כעת זה מוכח: כוח עבודה מגוון מגדיל את רווחי החברה

כעת זה מוכח: כוח עבודה מגוון מגדיל את רווחי החברה

חברות שמעסיקות כוח אדם מגוון מצליחות לייצר פערים רווחיים ממתחרותיהן

שיתוף
השפעת הגיוון התעסוקתי

השפעת הגיוון התעסוקתי

רוצה לנהל חברה רווחית? תתחיל להעסיק עובדים מקהילות מגוונות, מגדרים ומגזרים שונים.

מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט בארה"ב, הראה כי חברות שמעסיקות כוח עבודה מגוון ותרבות של הכללה היו יעילות יותר בייצור מוצרים ופטנטים חדשים. הדבר היה נכון במיוחד אצל חברות שמגייסות ומשרות עובדים בני מיעוטים, נשים, נכים ומקהילת הלהט"ב. חברות אלו התגלו במחקר כיעילות יותר מאחרות בפיתוח וייצור מוצרים חדשים והמצאת פיתוחים ופטנטים.

בחברות אשר מעסיקות קבוצה מגוונת של עובדים מרקע, מגדר ומגזר שונה, יש צינור עשיר יותר של מוצרים חדשניים, פיתוחים והמצאות מקוריות מניבות ערך.

חברות אלו מציגות מצב כלכלי חזק יותר, כך נמצא במחקר. במגוון רחב של ארגונים גדולים וקטנים ישנן יוזמות למשיכה וגיוס מגוון של אנשים. עם זאת, עד לאחרונה אף אחד לא מדד כיצד הגיוון התעסוקתי אכן משפיע בפועל על השורה התחתונה של הארגון.

חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט בארה"ב הראו במחקר חדש שפרסמו, כי חברות שמקדמות כוח עבודה מגוון ותרבות של הכללה, היו יעילות יותר ובעלות רווחים כלכליים גבוהים יותר מאחרות שאינן מקפידות על העסקת כוח אדם מגוון.

המחקר פורסם בכתב העת Financial Management. הוא הראה כיצד שיטות גיוס מגוונות מגדילות את בריכת הכישרונות שממנה יכול המשרד לגייס עובדים מוכשרים ויצירתיים. ככל שמגוון ההשקפות והרקע מגוון יותר, כך והמומחיות שהחברה משכה אליה היתה גדולה יותר והחברה היתה יותר חדשנית בפתרון בעיות.

תרבות העסקה מגוונת, כולל תרבות למשיכת, גיוס ושימור כישרונות מגבירה את המורל של העובדים. ציינו החוקרים. מדענים סרקו וניתחו נתונים של חברות ציבוריות בארה"ב, ובדקו את פיתוחם של מוצרים חדשים, פטנטים ואבני דרך אחרות של החברות. הם הראו כי מדיניות העסקה מגוונת מגבירה את ערך החברה ותגביר אותה גם בעתיד, על ידי הנעה לחדשנות.

מנהיגי תאגידים מובילים, אנשי אקדמיה וקובעי מדיניות מזה זמן רב תוהים על היתרונות הכלכליים האמיתיים של מדיניות הגיוון של החברה", אמר לעיתונאים ג'ינג ג'או, פרופסור מאוניברסיטת פורטלנד סטייט בארה"ב. "רבים לא ראו כיצד העסקת כוח עבודה מגוון יותר הינו בעל השפעה חיובית לבעלי המניות. עכשיו יש לנו ראיות חזקות כי ליצירת מקום עבודה מגוון היום תהיינה תוצאות חדשניות יותר עבור החברות מחר". הוא אמר.

ממצאי המחקר הראו גם כי חברות בעלות מדיניות פרו-מגוונת חוו את ההאטה הכלכלית שהיתה בשנת 2008 הרבה יותר טוב מאלו שלא הציגו מדיניות זו.

על פי מחקר של XpertHer שפורסם ב- , 2016יותר ממחצית ממקומות העבודה האמריקאים מדווחים על עלייה בגיוון בחמש השנים האחרונות. המחקר מצא כי ארגונים מגייסים יותר עובדים ממוצא אתני וכן יוצאי צבא.

סקר ההתפתחות במנהיגות של אוניברסיטת צפון קרולינה משנת 2016 מצא, כי מנהיגים עסקיים מובילים רואים בתרבות ארגונית כוללת כגורם חשוב במשיכת עובדים ושמירתם, וכן באמצעים לשיפור החדשנות ושיתוף הפעולה בין שורותיה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה