שיתוף

העבודה מהבית צפויה להמשיך להתקיים בהיקפים גדולים יותר מאי פעם, גם לאחר תום משבר הקורונה. בימים אלה, משבר הקורונה אמנם הולך ודועך, אבל עובדים רבים ממשיכים, כאמור, לעבוד מהבית וימשיכו בכך גם בטווח הרחוק.

וכאשר העובדים ממשיכים לעבוד מביתם יש חשיבות רבה לשמר את מחוברותם ואת הקשר שלהם לארגון, בפרט לאור העובדה שהמשק חוזר לפעילות וארגונים רבים מחפשים עובדים.

שימור העובדים וטיפוח המחוברות שלהם בעת שהם עובדים מהבית, כאשר רוב הארגונים אינם יכולים להעלות שכר בתקופה זו משמע, בין השאר, הענקת הטבות הדומות לאלו שהם קיבלו בעת שעבדו במשרד.

אחת ההטבות הללו יכולה להיות סבסוד ארוחת צהריים לעובדים מהבית על ידי המעסיק. במקומות עבודה רבים קיבלו העובדים ארוחת צהריים בסבסוד המעסיק בתקופה שלפני הקורונה. עם המעבר לעבודה מהבית ההטבה הזאת ירדה מהפרק לפחות בחלק מהמקומות.

כעת, כאשר המשק חוזר לפעילות מלאה, ניתן למצוא סידור שבמסגרתו יוכלו העובדים מהבית להזמין ארוחת צהריים אל ביתם  על חשבון המעסיק או בסבסוד חלקי שלו.

הטבה מסוג זה תגרום לעובדים מהבית תחושה שהם שייכים לארגון למרות הריחוק הפיזי שלהם ממנו. תחושת השייכות לארגון היא תחושת הערכה של העובד על ידי המעסיק.

יש חשיבות רבה לגרום לעובדים להרגיש שהם שייכים, שכן תחושה זו מאפשרת לשמר את העובד ובה בעת לעודד את המוטיבציה שלו ולכן גם את הפרודוקטיביות.

ממחקר שנערך בארה"ב במרכז לחדשנות עולה, כי עובדים שחשים שייכות למקום העבודה הם בעלי סיכוי הגבוה פי 3.5 להיות פרודוקטיביים, בעלי מוטיבציה ומעורבות.

עוד נמצא, כי תחושת השייכות מסייעת לעובדים שעובדים מביתם לחוש פחות בדידות. תחושת הבדידות היא אחד החסרונות העיקריים בעבודה מרחוק.

הבדידות של העובדים מביתם עלולה להפוך לבעיה אם העובד אינו מרגיש שהארגון יוצר תחושה של קהילה שהוא (העובד מהבית) שייך אליה.

את תחושת הקהילה עבור עובדים מהבית ניתן ליצור על ידי הטבות, כמו למשל סבסוד ארוחת צהריים עבורם, והטבות נוספות.

עם זאת, הטבות אלה אינן מספיקות אם אינן מגיעות ביחד עם תקשורת רצופה ונכונה שמחברת בין חברי הצוות ובינם לבין שאר עובדי החברה.

כך או כך, את תחושת השייכות לעובדים מהבית ניתן לבסס בדומה לתמיכה והענקת תחושת שייכות לעובדים שעובדים במשרד.

כדאי למנות בעל תפקיד ייעודי במחלקת משאבי אנוש שתפקידו יהיה לשמר את הקשר והתקשורת עם העובדים מהבית, ולבדוק איתם האם הם חשים מבודדים, ומה יסייע להם להגביר את תחושת השייכות.

בסיכומו של דבר, הטבות הניתנות לעובדים מהבית (כדוגמת ארוחת צהריים בסבסוד המעסיק), באותה מידה כפי שניתנו להם בעת שעבדו במשרד לפני המשבר, יכולות לתרום רבות לתחושת השייכות של העובד ולתחושה שהארגון דואג לו ולרווחתו האישית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה