שיתוף

מרי לבני, מספרת את סיפורה של בתה, בר לבני, שאומצה לפני כ-30 שנה בברזיל, סיפור האימוץ החוקי מברזיל, והמסע לאיתור האם הביולוגית. בכנס חשיפת מרצים של HRus סיפרה מרי על המסע ועל ההרצאות שהיא מעבירה יחד עם בר בכל הנודע לאימוץ ילדים בחו"ל. אימצנו את בר בברזיל כשהייתי בת יומיים", מספרת מרי. אנחנו מעבירות את ההרצאות ביחד ומספרות על החלקים השונים של האימוץ, החל בתהליכי האימוץ עצמם, דרך הילדות, ההתמודדות עם תווית האימוץ ועד המפגש המרגש עם האם הביולוגית והאחים הביולוגים. אנחנו רואים בהרצאה הזאת שליחות. המשתתפים מוזמנים לשאול שאלות תוך כדי הרצאה.

"הכול החל למעשה לפני 35 שנים", מספרת מרי. "אני הייתי אחרי נישואים עם שני ילדים ביולוגיים, שאחריהם היריון כושל. הסתבר שלא נוכל להביא ילדים לעולם בדרך הטבע. לא היינו זכאים לאימוץ ילדים בארץ כי לי כבר יש שני ילדים. אז הלכנו על אימוץ בחו"ל. בנות ה-80 היה מאוד מקובל לאמץ מברזיל.

בארץ יש כ-3000 מאומצים מברזיל, שרובם כמעט ככולם אומצו דרך ארלט הילו שעמדה בראש רשת של אימוצים בתשלום. היא גבתה 25 אלף דולר והתינוק הגיע לארץ תוך שבוע. מאורח יותר התברר שרוב האימוצים היו לא חוקיים. הילו נעצרה ונשלחה לכלא על הליכי אימוץ לא חוקיים. רוב ההורים בארץ חשבו שהאימוץ הינו חוקי. אבל אנחנו חשדנו. יתכן שחלק מהאימהות היו מוכנות למכור את התינוקות שלהן כדי שיהיה להן במה להאכיל את הילדים האחרים. אבל לנו זה לא התאים.

"היתה דרך נוספת [לאמץ], שמעטים יותר הלכו בה. לא נדרש לשלם אבל היה תור. המתנו כשנה וחצי ואז הוזמנו לקבל את התינוקת שלנו.  העברנו לבית המשפט בברזיל תיק עם תעודת יושר, והמלצה של עובדת סוציאלית, המלצות חברים צילומים מהסביבה וכו. יותר קשה היה להראות יכולת כלכלית משום שאנחנו מקיבוץ.

"כאשר בר היתה בת שלוש נסענו איתה לאמץ את רע (Rea) הבן הקטן שלנו. הם גדלו כמו כל הילדים והיה ברור מההתחלה שאנחיו לא מסתירים מהם שהם מאומצים. כשבר היתה בת כ-9 או 10, ילדה אמרה לה באמצע ריב 'מרי היא בכלל לא האמא האמיתית שלך'. אנחנו לא כועסים ולא שופטים. זו הזדמנות מצויינת לבוא לכיתה ולדבר על זה.

"כאשר בר הגיעה לגיל העשרה בגיל העשרה היא אמרה מאוד ארצה מתישהו להכיר את המשפחה הביולוגית שלי. תמיד אמרנו לה: אנחנו איתך באש ובמים לא שולחים אותך לבד אלא נוסעים איתך. לא נחמיץ את מסע החיים החשוב הזה".

מרי לבנה מספרת על התהליך הארוך לאיתור האם הביולוגית. היא נזכרת: "לפני 30 שנה, בבית המשפט בברזיל שאלתי את השופט למה האם מסרה את התינוק. הוא אמר שהיא היתה נשואה עם שלושה ילדים, נכנסה להריון מרומן מחוץ לנישואים. בעלה זרק אותה והחבר זרק אותה. היא הסתובבה בעיר בלי אוכל ואמרה ברווחה שמה שיש לה בבטן יצטרך להימסר לאימוץ". […] באמצע ליל הסדר, בר הסתכלה בפייסבוק ופתאום קיבלה הודעה בפורטוגזית ממישהו בברזיל: 'אני אחיינית שלך'.

"[…] באותה עת הטלוויזיה הברזילאית עשתה סרט על ילדים שאומצו בברזיל ובר נבחרה. [לאחר שהגענו] התברר שזו למעשה תוכנית על ארלט הילו שבאותה עת יצאה מהכלא. [הם ניסו לקשור את בר לסיפור של ארלט כדוגמה לאימוצים הלא חוקיים על אף מחאותיהם של הזוג לבנה וההסברים שבר לא אומצה דרך ארלט הילו]. קרובים עודדו אותנו לתבוע את הרשת".

המשפחה החליטה לא לתבוע. לדברי מרי: "הרווחנו בזכותם מפגש עם המשפחה, בדיקות DNA וכו. פגשנו משפחה מאוד נחמדה. הסתבר שבינתיים נוספו לבר שבעה אחים".

זוהי רק טעימה קטנה על קצה המזלג מהרצאה מלאה שמעבירות מרי לבנה ובתה בר.

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

livny46@gmail.com   |   052-2365890

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה