לשמור על מעורבות העובדים מרחוק

לשמור על מעורבות העובדים מרחוק

הטכנולוגיות המתקדמות ומערכות התקשורת היעילות והמפותחות, מקלים על המעסיקים לאשר עבודה מרחוק לעובדי החברה, כך שכיום עובדים מרחוק הם חלק אינטגרלי מעולם התאגידים

שיתוף
עבודה מרחוק

עבודה מרחוק

עם זאת, להעסקת עובדים מרחוק יש סט אתגרים שכוללים בעיקר את המרכיב ההנעתי, העובדים עשויים להרגיש פחות "חלק מהחברה", כיוון שהם אינם מגיעים מידי יום למשרד, לא נוכחים בפגישות צוות ולא משתתפים באירועים מקרבים כגון חגיגות ימי הולדת וציון חגים. הדברים הללו מצריכים מהמנהלים ליישם תהליכי מעורבות ייחודיים לעובדים מרחוק.

בכאוס הפעילויות של עבודת היום-יום, מעסיקים מזניחים לעתים קרובות את העובדים מרחוק שלהם, דבר שעשוי להוביל לפריון עבודה נמוך ובסופו של דבר להשפעה שלילית על רווחי החברה.

כדי להימנע מהתמודדות עם ההשפעה המזיקה של עבודה מרחוק, יש ליישם מיומנויות ניהול ומנהיגות פרואקטיבית ולשלב את העובדים מרחוק כחלק מהקבוצה שלכם.

כיצד ניתן לבצע זאת?

לייעל את ערוצי התקשורת

צוות מוצלח מתקיים רק כאשר גם אתה כמנהל וגם העובדים, מיושרים קו. האלמנט הזה הופך קריטי אף יותר, כאשר אתם מפעילים צוות עובדים מרחוק. מחלקת ה- IT בחברה יכולה להירתם לעניין על מנת ליישם מערכות ותהליכים שיבטיחו תקשורת חלקה בינך לבין חברי הצוות שלך.
לצורך תקשורת דו כיוונית מהירה ויעילה יותר, חשוב לסנכרן את ערוצי התקשורת הכוללים שלכם עם כוח העבודה מרחוק. יש צריך לשלב יישומים וכלים כדי להחליף פגישות יומיות, שבועיות, וחודשיות עם הקבוצה.

לשמור על אינטראקציות יומיומיות

בניגוד לעובדים בבניין החברה, העובדים מרחוק אינם נהנים מזמן סביר עם המנהל. לוקח זמן רב יותר להעביר את המסרים שלהם ואת התלונות והרצונות שלהם להנהלה. לעתים העובדים מרחוק חשים בשחיקה, חוסר סיפוק מקצועי, וקונפליקטים הקשורים לעבודה, שיש לפתור אותם בדחיפות.

לכן, על המנהל לעמוד בקשר יומיומי עם העובדים מרחוק, לתקשר במייל או בטלפון אחת ליום לפחות, לעבור על המשימות ולדבר על נושאים כלליים – גם אלו שמטרידים אותם. על המנהל להישאר בצרכי העובדים שלו ובבעיות העומדות לפניהם, כדי לפתור אותן מבעוד מועד.

להכיר את העובדים מרחוק

בניגוד לעובד בבניין החברה, עובדים מרחוק לעתים נשארים זרים מול המנהל. לא תמיד הוא מכיר אותם היטב והדבר מייצר אצלם תחושת זרות ואי שייכות לחברה.

כדי לשמור על העובדים מרחוק שלכם ולספק להם תחושת הכרה והערה, עליכם לפרגן להם על עבודתם, להקפיד יותר על תקשורת מגבה ותומכת ולעדכן אותם בדברים השוטפים והמיוחדים שמתרחשים בחברה, כדי שהם כל הזמן ירגישו חלק. כמובן שעליכם לעודד אותם להמשיך בעבודתם הטובה.

תכניות פיתוח לעובדים מרחוק

תכניות פיתוח עובדים הן אחת האג'נדות העיקרית של כל מעסיק. למרבה הצער, מעסיקים רבים נוטים להתעלם מהיבט חשוב זה כשמדובר בעובדים מרחוק. הפיתוח והצמיחה של עובדי העבודה מרחוק חיוניים בדיוק כמו של אלו שעובדים לצדך.

זכור כי התחרות על כישרונות קשה ומאתגרת. חשוב לשמור את הכישרונות שלכם קרוב אליכם, גם כאשר הם עובדים מרחוק. אל תפסחו עליהם עם תכניות הכשרה ופיתוח, הקפידו לשלב אותם בתכניות אלו שהעובדים שנוכחים בבניין זוכים להן.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה