מאיזו חברה הכי כדאי לפרוש?

מאיזו חברה הכי כדאי לפרוש?

תשכחו מסקרים המגלים באיזה ארגון הכי כדאי לעבוד. השיח היום הוא מאיזה ארגון הכי משתלם לצאת לפרישה

שיתוף
פרישה לגמלאות

פרישה לגמלאות

על פי תוצאות דירוג בלומברג, שבו נבחנו 250 החברות החזקות ביותר בארה"ב (רובן חברות בינלאומיות), החברה שממנה הכי משתלם לפרוש – בגיל הפרישה כמובן – הינה ענקית האנרגיה ConocoPhillips.

כפי שניתן לקרוא באתר Business Week, הסיבה שקונוקו-פיליפס זכתה להגיע לראש הרשימה היא העובדה שהיא מצליחה לבצע התאמה מקסימלית לצורכי העובד (כ-18,400 עובדים המפוזרים על פני 27 מדינות). בנוסף, קונוקו-פיליפס הינה אחת מ-90 ארגונים בלבד הנוהגים להפריש כספים לקופות חיסכון של העובדים גם אם העובדים אינם מפרישים בעצמם.

זו אמנם לא הגיע לראש רשימת מקומות העבודה הטובים ביותר, שם גוגל ופייסבוק כרגיל נהנו ממושב כבוד, אך היא הצליחה לעבור בגדול את פייסבוק ברשימת הפורשים (פייסבוק הגיעה לאחד המקומות האחרונים בדירוג מקומות העבודה שהכי טוב לפרוש מהם, לצד אמזון ורשת המזון Whole Foods Market).

המדד בוחן את תנאי הפרישה של ארגונים גדולים וחזקים (שהגיעו למעמד זה גם בזכות העובדים שלהם), והוא נשען על שבעה פרמטרים עיקריים הכוללים בין היתר התאמות, תוכניות השקעה, וזמן משיכת הפיקדונות.

על פי המדד, למעלה מ-40% מהארגונים מאפשרים לעובדיהם למשוך את הכסף מיד עם העזיבה, כך שהעובדים יוכלו להמשיך את התוכנית (יחד עם הכספים ששולמו על ידי הארגון) במקום עבודה חדש. אמזון והום דיפו לעומת זאת, מאלצים את העובדים שלהן להמתין 3 שנים. אורקל מאלצת אותם להמתין 4 שנים.

בטבלה הבאה ניתן לראות את רשימת הארגונים המטיבים ביותר ואת הכי פחות מטיבים, מתוך 250 הארגונים, שנבחרו להשתתף במדד:

דירוג מקומות העבודה הטובים ביותר והפחות טובים

מה הופך את קונקו-פיליפס לצד תאגידי אנרגיה גדולים למובילה בתחום תנאי הפרישה לעובדים?

חברות אנרגיה לא תמיד בולטות בסקרי מקום העבודה הטוב ביותר, הן לא נהנות מיחסי הציבור שמהן נהנות חברות צריכה גדולות או חברות טכנולוגיות מובילות. אולם במדד תנאי הפרישה לעובדים, חברות האנרגיות השונות (וקונקו-פיליפס בראשן) הגיעו למקומות המרשימים ביותר. ההסבר לכך הוא מבנה התאגיד, הנהנה מתזרים מזומנים תמידי, רווחים יפים וכושר ניהול נכון לטווח הארוך עם מחויבות של שנים לספק לכל עובד תוכנית פנסיה ותוכניות חיסכון משמעותיות. כל אלה מאפשרים לתאגידי אנרגיה לדאוג לרווחת העובדים בעת הפרישה בצורה מיטבית.

לין טרמל, מנהל שכר והטבות בחברת קונקו-פיליפס: "המטרה שלנו היא לסייע לעובדים שלנו להשתכר לאחר פרישה לפחות 80% מההכנסה שלהם כעובדים… ".

חברות מתחום הביוטכנולוגיה והשירותים הרפואיים מובילות גם הן בדאגה לעובדים לקראת הפרישה

חברות שעוסקות בתחום השירותים הרפואיים וחברות ביוטכנולוגיה הצליחו אף הן, כקבוצה, להגיע לרשימת מקומות העבודה שכדאי לפרוש מהן. הסיבה לכך היא שחברות בענפים אלה מעסיקות עובדים בעלי השכלה גבוהה, חלק הינם בעלי השכלה רפואית או פרא-רפואית, והם עובדים איכותיים וחשובים למערכת מצד אחד, ומצד שני – הם יודעים לזהות ולהעריך תוכניות פרישה מטיבות. לכן חברות הפועלות בענפים אלה מעניקות לעובדים תנאי פרישה מיטיבים וביטוחי בריאות וחיים לצד תוכניות חיסכון ארוכות טווח, כדרך למשוך מועמדים ולשמר אותם במערכת עד למועד הפרישה.

Abbott

אחת מחברות התרופות הגדולות ביותר שהגיעה גם היא לאחד מ-10 הארגונים המובילים ברשימת מקומות העבודה הטובים ביותר לפורשים, מעניקה לעובדים שחסכו לפחות 2% משכרם תוספת של עד 5%! זאת כאמור על מנת לעודד את העובדים להתחיל לדאוג לעתידם כמה שיותר מהר ולהשקיע בכך כמה שיותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה