שיתוף

המעבר המאסיבי לעבודה מהבית, שנבע ממשבר הקורונה, הגיע יד ביד עם הצורך לגייס עובדים מרחוק. בעוד שניהול העובדים מרחוק התברר כמשימה פשוטה ויעילה יותר משחשבו תחילה, הליך הגיוס מרחוק היווה אתגר לא פשוט עבור מנהלי משאבי אנוש.

אלא שאת המהפך הזה כבר לא ניתן להחזיר לאחור. מנהלי משאבי אנוש שחשבו שעם חזרת המשק לפעילות שגרה, יחזור המצב לקדמותו וניתן יהיה לבצע במשרדי החברה ראיונות עבודה ושלבים אחרים של מיון המועמדים, מגלים כיום כי הגיוס מרחוק הולך והופך גם הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות בארגונים. ולא מעט בגלל העדפות המועמדים.

כך קרה, ששיעורי העובדים שעובדים מרחוק הולכים ועולים בהתמדה בכל העולם, ויחד איתם הולכות ומתפתחות פלטפורמות הגיוס מרחוק, מבוססות הבינה המלאכותית.

פלטפורמות אלה הופכות את הליך גיוס העובדים שרוצים לעבוד מרחוק, לפשוט יותר עבור החברות, על ידי ניצול הבינה המלאכותית בכמה שלבי גיוס כדי להאיץ את היקפי הגיוס בזמן נתון.

עבודה מהבית מפחיתה מאוד את עלויות התקורה של הארגון בכמה מישורים. בה בעת, היא מאפשרת לארגונים לגייס עובדים בלי קשר למיקומם הגיאוגרפי.

אלא שכדי לגייס עובדים שמתגוררים באיזור מרוחק מהאיזור בו ממוקמים משרדי הארגון, ולעיתים אף מעבר לים, יש צורך בשיטות יעילות לגיוס עובדים מרחוק.

שילוב של חדשנות ובעיקר בינה מלאכותית בהיבט של גיוס עובדים מרחוק, מסייע לארגונים במיון וסינון של מועמדים.

יתר על כן, השימוש בבינה מלאכותית בגיוס עובדים מרחוק מאפשרת לארגון להיות לא רק פרודוקטיבי יותר אלא אף להוסיף לו מוניטין של ארגון שנמצא בחזית הטכנולוגיה.

מבחינת מנהלי משאבי האנוש, הצורך לעבור על כל טפסי הגשת המועמדות וקורות החיים הוא החלק המייגע וגוזל הזמן הגדול ביותר בהליך הגיוס.

פרט לסינון ומיון טפסי הגשת מועמדות, פלטפורמות הבינה המלאכותית יכולות לסנן גם פוסטים ברשתות החברתיות הקשורים לגיוס, לבחון את פרופילי המועמדים בלינקדאין ועוד.

בשלבים מתקדמים יותר של הליך הגיוס, לאחר שהסתיימו המיונים הראשוניים, על המועמדים לעבור מספר מסוים של סבבים מקוונים כדי להשלים את תהליך הריאיון.

חברות גדולות מאוד בעולם כבר הודיעו כי הן מתארגנות לקראת ביצוע ראיונות עבודה מקוונים, והשימוש ביישומי ועידת וידאו (כמו למשל זום) התרחב מאוד במהלך השנה האחרונה.

אלא שביצוע שיחות זום בזו אחר זו עם מועמדים, מהווה פעולה שגוזלת זמן רב. פרט לכך, למנהל בשר ודם קשה מאוד להתרשם מהמועמדים בצורה מדוייקת כאשר הריאיון הוא בזום.

כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית, שיכולה לבצע את הריאיון בעצמה. הודות ליכולות היחודיות של הבינה המלאכותית היא יכולה לאתר בעת הריאיון את התכונות והמאפיינים של המרואיין, לעשות הצלבות מידע כדי לוודא שהדברים שהוא אומר על עצמו אכן מדוייקים ועוד.  

המשמעות בפועל היא ראיונות עבודה מרחוק אפקטיביים יותר, והעברת יותר מועמדים מתאימים לשלבים מתקדמים יותר של הליך הגיוס.

מחקרים מראים כי הליך גיוס המתבצע על ידי בינה מלאכותית מפחית עלויות בהיקפים של עד כ-72 אחוזים ומגדיל את איכות הגיוס בכ-60 אחוזים.


אם החלטתם להטמיע מערכת בינה מלאכותית בהליך הגיוס, להלן עוד כמה היבטים שיש לקחת בחשבון בעת שילוב בינה מלאכותית בגיוס עובדים:

2 נקודות שצריך לקחת בחשבון בעת רכישת בינה מלאכותית למש"א

איך יכולה מערכת בינה מלאכותית להבטיח חווית מועמד חיובית

האתגרים הניצבים בפני מנהלי מש"א הנעזרים בבינה המלאכותית

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה