שיתוף

חברות רבות עומדות בפני שינויים מהירים ורדיקליים, ממבנים היררכיים לסביבות זרות יותר, כדי לפעול במהירות הנדרשת בשוק התחרותי של היום.

כדי להפוך בהצלחה לחברה זריזה ויעילה יותר, על החברה לעשות בחירות מודעות באשר להיכן ואיך להיות זריזה וסתגלנית. עליה להחליט אילו עקרונות ושיטות עבודה לאמץ והיכן להשתמש במתודולוגיות של פתרון בעיות זריז כדי להתמודד באופן דינמי עם אתגרים אסטרטגיים וארגוניים. בנוסף, על החברה להחליט והיכן לפרוס באופן פורמלי יותר את המודל הזריז המלא, כולל צוותים ומנהלים.

מרבית החברות כיום מאמינות כי לא צריך להשתמש בשיטות זריזות בכל מקום.

בתחומים פונקציונליים רבים, כגון: הטמעת תחזוקה, רכש, שיחות מכירות, חשבונאות, ועוד, מבנים ותהליכים מסורתיים יותר עשויים לספק תוצאות טובות בעלות נמוכה יותר. כדי לקבוע אילו חלקים של פלייליסט זריז עליכם לאמץ, יש צורך במחשבה עמוקה. זה גם אומר שעליכם להבין איך להפוך את החלקים הנדרשים לזריזים ויעילים ובאינטגרציה אחד עם השני.

על מנת להפוך את מקום העבודה לאג'ילי, יש להפוך את המנהלים הבכירים לאג'יליים אף הם.

צוותי הנהגה בכירים המאמצים זריזות במקום העבודה, עושים דברים אחרת.

להלן מספר פעולות כדי להפוך את המנהלים הבכירים לאג'יליים יותר:

התייחסו לסדרי העדיפויות של החברה שלך כאל עתודה ניהולית. ברמת הארגון, חשבו על כל היוזמות העסקיות שלכם כעתודה, בדיוק כפי שמפתחי תוכנה חושבים על תכונות המוצר העתידי. ראו את צוות המנהיגות שלכם במחלקה זריזה והגדירו מחדש את הצוות הבכיר כאשר מתווספות יוזמות חדשות. זה עוזר לשמור על המיקוד ועל המהירות תוך עצירת התפשטות היוזמה.

צוותים ניהוליים המבקשים לאמץ את התרגול הזה צריכים להתמקד בדברים מועטים יותר ולעבור מתהליך תכנון מבוסס לוח שנה לתכנון מתמשך המבוסס על נושאים.

תכנון מתמשך יבטיח כי המשאבים מכוונים לסדרי עדיפויות מתפתחים ומרחיקי לכת מיוזמות שנולדו. האופי הדינמי של יוזמות זריזות דורש גם מהמנהלים ליצור דרכים חדשות לשמור על הכל מיושר ומאורגן בחברה.

צרו צוותים קטנים, בעלי כישרון עשיר העובדים מחוץ להיררכיה, כדי לתת מענה לסדרי העדיפויות החשובים ביותר שלכם. צוותים אלו יקבלו רשות להשתמש בשיטות ותהליכים אג'יליים ולעבוד מחוץ לדפוסים הקבועים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה