כיצד "זמן סרק" של עובדים מזיק לארגונים

כיצד "זמן סרק" של עובדים מזיק לארגונים

עובדים שיש להם זמן סרק יכולים להזיק לארגון

שיתוף
זמן סרק בעבודה

זמן סרק בעבודה

מחקרים מראים כי עובדים אשר חווים זמן ללא מעש מאטים את קצב העבודה שלהם, וכתוצאה מכך מאבדים את הפרודוקטיביות.

ארגונים מודאגים לעתים קרובות כי לעובדים שלהם יש יותר מדי דברים לעשות בזמן קצר מדי. עם זאת, המצב ההפוך – זמן סרק – זכה רק לעתים רחוקות לתשומת לב. המונח 'זמן סרק משמש לתיאור הפעמים בעבודה שבהם העובדים אינם מסוגלים להמשיך בעבודה שלהם מסיבות כלשהן, וקצב העבודה שלהם מואט כמו גם הפרודוקטיביות.

תוחלת זמן סרק בעת עבודה

החוקרים ערכו סדרה של מחקרים כדי לבחון את תדירות ואורך הזמן, ולאחר מכן קבעו את השפעת זמן הסרק על קצב ומהירות העבודה. הם מצאו שכמעט 80% העובדים בארה"ב חוו זמן סרק, עם מעל 20% שדיווחו שהם חוו את זה כל יום. עבור אלו שחוו זמן לא פעיל, דיווחו על ממוצע של 2 שעות ו 45 דקות של זמן סרק בחמשת ימי העבודה האחרונים. על סמך מידע זה ונתוני המפקד של ארה"ב – מדובר בקירוב ל -7.4 מיליארד שעות של חוסר פעילות בארה"ב מדי שנה, ו -100 מיליארד דולר ששולמו עבור זמן עבודה סרק.

לאחר מכן, בחנו החוקרים את ההשפעה של זמן סרק על ההתנהגות בעבודה, במיוחד על הקצב של העבודה. למרות שהעובדים יצרו נישה למעקב מבוסס על "אפקט המועד האחרון" אשר האט את הקצב של עבודתם, האפקט ההפוך היה צפוי כאשר עובדים היו צפויים לזמן סרק. החוקרים כינו את זה "אפקט מוות" כדי לתאר מה קורה כאשר אנשים מצפים מראש לזמן בטלה לפני המועד האחרון של הגשת המשימה או הפרויקט, הם מאטים את קצב העבודה שלהם ככל שהמועד האחרון מתקרב. האטה בקצב זה נקראת מתיחת העבודה (Work stretching).

באמצעות מספר ניסויים, החוקרים מצאו כי אנשים עושים עבודה למעשה לאט יותר ולוקח להם יותר זמן מהרגיל כדי להשלים כל משימה, אם הם מצפים שיהיה להם זמן סרק לפני המועד האחרון. זה קורה כי אנשים משייכים זמן סרק עם חוויות שליליות, כגון שהם נתפשים ע"י אחרים כעצלנים או בטלנים. מה קורה אם אנשים לא היו תופשים זמן סרק כמשהו שלישי? הם מצאו שכאשר אנשים הורשו לעשות פעילויות פנאי כגון גלישה באינטרנט, ההשפעה של זמן המוות על סגנון הקצב צומצמה.

השפעות על הארגון

חשוב לשקול את ההשלכות של זמן "עודף" סרק. תופעה נפוצה זו במגוון רחב של תחומים קשורה בעלויות פיננסיות משמעותיות, ויש לה השפעה משמעותית על קצב העבודה של העובדים. כאשר עובדים מצפים כי יהיה להם זמן סרק, הם מאטים את עבודתם עד למועד האחרון ויוצרים גישות שונות למלא את הזמן הנוסף. זה מונע פוטנציאל של הזדמנויות חיוביות של זמן סרק, כגון טיפול בזרם בלתי צפוי של עבודה או השתתפות במשימות נוספות ומועילות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה