לכלל העובדים בחו"ל

לכלל העובדים בחו"ל

שוק ביטוחי הבריאות הבינלאומיים מתעורר עם השקת שירות ביטוח בריאות גלובלי השייך ל"כלל בריאות", שיצאה השבוע עם מותג חדש: כלל גלובל

שיתוף
ביטוח בריאות חו
השקה בכלל גלובל

כ-120 אלף ישראלים, חברי קופות החולים השונות, חיים כיום בחו"ל. למרביתם יש זיקה כזאת או אחרת לישראל.  מקצועית, אישית או גם וגם. בחברת כלל בריאות השיקו השבוע מותג חדש ש"בונה" על אותה מסת ישראלים החיים מעבר לים. להבדיל מביטוח נסיעות לחו"ל המוכר שנותנות קופות החולים, בכלל מציעים ביטוח בריאות בינלאומי, שפירושו כיסוי בריאותי כולל לתושבים יורדים או עובדים שביצעו רילוקיישן (שינוי מיקום) במסגרת תפקידם המקצועי.

בשנה האחרונה שקדו בחברה כדי לתפור את חליפת המוצר לפרטיו, מהלך שהוביל מנהל כלל גלובל, דוד גלעד. מבחינתם, עם קהל היעד נמנים חברות וארגונים מוסדיים, אבל גם פרטיים ומשפחות וכן סטודנטים. ב"כלל" פונים בהקשר לזה לתעשיות מגוונות וההיי-טק בראשן, אבל גם להנדסה, בניין ותשתיות, ייצור ותעשיה, מכירות, ניהול בכיר, משפטים ואפילו לענף הפרסום והשיווק.

"אין הערכות מדויקות לגבי מספר הישראלים החיים בחו"ל בסך הכל", אומר גלעד לחדשות HRus, מדובר ב-400 עד קרוב ל800 אלף איש. חלק גדול מהם חיים בארצות-הברית אבל הפזורה רחבה מאוד. 15-20 אלף ישראלים עוזבים את ישראל מדי שנה. ל-120 אלף יש זיקה לישראל, ומדובר בפוטנציאל פיננסי של 300 מיליון דולר. יש הרבה כסף רק על הקבוצה הזאת".

לבד מכך, לדברי גלעד 25 החברות הישראליות הבינלאומיות הגדולות ביותר, מחזיקות ב-630 חברות בת ברחבי העולם המנוהלות ברובן על-ידי ישראלים.

מה בעצם ההבדל בין ביטוח הנסיעות הרגיל לביטוח הבריאות הבינלאומי? "ביטוח נסיעות לבדו נותן כיסוי לעתות חירום בלבד", מנסה גלעד לעשות סדר. "אין פה הריון ולידה, אין פתרון למחלה מתמשכת. ביטוח נסיעות מתומחר לפי תושבי ישראל החברים בקופות חולים. בנוסף, ביטוח נסיעות מחזיר את המבוטח לישראל לבקרות במקרים מורכבים והוא קצוב לזמן קצר מלכתחילה. במקביל, לעשות ביטוח רפואי מקומי במדינה בה אתה חי זה אומר להתמודד עם מגבלות של נגישות ואיכות הטיפול הרפואי.

"במדינות רבות אין מערכת בריאות ציבורית ולא ניתן להצטרף אליה בקלות ובמהירות. במקרים רבים לא קיים פתרון פרטי מקומי או שהפתרון הקיים יקר מאוד. במדינות אחרות מערכת הבריאות הציבורית לא טובה. קח למשל את אנגליה. יותר אנגלים רוכשים ביטוח פרטי המהווה תחליף מלא למערכת הציבורית שלהם. במדינות מתפתחות ו'עולם שלישי' יש יותר ספקים רפואיים ברמה מערבית, אך הם יקרים מאוד".

מנגד, מודה גלעד, האתגר האמיתי של ביטוח נסיעות כפי שהם מציעים הוא ניהול מקרים רפואיים מורכבים מחוץ לגבולות ישראל.

אותו ביטוח מדובר נחלק לשלושה סוגים:

USA GOLD – מתאים למי שארץ היעד שלו היא ארצות-הברית, ועליו לשאת בהשתתפות עצמית נמוכה.

USA SILVER – פוליסה דומה אם כי מצומצמת יותר בשירותיה, בדומה לקונספט ביטוח "מגן כסף" של קופת חולים מכבי.

INTENATIONAL, עבור מי שמדינת היעד שלו אינה ארצות-הברית.

הפוליסה הכללית כוללת כיסוי רפואי עד תקרה של 5 מיליון דולר; ביקורי רופא; תרופות; השתלות; סרטן; הריון ולידה; אשפוזים, ניתוחים ואף מרפאה וירטואלית, כלומר מענה טלפוני רפואי 24 שעות ביממה, בשפה העברית.

בפגישת השקה סגורה מול סוכנים ואנשי מקצוע של "כלל", אישר מנכ"ל כלל בריאות ראובן קפלן ש"תקופה לא קצרה היינו מנועים מלמכור פוליסות לישראל שנוסעים לחו"ל. התקופה הזאת הסתיימה. ענף הביטוח כל הזמן מחפש דרכים להימלט מהרגולציה ונמצא בהרבה מאוד דיפנס. אני מאחל לכולנו שנעסוק יותר בהתקפה. יש מספיק אנשים שעוסקים בדיפנס, אנחנו צריכים להביא פרנסה ולהמשיך לצמוח".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה