שיתוף

מציאת העבודה החלומית שלך בדרך כלל אינה מתרחשת במקרה. רוב האנשים אינם "נוחתים" במקום העבודה הנכסף שלהם ונשארים לעבוד בו מרבית החיים. למרות שדברים כאלו קורים.. בדרך כלל נדרשת תכנית אסטרטגית מקיפה וארוכת טווח כדי להגיע לכך.

בנוף התעסוקה התחרותי של היום, והמשתנה באופן מתמיד, אתה מוכרח שתהיה לך תכנית פעולה כדי לקדם את הקריירה שלך קדימה, בין אם אתה מעוניין להמשיך ולעסוק בתחום משאבי האנוש ובין אם אתה מעוניין לקדם את הניסיון והידע שלך בתחום כקרש קפיצה למשהו אחר.

לא משנה מה אתה מקווה להשיג בעולם העבודה וללא קשר לשלב החיים בו אתה נמצא, תכנית אסטרטגית וטקטית לקידום הקריירה שלך צריכה להיות בראש סדרי העדיפויות, כאשר אתה מעוניין להתקדם.

מהי תכנית קריירה?

תכנית הקריירה היא למעשה תכנית אסטרטגית של איך אתה רוצה להתקדם לאורך החיים המקצועיים שלך. אולי אתה שואף להגיע לרמות הגבוהות ביותר של מנהיגות במשאבי אנוש, אולי אתה שואף למצוא תפקיד משאבי אנוש בחברה גלובלית, ייתכן ואתה אפילו יודע באיזו חברה אתה מעוניין לעבוד. כך או כך, יש ליצור וליישם תכנית מקיפה שתיקח אותך לשם.

תכנית קריירה נותנת לך מטרה, ושליטה על נתיב ההתקדמות לאורך כל חיי העבודה שלך. כמובן שדברים ישתנו ואתה צריך לעדכן את התכנית שלך כמו בכל תכנית התקדמות – כמו בתכנית אימונים לקראת ריצת מרתון, או תכנית לתואר אקדמי. התכנית תספק לך כיוון, כך שתוכל להרגיש בטוח לקבל החלטות נבונות ולקפוץ על ההזדמנויות הנכונות.

מתי כדאי ליצור תכנית קריירה?

חשוב שתהיה לך תכנית קריירה ללא קשר למקום שבו אתה נמצא במסע הקריירה שלך. התחל בזה הרגע, על ידי מילוי נתיב הקריירה שלך בעבודה. התכנית שלך צריכה לשקף את התקדמות צעד אחר צעד, מהיכן התחלת, היכן אתה נמצא כעת בקריירה שלך ולאן אתה שואף להגיע. אם אתה רק מתחיל את החיים המקצועיים שלך, הנתיב שלך עשוי לכלול 7-10 משרות שאתה רוצה להחזיק בהן בעתיד. אם אתה בהמשך הקריירה שלך, מספר זה יהיה נמוך יותר.

ייתכן שיהיה לך קושי למלא את הפרטים עבור כל המיקומים שאתה רואה שיש לעבור דרכם. הפוך את התחזיות לטובות ביותר שיש והיה מוכן לבצע התאמות. תכנון קריירה הוא תהליך דינמי. אתה לא צריך לדעת את כל התשובות עכשיו, אך תכנון נתיב מוגדר לקראת מטרה ברורה, הוא הצעד הראשון להשגת כל מטרה.

נתיבי קריירה

מסע הקריירה שלך יהיה כנראה מלא פיתולים ופניות ולא דרך ישרה ופשוטה. זה די בטוח לומר שכמעט כולם יהיו מושפעים בשלב כלשהו בקריירה שלהם על ידי מעקף בלתי צפוי, מעבר או מכשול. אתה עשוי להיתקל בהזדמנויות חדשות נהדרות (למשל, סדרה של קידומי מסלול מהיר) או מכשולים כלל לא רצויים (למשל, פיטורים). האתגר שלך הוא לאזן את הפיתולים והסיבובים עם התוכנית שיצרת, כדי להביא הנאה והגשמה לתוך חיי העבודה שלך.

שקול כיצד כל אחד מאלו עשוי להשפיע על תכנית הקריירה שלך:

הציעו לך תפקיד משאבי אנוש בחברה אחרת. זה הזמן לבחון מחדש את הציפיות שלך על כיצד עבודה בחברה המוצעת תתאים לתכנית הקריירה שלך לטווח הארוך. במידה והיא לא מתאימה למסלול שבחרת בו (למשל מסלול מנהיגות), אין טעם לעזוב את העבודה הנוכחית (שבה כן יש אפשרות להתקדם בתפקידים) לטובת העבודה החדשה, רק בשביל קצת יותר כסף או הטבות.

אתה מקבל קידום או העברה רוחבית בחברה הנוכחית שלך. אולי זה מעמיד אותך צעד אחד קרוב יותר למסלול בו אתה מעוניין ללכת. אם כן, מצוין! נתיב הקריירה שלך הוא על המטרה. אבל אם לדוגמה, היקף העבודה החדשה פוגע בקורס ארוך טווח שהתחלת על מנת להתקדם בקריירה (לדוגמה קורס מנהלים), אולי כדאי לוותר על קידום רוחבי ולהמשיך את הקורס.

אתה מפוטר מעבודתך. במחשבה ראשונית, אתה חש כי נתיב הקריירה שלך חסום וכי נכשלת בתכנית, אך זה לא בהכרח כך. ייתכן והפיטורין שלך מעבודתך יניבו עבורך עבודה בחברה אחרת בה תוכל להתקדם מהר יותר.

אתה בוחר לעזוב את כוח העבודה מסיבות אישיות. אולי שעות עבודה רבות מדי במשרה מלאה תוך גידול ילדים. או מצב בריאותי. אם אתה עוזב את כוח העבודה, אתה תצטרך להתמודד עם האתגר של כניסה מחדש לעולם העבודה כאשר תחזור. המיקום שלך, החברה והתעשייה בה תעבוד לאחר הכניסה מחדש, ישפיעו על תכנית הקריירה שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה