ליווי אישי כל הדרך אל המשרה הבכירה

ליווי אישי כל הדרך אל המשרה הבכירה

"EXECUTIVE" חברת ההשמה לבכירים מאמינה בליווי אישי להצלחה ומביאה קונספט מרענן לעולם ההשמה : ליווי אישי צמוד מרגע תחילת חיפוש המשרה הבכירה ועד לאיושה המלא

שיתוף

נפגשתי עם יעל ארז מנהלת "EXECUTIVE" בחדר הישיבות של משרדי החברה המעוצבים.

מה היית מגדירה כשלוש הנקודות החשובות ביותר בחיפוש אחרי חברת השמה למשרות בכירות?

"התשובה מאד פשוטה" חייכה יעל " שלוש הנקודות הן, דיסקרטיות, דיסקרטיות וקשרים."

מדוע את מדגישה כל כך את הדיסקרטיות?

"מנכ"לים, סמנכ"לים ועובדי מטה בכירים מתחילים לחשוב על התקדמות למשרה הנחשקת הבאה, נמצאים בסוג של מלכוד. מספר המשרות בקודקוד הפירמידה הניהולית מוגבל – לדוגמא מנכ"לים, לכל חברה יש מנכ"ל אחד, מרבית המנכ"לים הפועלים באותו ענף מכירים אלו את אלו ולכן עולה החשש למידת הדיסקרטיות, כך גם סמנכ"לים ומנהלים אחרים. אף אחד לא מעוניין שידיעה על רצונו להמשיך למשרה הבאה תזלוג תסכן את משרתו הנוכחית ותפגע בסיכויו להמשיך אל המשרה הבאה. הצורך בדיסקרטיות הוא עצום, ובדרך כלל יצירת האמון בדיסקרטיות הוא השלב הראשון ביחסים הנרקמים בינינו לבין מחפש המשרה הבכירה. יש מנהלים רבים שעל אף רצונם להתקדם הלאה, דורכים במקומם בגלל אי יכולתם לתת אמון בחברת השמה. זה די עצוב" 

ומדוע קשרים ?

"אוקיי זה מובן מאליו, חברות רבות פונות אלינו בחיפוש אחרי ממועמדים למשרות הבכירות ביותר, מאגר המשרות הפנויות מאפשר לנו להיות עם האצבע על "דופק מאגר הבכירים" כך אנחנו יכולים למצוא משרה לבכירים המחפשים המשך. קשרים עם חברות מחד גיסא ועם מחפשי משרות מאידך הם תשתית היכולת שלנו למצוא מענה של WIN WIN."

ספרי לי בכמה מילים על "EXECUTIVE"

"EXECUTIVE מתמחה בגיוס והשמת בכירים בקשת רחבה של תחומים בתעשייה במשק הישראלי ומנהלת קשרים ענפים והדוקים ושיתופי פעולה פוריים עם חברות מהמובילות במשק הישראלי, חברות העוסקות במסחר, חברות ומפעלים תעשייתיים, חברות עתירות ידע, חברות סטארט-אפ, התנועה הקיבוצית, מוסדות ציבוריים ופרטיים ועוד.
מאגרי הבכירים שברשות "EXECUTIVE" כוללים את הטאלנטים המקצועיים והמבריקים מביניהם, ובד בד עם הקשרים ההדוקים של "EXECUTIVE" בכלכלה הישראלית המאפשרים לה לקיים מאגרי משרות אטרקטיביים ואקטואליים המתעדכנים על בסיס יומי, מובטחים פתרונות תעסוקה מהירים."

אני מבינה שאתם חלק מקבוצת מעוף, ספרי לי על היתרון שנותנת השייכות ל- "EXECUTIVE"?

"מעוף, היא אחת מחברות המשאב האנושי המובילות במשק הישראלי. הקבוצה מלווה בגיוס ובהשמה את החברות המובילות בישראל, חברות מכל הענפים, מתעשייה דרך רשתות מזון , קמעונאות, שרותים, מוסדות ועוד ועוד. במסגרת פעילותה בקרב לקוחותיה צפו ועלו מעת לעת הצרכים לאיוש משרות בכירות. ומעבר לכך גברו הפניות מבעלי משרות בכירות לחיפוש "המשרה הבאה". הנהלת "מעוף, זיהתה את הצורך וראתה בו הזדמנות עסקית בעלת התכנות גבוהה תוך התבססות על הנסיון הרב שהצטבר ב"מעוף", הקשרים בכלכלה הישראלית וכח האדם המקצועי העומד לרשותה. לפני כ-4 שנים הוחלט להקים חטיבה עצמאית, חברה בת, אשר תתמקד במשרות בכירות בלבד ותיתן מענה לחברות בתחום התעשייה, חברות הייטק וסטארט אפ, מוסדות ציבוריים וחברות פרטיות מעולמות שונים שחיפשו מועמדים למשרות הנהלה ומשרות מטה. "EXECUTIVE" מורכבת מצוות יועצות גיוס שמגיעות עם המון ידע וניסיון של למעלה מ- 9 שנים בגיוס והשמת בכירים. כולן בעלות תארים אקדמיים ונסיון רב שנים בתחום משאבי אנוש וגיוס."

דיברת על הליווי האישי להצלחה, ספרי לי תהליך הגיוס למשרות בכירים?

"חיפוש מועמדים למשרות בכירות מחייב הבנה מעמיקה של מאפייני האדם אותו מחפשים. לכן ראשית חשוב לנו מאד שתתקיים פגישה אישית עם הלקוח, קרי החברה המגייסת, לעתים זו ההנהלה ולעתים הדירקטוריון המחפש מנכ"ל חדש. אנו נפגשים עם דרגים מאוד בכירים בחברה, כאשר הקשר ישיר ואקטיבי מולם לאורך כל התהליך. " מספרת יעל "מהפגישה איתם אנחנו לומדים להבין את הצורך שלהם מהמועמד לתפקיד, לומדים להכיר ולזהות את ה- DNA של החברה ולחוש את ההווי של המקום על מנת לשווק אותו בצורה נכונה למועמדים. יחד עם אותם הבכירים בחברה המגייסת, אנו מגדירים את המשרה ואפיונה ולמעשה מרכיבים אותה יחד. אז למעשה מתחיל תהליך איתור המועמדים הרלוונטיים."

באילו דרכים מתבצע איתור המועמדים?

"קודם לכל אנחנו מתבססים על מאגר הבכירים המצוי אצלנו, אלו בכירים שעברו ראיונות ומבחנים שתוצאותיהם הראו על היותם בעלי כישורים המתאימים למשרות הבכירות ביותר. בנוסף אנחנו פונים בפרסום דיסקרטי ואפקטיבי. בין אם מדובר בפרסום ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ולינקדאין, או באתרים ייעודיים לכך. אנחנו מבצעים תהליך פרסום דיסקרטי, לרוב מבלי לציין את שם החברה המגייסת. גם כתיבת הדרישות ומאפייני המועמד המבוקש מסננים סינון ראשון, בשלב הראיונות עם המועמדים, מתקיימים ראיונות עומק או ראיונות פרונטליים. תלוי בתפקיד, בלקוח ובמועמד. כמובן שאנו נעדיף שכל מועמד יגיע אלינו לראיון פרונטלי מקיף, על מנת שנוכל להכיר אותו מעבר לקורות חיים ששלח ולחוש את האנרגיות והרצון שלו בתפקיד.מלבד יועצות ההשמה, אנו מעסיקים פסיכולוגיים תעסוקתיים, אשר עושים אבחון תעסוקתי כולל, אבחון ממוחשב, מבדקי אמינות והתאמה. זה חלק מהשירות שאנו מספקים לחברות, מתוך רצון לתת מענה 360 והכל בקורת גג אחת. אנחנו נפגשים פרונטלית עם כ- 80% מהמועמדים. יש אחוז קטן להם אנו עושים ראיונות עומק בטלפון. בראיון אנחנו עוברים עם המועמד יחד על הקורות החיים. שומעים ממנו על קשיים בתפקיד האחרון, ציפיות מהתפקיד הבא, ומאפשרים לו להשמיע ולא רק שואלים אותו שאלות. מדובר בהיכרות לעומק, יותר מאשר ראיון עבודה, על מנת להבין לאן מתאימים את המועמד הזה. בשיחה מובנים האתגרים, ציפיות השכר והתנאים, ציפיות מהתפקיד, תנאים וסביבת העבודה המבוקשת. הליך מקצועי ומעמיק זה מבטיח ללקוחותינו שנוכל להתמקד במתאימים ביותר למשרה המבוקשת.

זה לחברות המחפשות, מה אתם מציעים למחפשי משרות בכירות הפונים אליכם?

"EXECUTIVE מספקת שירות גם למחפשי עבודה בכירים. אנו מספקים להם כלים יעילים להמשך חיפוש העבודה, מלבד זה שאנחנו מנסים לאתר עבורם משרה מתאימה בחברות מולן אנו עובדים. החל מעריכת קורות החיים שלהם, דרך ייעוץ לעבודה, ועד לעידוד וסיוע בתהליך החיפוש, הכל נעשה בליווי אישי צמוד של יועצת בכירה מתוך הצוות המקצועי שלנו. גם אם מחפשי העבודה מאיישים בהווה או איישו בעבר משרות בכירות ביותר, עדיין אדם שעוזב מקום עבודה בו שימש בתפקיד בכיר מספר שנים, נמצא לרב בצומת דרכים שבה הוא מרגיש לבד ואין לו עם מי להתייעץ, במיוחד אם הוא מחפש בצורה דיסקרטית. אנו מהווים עבורו אוזן קשבת, מלווים אותו ומקשיבים לו, ומעניקים לו סיוע ותמיכה בכל שלב בתהליך." 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה