האם אתם באמת יודעים ME הם המועמדים שלכם?

האם אתם באמת יודעים ME הם המועמדים שלכם?

רשת חברתית חדשה מציעה: אנציקלופדיה אנושית שתסייע לכם לגייס עובדים, לחפש עבודה, להכיר אנשים ולקדם את הביזנס

שיתוף

דליה ארזי

O-star.me הוא מיזם פורץ דרך, "האנציקלופדיה האנושית הווירטואלית – ידע ההמונים", המושתת מהמרכיבים ומהתכנים האנושיים שהאנשים כותבים ומשתפים, ממקור ראשון.

כמה פעמים רציתם לדעת עם מי אתם עומדים להיפגש? כמה פעמים רציתם לדעת את סיפור חייו של אדם מסוים שהצליח? הדגש במיזם O-star.me הוא להכיר את האנשים מעבר ל-MA שיש להם בחייהם ובעיסוקיהם המקצועיים, להתבונן ב-ME שהם באמת ובמסע שעברו בחייהם הפרטיים: הפחדים, הכישלונות, ההצלחות, התובנות, הפתרונות, והמסקנות.

דליה ארזי, מנכ"לית ומייסדת המיזם החדש O-star.me מספרת:

לא משנה MA אתה, באיזה רכב אתה נוסע, איזה תואר יש לך, במה אתה עובד – כל אלה הן "מסכות". למה מסכות? כי הדברים האלה באים והולכים: פעם יש לך אותם ופעם אין לך אותם. לא רק מקום העבודה משתנה, לפעמים האדם בוחר לשנות מקצוע במהלך חייו.

לכל אחד מאתנו יש עולם פנימי עשיר, אשר מתעצב בקצב ההתפתחות הפנימית האישית שלו. בעולם הפנימי הזה נמצאים חומרי הבניה של סיפור חיינו. חוכמת החיים שצברנו והמסלול שבו התבגרנו ואספנו את נכסי המהות שלנו אף שווים ערך כספי. לא תמיד המידע שאנשים כותבים ברשתות החברתיות, אכן מעביר את המסר הנכון על ME שהם באמת. אנחנו לא בדיוק יודעים מיהו האדם האמיתי שעומד מאחורי כרטיס הביקור והעיסוק המקצועי. כאן יש הזדמנות לכל אדם לכתוב את האמת הפנימית שלו, לקרוא את האמת של אחרים ולהכיר את ה MINI ME של כל אדם בקריאה קצרה.

מה הניע אותך להיכנס למיזם הזה?

רוב האנשים אינם יושבים ומתעמקים בתכנים שהם מפרסמים. ראיתי שאנשים אינם מעריכים כמה כוח יש למילים שהם כותבים, שעדיין לא כל אחד מבין שהוא הבמאי הראשי של סיפור חייו ושל עתידו המקצועי והאישי. כל מה שעלינו לעשות הוא להשתמש במילים שלנו באופן שיעורר עניין וסקרנות, וישאיר טעם של עוד. לא כולם עדיין מבינים שעלינו לשקוד על הניסוח, התוכן, האווירה, על גורמי ההפתעה, לחשוב על הסגנון, על העיצוב, כמו גם מה להבליט ולהדגיש בעצמנו, על מנת לסקרן ולעורר את הקהל.

o star me. צילום מתוך האתר

 

בשנת 2010 התהפכו חיי. בדיעבד, אולי הייתה זו הנקודה בה התחלתי לראות דברים במבט חדש, לראות את הדברים נכון, למרות שמאז ומעולם הייתי אשת חזון. פתאום מצאתי את עצמי לבד, מתחילה את חיי מהתחלה. חברים סיפרו לי על רשת הפייסבוק והמליצו לי להתחבר, כדי להסיח את דעתי, מיסורי הנפש בהם הייתי שרויה. בנוסף, הלכתי ללמוד ולהעשיר את הידע שלי, למדתי אצל מורים למודעות עצמית, מאמנים אישיים, מאמנים הוליסטיים, עד שהכל החל להבשיל, יצא ממני החוצה ובא לידי ביטוי בכתיבה הרצופה.

מצאתי את עצמי משתפת ב"קיר" הפייסבוק, כל מה שעבר עלי בתקופה האחרונה. התגובות שהגיעו היממו אותי, קיבלתי המון חום וחיזוקים מאנשים שלא הכרתי. זיהיתי שלאותם אנשים יש גם סיפורי חיים מעניינים והם החלו לכתוב תכנים ולהעלות תמונות. הם השקיעו את זמנם היקר ועשו כמיטב יכולתם כדי להשמיע את קולם. החלטתי שחייב להיות מקום שאנשים יוכלו לשתף את סיפור חייהם, לשתף את חוכמת חייהם וניסיונם העשיר, כדי לאפשר לאחרים ללמוד ממנו ובדרך לאפשר להם את זיכוך הנפש.

מהם היתרונות של הרשת החדשה O-star.me?

היתרון המרכזי הוא באינפורמציה הממוקדת והלא משתנה, כך שיש לקורא מיקוד במה שהאדם כתב על עצמו. זה בדיוק כמו CV. הרי אנחנו לא מעלים סטטוסים על ה CV שלנו. כותבים אותו אחת לתקופה ארוכה. כך גם את ה-.MINI ME ערכתי פיילוט לרשת החברתית החדשה, שהצליח מעבר לכל הציפיות. אלפי אנשים עוקבו אחר הפיילוט וקראו את קורות חייהם האישיים של חברים שכתבו. ה-MINI ME מכיל שאלות אחידות ותשובות, בהיקף של 1,250 מילים. באמצעותן מקבל הקורא הצצה לפרקי חייו החשובים של הכותב, מילדותו ועד להווה. כרגע עוקבים אחריי כ-100 אלף איש ברחבי העולם הווירטואלי.

ברשת החברתית O-star-me רשומים מגוון של חברים. פנסיונרים, עקרות בית, בעלי מקצועות חופשיים, מטפלים, יועצים, סלבריטאים שחשפו את סודותיהם, חילוניים ודתיים, סופרים ומשוררים, שחקנים, אומנים, דוגמנים, אנשי הייטק, מנכ"לים של חברות ועוד רבים אחרים, שהרגישו צורך לשתף אחרים בעולם הפנימי שלהם. לכל אחד יש אוצרות חבויים, כל אחד רוצה לצעוק אותם לעולם, "תראו מה אני באמת שווה ולא המסכה שאתם מכירים".

יש היום רצון עז לדעת יותר על אנשים ולאו דווקא על חייהם המקצועיים ואכן זה מה שעושים. בודקים את האדם דרך גוגל/פייסבוק/טוויטר וכן הלאה. מי האדם העומד מאחורי הדמות הווירטואלית וכרטיס הביקור המקצועי? מהן האיכויות האמיתיות שלו? מהם הפחדים שלו? מהן החולשות שלו? היכן נכשל? היכן הצליח? יש רצון עז לדעת הכל על החיים הפרטיים.

הדברים האלה אינם נלמדים בבתי הספר, וגם לא באוניברסיטאות. לא מלמדים אותנו איך להתמודד עם בעיות בחיים. באנציקלופדיה האנושית נוכל לקרוא וללמוד מהאנשים שחוו על בשרם את החוויות ממקור ראשון. בעולם שבו ”כרטיס הביקור התעסוקתי“ הפך למגדיר כמעט בלעדי, אני מביאה גישה חדשנית בראיית בני האדם. בשונה מהתפיסה הרווחת כי ההיסטוריה התעסוקתית וכישורים מקצועיים הם הפרמטרים לפיהם ממיינים בני אדם, אני מציגה תפיסה חדשה הנותנת להגדרה האישית ביטוי ומרחב עמוקים, המספקים את תמונת "האני" האמיתי שלנו.

יניב אורבך, מאמן עסקי ואישי, מומחה להעצמת אנשים:"המרכיבים המשמעותיים בגיוס כוח אדם כוללים זיהוי מי האדם שיושב מולך. ה"מי" שלך מאפשר לזהות כוחות של מועמד, אתגרים שכבר בחר לקחת בחייו, יכולות התמודדות במצבי משבר, בחירת הערכים שעל פיהם מתנהל בחייו. ניסיון מקצועי זה חשוב, אך מיהו באמת האדם שם בפנים חשוב בהרבה יותר כדי שקליטת העובד תהיה מנצחת, כדי שיהיה אתכם לאורך זמן וכדי שיהיה שבע רצון מהתפקיד ומהמאתגרים".

דליה, ספרי לנו כיצד עובדת הרשת החדשה?

הרעיון ברשת החברתית – O-star.me הוא שכל אדם יכול להיות המו"ל של קורות חייו ולהרוויח כסף מהתכנים שלו. הספר האישי שהוא מעלה ברשת נקרא ME. לפני תהליך כתיבת ה- MEיש למלא פרופיל היכרות בן 1,250 מילים שנקרא -MINI ME (אינטרו). האנציקלופדיה האנושית הווירטואלית בנויה מהעוצמה של חוכמת ההמונים, ואני רואה בזה גם אפשרות לשימור חכמת החיים לדורות הבאים.

O-star.me תספק מידע מורחב ומעמיק, שיעניק לאנשים שכתבו את ה-ME שלהם, תעודת זהות ייחודית ומקורית. זוהי אנציקלופדיה אנושית ווירטואלית של בני אדם מכל העולם, מתרבויות שונות ומדתות מגוונות, הכתובה ממקור ראשון.

השימוש בפלטפורמה O-star.me מאד פשוטה וידידותית. דפי המידע בנויים בפורמט אחיד, כך שכל אדם ממלא את אותן שדות ומחויב לענות על אותן שאלות. השדות האלו מרכיבים את ME שהוא. כמובן שניתן להעלות תמונות וסרטוני וידאו.

מתוך אתר o star me. פורמט ברור ואחיד

כיצד המיזם יוכל להועיל למנהלי משאבי אנוש?

כיום יותר ויותר חברות כוח אדם ומעסיקים משתמשים בטכנולוגיות Artificial Intelligence, ATS, Burning Glass Resume contextualization ונעזרות גם בטכנולוגיות של ERT – Emotion-Recognition טכנולוגיות המאפשרת למדוד את מצב הרוח של האדם, על פי הבעות פניו בתמונות שהוא מעלה בפייסבוק, או בראיון שהוא עורך דרך הסקייפ. טכנולוגיות אלו משמשות לסינון ראשוני, על פי מילות מפתח שהזין המעסיק, התאמה אוטומטית בין כישורי עובד פוטנציאלי חיצוני לתפקיד המוצע, שיבוץ מועמדים פנימיים בתוך הארגון לתפקידים שונים, מעקב אחר פרופיל העובד הפוטנציאלי דרך תמונות וסטאטוסים ברשתות חברתיות, שהועלו לאינטרנט.

מחקרים רבים שהתפרסמו לאחרונה, מוכיחים שהגורם להצלחה של עובד בארגון, הוא כלל לא מה שאותן טכנולוגיות מאתרות וחברות כוח אדם מסננות. המרכיבים להצלחה עסקית טמונים בתכונות ובמרכיבים האנושיים, שמייצרים את ההון האנושי לארגון ולמעסיקים. מרכיבים כמו: אינטליגנציה רגשית, נחישות, סיפור חיים אישי, סביבת ילדות חיובית, שימוש באינטואיציה, מודעות עצמית גבוהה, התחברות לאני האמיתי של האדם ולא למסכה.

בנוסף לכך, בכלי הסינון בהם משתמשים מנהלי משאבי אנוש ומעסיקים, אין שום מידע בתחום ה- Psycap Psychological Capital Positive . וה-GWB – general well-being, נושא מאד חשוב שתופס תאוצה בארגונים ברחבי העולם ואף קיבל לגיטימציה מהממשלה בבריטניה. בפועל, למעסיקים נוצרה בעיה רצינית.

מחקר שערכה חברת SAP בשיתוף עם המגזין ECONOMICSOXFORD הוכיח שעובדים בעצם מונעים מתוך תוכנית עסקית. המסקנה מהמחקר היא שאם לא יהיו משכורות טובות ותנאים נלווים נוספים, תהיה תחלופה גבוהה של עובדים בארגון. המעסיק לעומת זאת, מעוניין לצמצם בעלויות של משכורות וכמובן לדעת שההדרכה וההכשרה המושקע בעובד לא ירדו לטמיון. לכאן נכנס הגורם של המרכיב האנושי, שיכול לעזור למצב ולעיתים אף להציל את הארגון.
אצטט לדוגמא מדבריו של מנכ"ל טלכלל, שעובד בשיתוף עם עמותת ו"הדרת":

"חברת טלכלל קולטת גם עובדים מעל גיל 55. מחצית מעובדי החברה, שהם כ- 840 עובדים, הם מאוכלוסיה מעל גיל 55. הוא מוסיף ומספר על העובדים בארגון שלו, שחלק החלו את הקריירה כנציגים והיום הם מנהלי מחלקות. הסוד טמון במרכיב האנושי, המנכ"ל בחר להתחשב בסיפור חיי העובדים, גילם וניסיונם רב השנים והפך את כישוריהם להון אנושי איכותי".

דוגמה נוספת: חברת "אפלייד-מטיריאלס" – ש-31 אחוז מכלל הגיוסים הגיעו באמצעות העובדים שלה בשיטת "חבר מביא חבר". גם חברה זו בחרה לגייס אנשים לפי הקריטריון של הגורם האנושי, כשהעובדים שמכירים את סיפורי החיים האישיים של חבריהם הקרובים, ממליצים להם לבוא ולעבוד בחברה.

הפתרון המעשי שהמיזם O-star.me מציע, הוא כלי גיוס נוסף שנקרא : MINI ME. באמצעותו מנהלי משאבי אנוש ומעסיקים יכולים לקבל מידע מקיף על העובד ולהכירו מקרוב בקריאה קצרה. לקבל מידע על ה- Psycap- ועל ה- GWB האישי של המועמד. לגייס עובדים לפי ההון האנושי האמיתי והנסתר שיש בהם. בכך המעסיקים ירוויחו בעתיד עובדים נאמנים לארגון, שהמניעים שלהם אינם רק כספיים, אלא מתקשרים לאופיים ולמרכיבים הנסתרים שבתוכם. לעובדה שה"אני" שלהם זקוק על מנת להתפתח, לא רק התפתחות מקצועית, אלא גם התפתחות אישית.

אואזיס צולר, מרצה בינלאומית בתחום מדעי התודעה וחוקי הפיסיקה הקוונטית המשפיעים על חיי היום יום של האדם: "מיזם ה-ME הוא הרשת חברתית הראשונה באינטרנט המבוססת על אינטליגנציה רגשית ואיכויות אנושיות. מחקרים מראים שהאינטליגנציה הרגשית EQ, עוברת את חשיבות ה-IQ בנוגע להצלחה עסקית. אחרי הכל מדובר כאן בעובדי ארגון שהם בני אדם והצלחת ארגונים מתבססת על תכונות של איכות אנושית.

"לאחרונה המדיה הוצפה במחקרים רבים המראים שנחישות זה פקטור הרבה יותר חשוב ממבחני איי קיו וכשרון. בבריטניה כבר הממשלה קראה לעשות מבחני GWB לעובדים בארגונים, כיוון שהם מבינים את הקשר של מדידת המתחים והרגשות האישיים של העובדים לבין מדד הרווחיות של החברה.. אדם שמזהה את רגשותיו ומחובר לרגשותיו מועמד יותר טוב לתפקידי ניהול. המגמה כיום באינטרנט הופכת להיות מבוססת על "מידע רגשי".

טכנולוגיות לזיהוי רגשות כבר פותחו ויכולות לזהות את הרגש של האדם לפי תווי הפנים בתמונה שלו באינטרנט ERT – Emotion-Recognition. גם פייסבוק וחברות גדולות אחרות כבר הודו שהם עשו "ניסויים רגשיים" על הגולשים. מחקר אחרון הראה שלאחרונה עזבו את פייסבוק יותר מ-11 מיליון איש, כי אנשים מחפשים חיבור רגשי ולא שטחי. הדגש בחברות וכוח אדם במציאת עובד פוטנציאלי יהיה על עיבוד מידע רגשי, המאפשר להשתמש במידע רגשי בקבלת החלטות,ותפיסת רגשות האחרים, יכולת להבין את "שפת הרגש", יכולת לרתום רגשות להשגת היעדים הרצויים, להלהיב ולהניע או לגרום לזהירות יתר ככלי להשפעה חברתית. אחרי הכל המנהיגים הגדולים של ההיסטוריה הניעו תהליכים עצומים עם ידע בוויסות רגשות של אחרים. חברות וכוח האדם ומנהלי משאבי אנוש ישתמשו במיזם ה-ME, שהוא רשת חברתית הראשונה המבוססת על אינטליגנציה רגשית ואיכויות אנושיות , על מנת לזהות "מנהיגים רגשיים" לדרגות ניהול ולקבלת ידע חשוב שאין למצוא אותו כיום באינטרנט עבור הלקוחות שלהם, שיש להם צורך ב-EQ גבוה יותר לתפקידי קריירה שבהם יש הרבה אינטראקציה אנושית."

 כיצד המיזם יועיל למחפשי עבודה?

המיזם כבר מועיל למחפשי עבודה. אנו מקבלים דיווחים שחברים שכתבו את ה-MINI ME מצרפים לינק לאתרים שלהם ושולחים אותו מצורף לקורות החיים שלהם שנמצא בלינקדאין. התגובות של האנשים והמעסיקים נלהבות וזה חוסך לשני הצדדים זמן יקר שמתבזבז על היכרות ראשונית.

מה החזון שלך לגבי הרשת הזו?

החזון של הרשת כפי שאני צופה הוא פלטפורמה אנושית שעומדת בפני עצמה, שנרקמת במהלך ציר הזמן. ניתן להגדיר את החזון במשפט מסכם: "אחד למען כולם וכולם למען אחד" .

כבר כעת ניתן להבחין בדברים נפלאים שנרקמים ברשת ממי שכבר כתבו את ה-MINI ME שלהם. דוגמא נוספת היא של אנשים שחוו מצבי דיכאון קיצוניים שכתבו את ה-MINI ME שלהם, והמטפלים, הפסיכולוגים והפסיכיאטרים שלהם נעזרו בו לטיפול ולהיכרות הראשונית והעידו שזהו רעיון מדהים.

בדרך זו הם הכירו את המטופלים לעומק וחסכו זמן רב ופגישות של אחד על אחד, על מנת להבין מה מתחולל בנשמה שלהם. חייהם של אנשים רבים השתנו מן הקצה אל הקצה בעקבות הכתיבה ואחרים בחרו להמשיך וללוות אנשים אחרים בכתיבה.

למיזם יש חזון וגם ייעוד משלו. אי אפשר לחלוק בייעוד של המיזם, שעוזר לצמצם את מדד הכאוס, בכך שברגע שאדם עושה סדר במחשבותיו, ברגשותיו, ומטהר את נפשו, הוא מתחבר לאני שלו, לעוצמה שלו, מתחזק ונעשה אדם טוב יותר לעצמו ולסביבה.

כשאנשים יתחילו להכיר את עצמם ויאהבו את עצמם, יהיה לנו עולם טוב יותר. מי שמעוניין לדעת יותר מוזמן להיכנס לערוץ שלנו ביוטיוב //bit.ly/1zeKSP0 ולצפות בראיונות של חברים שכתבו כבר את ה-MINI ME.

לסיכום, מה ניתן להשיג מהשימוש באתר?

1. קורות חיים אישיים למקומות עבודה. אתם בוודאי מודעים לכך שהיום אתם לא מסתפקים בגיוס כוח אדם באמצעות קבלת קובצי קורות חיים מקצועיים. אתם מחפשים מידע גם בגוגל וגם ברשתות החברתיות. לא תמיד האינפורמציה שאתם קוראים ברשתות החברתית משקפת את האמת כי פעמים רבות הוא נכתב כלאחר יד.

2. כרטיס ביקור אישי ראשוני למטפלים ומטופלים אצל כל פסיכולוג/רופא/מאמן וכן הלאה, וזאת על מנת שיכיר את המטופלים/המטפל שלו לפני הטיפול. תחשבו כמה פרטים אנחנו שוכחים לספר מרוב שאנחנו מתרגשים וכמה זמן מתבזבז על ההיכרות הראשונית בין מטופל למטפל. כמה יכול להיות טוב ונכון אם הם יקראו את ה-mini me שלכם ואז יידעו ויבינו במה להתמקד. קריאת ה-mini me חוסכת הרבה מאוד זמן וכסף. יש כבר פסיכולוגים שמשתמשים ב mini me על מנת להכיר טוב יותר את המטופלים.

3. אינפורמציה ראשונית למעצבים, לנותני יעוץ ושירותים כגון: מעצבים/ארכיטקטים/מעצבי אופנה/וכן הלאה. חשוב שיכירו את האדם שמאחורי העיצוב/הבית/האירוע ושיתאימו את המוצר/הפקה/עיצוב, לאופיו של האדם.
חיסכון גדול של פגישות של הכירות ראשוניות, דברים לא נשכחים והמסר מועבר בדיוק כמו שמעבירים כרטיס ביקור או קורות חיים מקצועיים.

4. אנשי עסקים/בעלי חברות שמעוניינים לגייס עובדים ורוצים להכיר את האדם מעבר ללימודים ולניסיון מקצועי.

שרון דדון, בעלים ומעצב ראשי בסטודיו זואי עיצוב: "לדעתי המיזם ישפיע באופן חיובי בחיפוש אנשים מוכשרים בכל תחום ובמיוחד בתחום הקריאטיב. חשוב לי כמעסיק להכיר את האדם כבנאדם עם סיפור חיים ותפישת העצמי שלו ולא רק לפי רזומה טכני. העולם הולך יותר ויותר לכיוון הסיפור האישי של האדם ותפיסתו שלו את עצמו ופחות לכיוון הכישורים, שנות לימוד ועוד. לכן, מיזם ה"מי" ושכמותו יהפכו לכלי מוביל בגיוס עובדים ואנשים טובים יותר".

נוריאל בהיר, שמאנית פסיכו-אסטרולוגית מומחית: "בתחזית האסטרולוגית שהוצאתי ל-2015 נכתב כך: בכל הנוגע לקשרים (גם עסקיים), חציית גבולות הרשת חוזרת להיות הכרחית. השאלה מי עונה לי כשאני קוראת בשמך, תהיה רלוונטית מתמיד, לכל הצדדיםלכן מיזם ה-ME כל כך רלוונטי לזמן הזה, ולעתיד לבוא. הוא כתוב בכוכבים ודרכו ניתן לדעת הרבה מעבר לכל קורות חיים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה