שיתוף

ככל שגוברת התחרות על טלנטים בשוק העבודה, כך גוברת מידת היצירתיות של מנהלי משאבי אנוש בניסיונם לגבור על המתחרים בשוק זה.

המגמה החדשה בארה"ב, הצפויה להגיע במהירות לכל שאר העולם וגם לישראל, היא לשלב שיטות שיווק בתחום גיוס הטלנטים. לא אחת כתבנו כאן על כך שמנהלי גיוס צריכים ללמוד ממנהלי השיווק איך להשתמש בשיטות ואסטרטגיות שיווקיות בתחום הגיוס.

אחת האסטרטגיות היותר נפוצות הנמצאות בשירות מחלקות השיווק, היא תוכן שיווקי. מדובר בהפצה של תוכן שיווקי בעל ערך שמאפשר למשוך את קהל היעד הרלוונטי, לשמר אותו ולהניע אותו לפעולה.

מבחינת מנהלי הגיוס המשמעות היא הפיכת המועמד למחובר לארגון עוד בהיותו מועמד, ובה בעת בניית מאגר יעיל של כישרונות יחודיים.

באף ארגון לא מחכים כיום למועמדים שישלחו קורות חיים ביוזמתם, וכבר כעת נוקטים בשיטות גיוס אקטיביות מול מועמדים פאסיביים.

אבל אם רוצים לעלות למדרגה הבאה צריך לאמץ את השיטה שמתחילה להיות יותר ויותר רווחת בארה"ב, והיא שימוש בתוכן שיווקי לטובת מנהלי הגיוס. בעזרת תוכן כזה ניתן להגיע אל פרטי הקשר של הרבה מאוד מועמדים בבת אחת. אלא שלצורך כך יש להקים מערכת שמסוגלת ליצור תוכן שיצור סביבו קהילה של מועמדים פוטנציאליים.

הנה 3 דרכים שמאפשרות להשתמש בתוכן שיווקי שיקפיץ קדימה את אסטרטגיית הגיוס של הארגון ויעניק לארגון יתרון תחרותי:

1 פרסמו תכנים המטורגטים למועמדים הנדרשים לכם במדור הקריירה או בבלוג קריירה יעודי באתר החברה, והעלו את הפוסטים שמתפרסמים בו לרשתות החברתיות:

תוכן שיווקי אטרקטיבי, שמכיל מידע שמעניין את הטלנטים שאתם מכוונים אליהם, יכול להביא אליכם מועמדים מתאימים שניתן לכוון אותם לאתר הקריירה של החברה.

תוכן כזה יכול לחבר אותם לארגון ולהגביר את מעורבותם בפעילות החברה שלכם. ובסופו של דבר להגביר את הסבירות שהם ישלחו אליכם קורות חיים.

בבסיס הרעיון הזה ניצבת התפיסה לפיה הפרסום המקוון של הארגון, כולל ברשתות  החברתיות, צריך להשיג הרבה מעבר לפרסום משרות פתוחות.

כל עוד אתם מפרסמים תכנים מעניינים וממוקדים שיכולים לסייע למועמדים פוטנציאליים ולספק להם מידע, אתם למעשה בונים מערכת יחסים ארוכת עם המועמדים הפוטנציאליים, גם אם אתם לא מגייסים אותם באותו רגע.

2 השתמשו במילות מפתח שמתמקדות בקהל היעד הספציפי – הטלנטים שאתם מחפשים:

אחת השיטות לגרום לכך שטלנטים אכן יגיעו לאתר שלכם ויקראו את התכנים ויחשפו אליהם היא לפזר בתוך התוכן מילות מפתח. בד בבד, ניתן לשלב מילות מפתח שמיועדות למשוך טלנטים ספציפיים, גם בתכנים אחרים של הארגון.

בכל מקרה, התוכן שמיועד לטלנטים צריך להיות איכותי, ולכלול מידע שימושי כמו למשל, עצות למועמדים בענף בו פועל הארגון, תוך התמקדות בבעיות וסוגיות שמטרידות את המועמדים שאתם מעוניינים למצוא.

3 מסע פרסום בדואר אלקטרוני:

בדיוק כפי שחברות משתמשות בדואר אלקטרוני שיווקי (בהסכמת הנמען) כך ניתן לשלוח תוכן שיווקי למועמדים פוטנציאליים. ברגע שתאספו את כתובות הדואר האלקטרוני של מועמדים, תוכלו להגדיל את מאגר הטלנטים שלכם ולשלוח להם הצעות עבודה, גם אם אתם לא שולחים להם על בסיס קבוע אימיילים עם התוכן השיווקי עצמו.

יתרה מזאת, גם אם יש מועמדים שהחלו בתהליך הגיוס ובסופו של דבר לא התקבלו, חשוב מאוד לשמור את פרטי הקשר שלהם לפניות עתידיות, ולהמשיך לשלוח אליהם תכנים שיווקיים. בהסכמתם כמובן.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה