, הם מהווים כ-38% (!) משוק העבודה.

סטודנטים ובוגרים טריים: מאפיינים תעסוקתיים

מאפיינים תעסוקתיים בגיוס עובדים סטודנטים

כיצד לפנות לקהל יעד זה? להלן 3 עקרונות מפתח שמומלץ להדגיש בפני מועמדים סטודנטים:

  1. "את/ה יכול/ה לתרום בצורה משמעותית – החל מיומך הראשון"
    רוב הסטודנטים והבוגרים הצעירים יגויסו למשרות זוטרות יחסית (entry-level job). לכן, חשוב לוודא שהם מבינים כיצד תפקידם תומך ותורם לתמונה הכללית ולמטרות הארגון, גם אם מדובר בתפקיד הכולל לא מעט "עבודה שחורה".
  2. "את/ה יכול/ה להתקדם בתוך הארגון"
    סקר שנערך שנה שעברה על ידי חברות הייעוץ דינמיקס, מצא כי הסיבה השכיחה ביותר לעזיבת עובדים צעירים את עבודתם הינה חוסר קידום מקצועי (הסקר נערך בקרב 370 משיבים מארגונים עסקיים שונים בישראל, מאי 2011). תארו בפני המועמד הצעיר מהם אפיקי הקידום האפשריים עוד כשנה, 3 שנים ו-5 שנים. הדגישו את ההדרכה והתמיכה שהארגון מספק במטרה לסייע לעובדיו לנוע בין תפקידים בחברה ולהתקדם בה. אם אחד ממנהלי החברה התחיל את תפקידו כעובד זוטר – שתפו את הסיפור. הדבר יעורר מוטיבציה בקרב המועמדים הצעירים, המתאפיינים לעיתים בחוסר סבלנות לגבי שינויים מקצועיים.
  3. "האמונות שלך דומות לשלנו"
    כיום, שכר ותנאים אינם מספיקים בכדי לגייס ולשמר עובדים מצטיינים. עובדים מעוניינים לחלוק עם מקום העבודה שלהם רעיונות וערכים משותפים ומעדיפים לעבוד בארגונים המגלים אחריות חברתית. האם ארגונך תורם לארגוני צדקה? האם עובדי הארגון מתנדבים בקהילה? על ידי שיתוף מידע שכזה המדגיש את הערכים החברתיים של הארגון, ניתן לעורר במועמדים הצעירים אמפתיה ורצון אישי אמיתי לעבוד בארגון.

לסיכום: התקופה הנוכחית מאופיינת בהזדמנויות מרגשות בתחום הגיוס של סטודנטים ובוגרים צעירים. חברות אשר ישקיעו זמן, אנרגיה וחשיבה אסטרטגית בתחום –  ללא ספק ירוויחו בעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה