שיתוף

תארו לכם שארגונים היו יכולים להציג בפני מועמדים פוטנציאלים חיצוניים ופנימיים כאחד, משרות המתאימות לכישוריהם, להעדפותיהם ולשאיפותיהם, תנאי עבודה הרצויים להם, ועד להטבות המותאמות להעדפותיו של כל מועמד באופן אישי, כל זה כבר בתחילת תהליך הגיוס, ולעיתים אף בטרם פורסמה משרה ספציפית.

הרעיון הוא שהמועמדים יסמנו את מכלול ההעדפות שלהם על גבי פלטפורמה טכנולוגית שדרכה הם יציעו את מועמדותם למשרות או ירשמו כמועמדים פוטנציאלים.

כל זאת, באותה דרך ועל פי אותה טכנולוגיית התאמה אישית מבוססת נתונים, שנהוגה במסחר האלקטרוני.

בשנים האחרונות אימצו מחלקות משאבי האנוש בארגונים, שיטות שעד כה היו נהוגות במחלקות השיווק והמכירות של החברה.

כעת הגיעה העת לקחת את שיטות גיוס העובדים לשלב הבא, ולאמץ במשאבי האנוש שיטות מבוססות נתונים הנהוגות במסחר אלקטרוני, בכל פעם שמנסים לגייס טלנטים מבוקשים.

אם כך, איך בעצם מאמצים את שיטות המסחר המקוון ומתאימים אותן למשאבי האנוש. אחת הדוגמאות למרכיב שיווקי שניתן לאמצו בקלות מעולם המסחר הדיגיטלי לתחום משאבי האנוש הוא התאמה אישית של ההצעה לכל מועמד.

בעולם המסחר האלקטרוני, הטכנולוגיה שמאפשרת התאמה האישית של הצעות המוצרים והשירותים לכל קונה, מאפשרת למעשה לפלטפורמות המסחר האלקטרוני להציע לקונים מוצרים ושירותים העונים על הצרכים הספציפיים שלהם.

ההתאמה מתבצעת לרוב על פי היסטוריית הרכישה. באותה מידה ניתן לפתח טכנולוגיה שתאפשר להציג את המשרות הפתוחות והעתידיות על גבי פלטפורמה אלקטרונית.

דרך הפלטפורמה הזאת יוכל כל מועמד פוטנציאלי, בין אם הוא מחפש באותו רגע עבודה או שהוא מועמד פאסיבי, להירשם כמועמד.

הוא יוכל לבחור לא רק את המשרה המתאימה לו ביותר אלא גם את תנאי העבודה המתאימים לו ביותר.

בניגוד לטופס הרשמה סטנדרטי, שבו המועמד מציע את מועמדותו בפועל, כתגובה ישירה למודעה ספציפית, על גבי פלטפורמה כזאת יכול כל אדם להירשם כמועמד פוטנציאלי בלבד.

בהשאלה מתחום המסחר האלקטרוני, מדובר בפונקציה שמאפשרת למועמד הפוטנציאלי 'להוסיף לעגלה' את המשרות שנראה לו שאולי הוא יהיה מעוניין בהן בעתיד הקרוב או הרחוק.

מכלול ה'עגלות' הלו יהווה מאגר מועמדים פוטנציאלים שניתן יהיה לפנות אליהם ברגע שמתפנה משרה המתאימה לשאיפותיהם, לרצונותיהם ולכישוריהם, ומוצלבת על וצרכי הארגון.

במקביל, יוכלו מועמדים ועובדים כאחד (עובדים בהווה ובעבר) של החברה, לדרג את הארגון כמעסיק ולכתוב עליו חוות דעת, בצמוד למשרה המוצעת, כפי שנעשה בזירות המסחר האלקטרוני.

כל חוות הדעת והדירוגים יוצגו בפני המועמדים הפוטנציאלים על גבי הפלטפורמה, כאמור, בצמוד למשרה המוצעת כפי שנעשה בזירות מסחר אלקטרוני.   

רוב המעסיקים מבינים שהתאמה אישית שכזאת, של המשרה ושל תנאי העבודה, יכולה להיות מכשיר רב עוצמה עבור מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס, ולחסוך גיוסים שגויים.

אלא שהיכולת להוציא את הטכנולוגיה הזאת לפועל, באופן שיאפשר לקבל החלטות (על ידי המועמדים ומנהלי משאבי האנוש כאחד) המבוססות על נתונים, נמצאת עדיין בחיתוליה.

כעת נותר רק להמתין להבשלת הטכנולוגיה, כדי שניתן יהיה להנגיש לכל מנהל משאבי אנוש בכל ארגון, ולכל מועמד באשר הוא, פלטפורמות גיוס שכאלה המבוססות על נתונים, ופועלות באותה שיטה שלפיה פועלות פלטפורמות המסחר האלקטרוני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה