שיתוף

העובדים בעידן הנוכחי, רוצים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר מאשר הם עצמם עבודתם. במיוחד בני דור המילניום, שעל פי מחקרים, מונעים יותר מערכים ותרבות מאשר משכר – הם רוצים להבטיח כי הצרכים והערכים שלהם עולים בקנה אחד עם התרבות במקום העבודה גדול יותר.

סקר שנערך לאחרונה מצא, כי 95% מהמועמדים מאמינים כי תרבות של הטבות לעובדים וארגונים עם תרבות משגשגת, קוצרים את היתרונות: הם מושכים את הכישרונות הטובים ביותר, יש להם תחלופת עובדים נמוכה ביותר והם רווחיים יותר לטווח ארוך.

אנחנו חיים בעידן של עובדים בעלי כוח, כך שלמקסם את ההתחייבות שלהם זו משימה קריטית. אך לפני שאתם שוקלים דרכים לשיפור חוויית העובד, תחילה יש להבין את המגמות המניעות את תרבות מקום העבודה.

התרבות הארגונית הינה מורכבת. הטבות כגון: מכונות אספרסו, שולחנות פינג פונג, וטיול חברה שנתי רק תומכים בתרבות הארגון שלכם, מלבד ההטבות יש לבסס תרבות חזקה וערכית, אותה לא ניתן לקנות בכסף, והיא מתהווה לאורך זמן. חשוב לזכור כי תרבות ארגונית חזקה וערכית, מחברת את העובדים לארגון.

תרבות ארגונית חזקה מבוססת על: ערכים, אמונות, הנחות יסוד, גישה והתנהגויות.

התרבות מחברת אנשים עם מטרה והיא טבועה בסביבת העבודה – היא מורגשת גם אצל אנשים מבחוץ שמגיעים לבקר בחברה או קוראים עליה ברשת.

התרבות חשובה לשורה התחתונה. אם העובדים מעורבים בתרבות העבודה ומרגישים שהם שייכים, הם עובדים קשה יותר וחכם יותר. יש לכך השפעה ניתנת למדידה על התוצאות העסקיות הקריטיות. הם נשארים בעבודה שלהם יותר, וזה עושה יותר כסף לארגון שלכם. המספרים מספרים את הסיפור:

מעורבות עובדים משפיעה בנוסף, על חדשנות של מוצרים ושירותים, איכות המוצרים והשירותים, שביעות רצון הלקוחות, יעילות, וגידול בהכנסות.

כיצד ניתן לבנות או לחזק את התרבות הארגונית שלכם ב- 3 דרכים:

התחילו את ההתחייבות מהיום הראשון

מרגע שאתה מפרסם הצעת עבודה, שווק את תרבות הארגון  שלך. פתח את הדלתות למועמדים על ידי הדגשת המותג שלך והתאמת מועמדים רלוונטיים לתרבות זו.  במהלך תהליך הראיון, הצג את סגנון התקשורת, החזון והערכים שלכם. ברגע שמישהו התקבל לתפקיד, קבל אותם בהתרגשות לחברה, הכר להם את הצוות וספק להם מידע חיוני לגבי החברה והתפקיד החדש שלהם.

היו מקצועיים בתהליך קליטת העובדים

מחקרים מראים כי 69% מהעובדים נוטים יותר להישאר בחברה לפחות שלוש שנים לאחר חוויית קליטה חיובית. אסטרטגיית קליטת עובדים מובנית תבדיל את החברה שלך מאלו שלהן תהליכי קליטה לא רשמיים ומובנים.

הציעו חוויה דיגיטלית

הכללים החדשים של העבודה הדיגיטלית דורשים ממעסיקים להציע לעובדים אפליקציות וכלים שהם יוכלו להשתמש בהם בחייהם האישיים. עובדים רוצים להתחבר לתקשורת הארגונית מכל הערוצים המועדפים עליהם, גם כאשר הם בבית. הם גם ישמחו לשתף פעולה עם כל המחלקות, במידה ויתאפשר להם. ספקו להם זאת ותרוויחו עובדים מעורבים, מאושרים ובעלי רעיונות חדשניים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה