שיתוף

כשמגיעים לעבודה ביום ראשון בבוקר, אנחנו פעמים רבות מצוידים בתכניות לעבודה פרודוקטיבית ויצירתית להמשך השבוע, אבל אז דברים משתבשים בדרך ולא תמיד יש לנו את האנרגיה איתה הגענו למשרד, כדי לעמוד ביעדים.

בסוף השבוע, לפעמים אנו "קורסים" לתוך הסופ"ש מותשים מהעבודה וללא הספק משביע רצון. ההתלהבות לרשימת המטלות שהכנו בתחילת השבוע.. דעכה אי שם במהלכו.

למרות הכוונות הטובות, יכול להיות קשה מאוד להישאר אנרגטי ופרודוקטיבי לאורך כל היום. מדוע? אחת הסיבות לכך ניצבת ממש מולך והיא: שולחן העבודה שלך.

המרחב הפיזי שבו אתה עובד יכול להשפיע על האופן שבו אתה מרגיש פיזית ונפשית. עד כמה תוכל לעבוד ביעילות וכמה משימות תוכל להשלים מרשימת המטלות שלך.

למרבה המזל, אתה יכול לנקוט צעדים כדי לוודא שסביבת העבודה שלך בפועל, תעבוד בשבילך. הנה כמה עצות ליצירת מרחב העבודה הכי פרודוקטיבי שאפשר:

עמוד על רגליך

ייתכן וקראת מחקרים על כך שישיבה על כיסא לתקופות ממושכות אינה בריאה לטווח הארוך. הישיבה הארוכה גם מקשה על הפרודוקטיביות שלך.

ישיבה על כיסא לאורך שעות, למעשה מכבה את הגוף שלך. הדם שלך זורם בצורה איטית יותר, השרירים שלך עייפים יותר, המטבוליזם שלך מאט ואתה עשוי לעלות במשקל. נסה להיות פעיל יותר במשרד שלך באמצעות כמה דרכים: עמוד על רגליך, בצע מתיחות אחת ליום לפני ארוחת צהריים, נסה לקום מספר פעמים במשך היום ולטייל במסדרון או מחוץ לבניין כדי להמריץ את מחזור הדם.

שיטה נוספת ויעילה היא לקבוע עם כמה עמיתים לעבודה, להליכה קצרה ואינטנסיבית לפני ארוחת הצהריים, כדי להחזיר את האנרגיה לגוף ולשמור על כושר גופני.

יצירת סביבת עבודה ירוקה יותר

הוסף לשולחן העבודה שלך עציץ או אגרטל עם פרחים. מחקרים הוכיחו שוב ושוב כי נוכחות של צמחים טבעיים מסייעת להפחית מתחים ואף משפרת את תשומת הלב. הצמחים יכולים גם לסייע להפחית את תחושת העייפות.

הבא את חיית המחמד שלך לעבודה

יותר ויותר חברות וארגונים כיום מאשרים ואף מעודדים את העובדים להביא איתם את החבר על ארבע שלהם לעבודה. לא רק שנוכחות חיית המחמד מרגיעה ומשפרת את ההרגשה, מפחיתה את רגשות האשם שהכלב נמצא כל היום לבד בבית, זה גם מדרבן אותך לצאת לטיולים כדי לקחת אותו לעשות את צרכיו בחוץ.
הבאת חיית מחמד לעבודה מגדילה את אושרם של העובדים והופכת אותם למעורבים ופרודוקטיביים יותר.

הצטייד בחטיפי אנרגיה

חטיפי אנרגיה וחטיפי חלבון מצוינים כדי להעלות את רמת הסוכר בדם במקרים של עייפות ו"נפילת מתח", בעיקר בשעות אחר הצהריים. הם בריאים מאוד ולא "מפילים" אותך לאחר כמה דקות כמו שוקולד או סוכר לדוגמה.
הצטייד בחטיפי אנרגיה או חלבון במגירת השולחן, כך שתמיד הם יהיו זמינים לך בהישג יד. בכל פעם שתרגיש צורך במשהו מתוק ומעורר, תוכל לשלוח יד ולקחת לך אחד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה